Har en business bonus-billett med SAS til USA hvor mellom-navn mangler på ene reisende (mener jeg la det inn under bestilling men kom ikke med på billetten). Kontaktet kundeservice og de sier det ikke er noe problem siden på passet til vedkommende så står mellomnavnet som et dobbelt fornavn, dvs. etternavn er korrekt på billetten som i passet. Noen som vet om jeg 100% sikkert kan stole på den informasjonen? Om jeg kansellerer bestillingen (fortsatt innenfor 24 timer), noen som har erfaring med hvor stor risk det er for at bonus-plassene ikke kommer opp igjen, evt hvor lang tid det tar?
Mine barn har mellomnavn, men de pleier vi aldri å oppgi ved billettbestilling. Det har aldri bydd på problemer, men nå har vi imidlertid ikke vært hos Donald og Elon, så hvor merkelige de velger å bli der borte vites ikke...
Kom nettopp tilbake fra USA, brukte kun første fornavn plus etternavn på begge reisende og det var ingen problem.
Sånn har bestilling av bonusbilletter hos SAS alltid fungert. I motsetning til bestilling av partnerbilletter har de et felt for mellomnavn, men disse navnene dukker ikke opp på billetten. Mulig de blir lagret en eller annen plass i bestillingen og er tilgjengelig ved innsjekk osv, men de er ihvertfall ikke der i bestillingsbekreftelsen. Men som flere her sier så er det bare første fornavn og etternavn det er viktig at er riktig, så du trenger ikke bekymre deg.
Jeg har reist jorden rundt selv, men mange innreiser i USA, aldri brukt mellomnavn på mine billetter. Kutter også bort mellomnavn på de fleste bookinger jeg gjør for kunder, og det er aldri et problem. Du trenger kun første fornavn, og etternavn. Norske pass har teknisk sett ikke mellomnavn, men dobbelt fornavn.
Vet ikke med mellomnavn, men hvis det ikke er skrevet 100% som i passet så får du problemer. Damen i skranken på Flesland hadde skrevet inn faren min sitt navn med skrivefeil, det endte opp med politi og møte på kontor på JFK