Manglende mellomnavn på bonus-billett til USA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jon_Noj, Mandag kl 11:19.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Har en business bonus-billett med SAS til USA hvor mellom-navn mangler på ene reisende (mener jeg la det inn under bestilling men kom ikke med på billetten).

Kontaktet kundeservice og de sier det ikke er noe problem siden på passet til vedkommende så står mellomnavnet som et dobbelt fornavn, dvs. etternavn er korrekt på billetten som i passet. Noen som vet om jeg 100% sikkert kan stole på den informasjonen?

Om jeg kansellerer bestillingen (fortsatt innenfor 24 timer), noen som har erfaring med hvor stor risk det er for at bonus-plassene ikke kommer opp igjen, evt hvor lang tid det tar?

2. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Mine barn har mellomnavn, men de pleier vi aldri å oppgi ved billettbestilling.
    Det har aldri bydd på problemer, men nå har vi imidlertid ikke vært hos Donald og Elon, så hvor merkelige de velger å bli der borte vites ikke...

Jon_Noj liker dette
  3. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Kun første fornavn og etternavn som er nødvendig.

Jon_Noj liker dette
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,482
    Bonuspoeng:
    183
    Kom nettopp tilbake fra USA, brukte kun første fornavn plus etternavn på begge reisende og det var ingen problem.

Jon_Noj liker dette
  5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste via USA til Mexico uten mellomnavnet mitt og hele meg kom allikevel fint frem :D

Jon_Noj liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,000
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn har bestilling av bonusbilletter hos SAS alltid fungert. I motsetning til bestilling av partnerbilletter har de et felt for mellomnavn, men disse navnene dukker ikke opp på billetten. Mulig de blir lagret en eller annen plass i bestillingen og er tilgjengelig ved innsjekk osv, men de er ihvertfall ikke der i bestillingsbekreftelsen.

Men som flere her sier så er det bare første fornavn og etternavn det er viktig at er riktig, så du trenger ikke bekymre deg.

jonss and Jon_Noj like this.
  7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist jorden rundt selv, men mange innreiser i USA, aldri brukt mellomnavn på mine billetter.

Kutter også bort mellomnavn på de fleste bookinger jeg gjør for kunder, og det er aldri et problem.

Du trenger kun første fornavn, og etternavn. Norske pass har teknisk sett ikke mellomnavn, men dobbelt fornavn.

Jon_Noj liker dette
  8. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,226
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke med mellomnavn, men hvis det ikke er skrevet 100% som i passet så får du problemer. Damen i skranken på Flesland hadde skrevet inn faren min sitt navn med skrivefeil, det endte opp med politi og møte på kontor på JFK:p

Del denne siden