Manglende poeng fra kampanjer Avis og Hertz

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av panopaul, 10. nov 2015.

  1. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever mange kunder som slår seg vrang fordi de ikke får EuroBonus poengene sine. Det som ofte er grunnen til dette er at de har fått en priskode som ikke gir poeng. Selv om de påstår at det alltid fungerer med samme kode så viser jeg bare dem bildet på skjermen som sier det motsatte. Det har ingenting med at bilutleieselskapet som er vanskelig, men flyselskapet. Derimot så kan vi faktisk gjør feilen også har jeg funnet ut. Pass på at (Hertz)CDP koden for SAS EB ligger inne. Uten den så kommer det ingen poeng selv om bare EB nummeret er ført opp.
    Nå jobber jo jeg på Hertz og kjenner dessverre ikke til systemet på Avis og Sixt, men ville trodd det samme gjelder der. Neste gang du leier bil så spør om å få se at ditt frequent flyer number faktisk ligger inne. Ikke bare godta: jada den står der den. Nei, se det enten på papir eller på skjermen.
     
    Last edited: 29. nov 2015
  2. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Priskoder som ikke gir poeng? Det er første gang jeg hører om på leiebil.
    Det kan jo forklare et og annet. Men hvor står det at ikke alle leiepriser gir poeng?
    Jeg har alltid trodd årsaken har vært lokale utleiesteder på ymse steder som rett og slett ikke vet noe om poeng systemet.
     
  3. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot_2015-11-29-16-49-20.png
    Hei igjen.
    Ja det er ikke alle som vet det, men jeg tok en screenshot av det som står om Hertz på SAS sin side. Håper dette gir svaret :)
     
  4. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg hadde to leier der det ene traff på kampanjen med 4000 poeng og den andre som traff begge kampanjene med 6000 og 4000 poeng. Etter begge leier så fikk jeg 3000 + 500 poeng uten problemer. Klagde på det første leien at jeg manglet 500 poeng og fikk det uten problem.

    Deretter klagde jeg jeg på den andre leien for å få poengene for AMEX kampanjen. Sendte mail til flere instanser hos Avis. Etterhvert kom det inn poeng for AMEX kampanjen og deretter enda mer og nå fikk jeg svar om at jeg skal få enda mer poeng. Så jeg satt igjen med relativt mye poeng til slutt (spoiler). Samtidig fikk jeg også svar at selv om man kvalifiserer for to kampanjer samtidig får man bare poeng for en kampanje (den man oppnår høyest poeng med).
     
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan bare svare for Avis, men den største utfordringen i.f.t registrering av bonuspoeng kommer gjerne fra dem som bestiller via reisebyråer eller tredjepartssider. På førstnevnte så glemmer de ofte å legge inn kundens medlemskort (uansett partner), mens tredjepartsleiene i de aller fleste tilfeller ikke gir poeng selv om man gjerne registrerer kortet på stasjonen.

    I tillegg er det også veldig få firmaavtaler som gir rett på bonuspoeng, da dette ofte er regulert i avtalene. Om det likevel er noen som mener at de ikke har fått poengene de har krav på, send meg leiedetaljer så skal jeg se på det.
     

Del denne siden