Manglande registrert flygning + poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av olestolen, 31. mars 2022.

Tags:
  1. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hei hå!

    4.3.22 flaug eg OSL - CPH - VNO på same bestillingsnummer, men har kun fått poeng for CPH - VNO, (manglar poeng for OSL - CPH)
    Fekk full poeng for returen (VNO - CPH - OSL)

    og den 18.3.22 Reiste OSL - ARN - CPH - VNO (fått poeng for utreisa)
    ,men på returen 21.3.22 då eg flaug GDN -CPH - OSLO, på same bestilling/billett, har eg kun fått poeng frå GDN - CPH. ,mangla Osloturen.

    Prøvde "etterregistrering av poeng"-funksjonen ,men fekk beskjed om at poeng var registrert på da billettnummeret :(

    Andre som har same erfaring? og då må eg vell ringa til kundeservice for å få hjelp sant?
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv å maile [email protected]. Det kan ta noen uker før du får svar
     
  3. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Takk :)
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ikke helt riktige stedet å ta det på, men fant ingen bedre tråd i farten:

    Før bare fløy jeg og tok det jeg fikk, men nå lurer jeg jo egentlig litt på de mest basic detaljene. Om vi tar denne typiske tabellen (EVA):
    upload_2022-4-5_15-6-33.png

    Betyr dette at man tjener grunnpoeng (status+award), der 300
    ,600 og 750 er minimum for den aktuelle bookingklassen?

    Er EB grunnpoeng egentlig bare miles, der jeg må sjekke miles mellom flyplassene og gange opp med prosenten for den aktuelle bookingklassen?

    Eksempel 1: Jeg flyr EVA fra Taipei til Hong Kong (1-way, 406 nautiske mil) i C, så jeg får 750 EB grunnpoeng?

    Eksempel 2: Jeg flyr EVA fra Taipei til LAX (t/r, 5908 nautiske mil x 2 = 11816 miles) i C og får 14770 EB grunnpoeng?

    Dette begynner plutselig å bety noe for meg mtp turer jeg har i sikte.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt.

    Jeg pleier å bruke gcmap.com for å finne avstanden, men den er visst ikke 100% riktig (mener jeg å ha lest et eller annet sted her på IF)
     
    The_Dude liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp! Bruker wheretocredit også. Det er en bitteliten mulighet for at jeg hopper på et annet program også, kom opp en jobbmulighet som innebar en del SIN.
     
    kaiarne liker dette
  7. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har lyst til å bytte program er det også viktig å sette seg inn i hva man trenger for å få status og bruke poeng igjen. Er ikke noe vits at man byter bare fordi man tjener noe mer poeng i et annet program hvis de krever dobbelt så mye for status og bruk.
     
    Are, The_Dude and holmen like this.
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Nå har jeg jo EBG, eller *A gold som jeg ser det som, i 1 1/2 år til. Men om det blir en del SQ eller TK biz fremover, så må jeg jo regne litt på det. Ikke minst må jeg se på eventuell kredittkort-løsning, det kan fort bli vanskelig.

    Hvordan snyter man på skatten når jobben betaler? Claime i etterkant?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vårt reisebyrå har fått beskjed fra min arbeidsgiver om at vi ikke lengre skal opptjene poeng på arbeidsreiser, dvs at de ikke lengre skal legge inn medlemsnr. etc når vi booker. MEN, vi har ikke noe forbud mot å opptjene poeng så lenge de blir brukt på reiser eller tjenester i forbindelse med jobbreiser.
    Så jeg legger inn bookingene manuelt hos SAS, Choice etc etter at jeg har fått bookingbekreftelsen fra reisebyrået og så bruker jeg poengene på oppgraderinger o.l.
     
    The_Dude liker dette
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge arbeidsgiver ikke har kontroll, eller ikke krever noe dokumentasjon på hvor man har opptjent poengene, så kan man som @Travellingalf sier legge medlnr inn manuelt i etterkant. Så vidt jeg vet (sikkert avhengig av reisebyrå?) så kan de ikke sjekke det etter billetten er bestilt.
    Så konklusjonen min er at så lenge ingen sjekker, så bruker jeg alle poengene uten skrupler. Men enn så lenge så er jo opptjente poeng på flyreiser forsvinnende lite ift kredittkort/trumf for meg. Men status som jeg flyr inn er jo mye mer verdifullt
     
    The_Dude liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Med dagens regler burde SAS hatt et valg for å kun opptjene statuspoeng på flyvninger betalt av arbeidsgiver
     
    holmen liker dette
  12. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt ha en subkonto der man samler reward på jobbreiser og enkelt benytter disse i jobbreiser.
     

Del denne siden