Egentlig litt merkelig, all den tid vi betaler gebyr på uttak. Bør jo være noe AmEx ønsker vi skal gjøre.
Hvis du vil være helt lovlig her og ikke bryte noe som kan minne om T&C, tar du med deg kortet til nærmeste Elkjøp i morgen og kjøper gavekort. De har en gyldighet på 3 år, og jeg ville tippe at du i løpet av de neste 3 år trenger ny vaskemaskin, varmepumpe, Mac, iPad eller annet de selger på Elkjøp. Så krysser vi fingrene for at CT er berget. Lykke til!
Sorry for å si det, men du er uansett for sent ute. Da jeg jobbet for DNB for noen år siden var vi 100% strenge på at alle kjøp MÅ BOKFØRES i det kalenderåret CT skal opptjenes. Ingen mulighet til å krangle seg til noe. Det er vel kanskje et poeng å tenke på dette litt før i dag? Edit: og ingen kjøp gjort 30. desember blir bokført før første virkedag
Du får poeng og det teller mot CT-grense. Du betaler dog 3.8% gebyr (så 38 kr per tusenlapp). du betaler det dobbelte for paygoo gavekort (39 kr i påfyllingsgebyr per 500 kroners-gavekort; de har ikke større) men får da trumf på kiwi (veier jo ikke helt opp, men take your pick). Har også lest om folk som har fått sperret paypalkontoene sine (og beløpet låst i lange tider), så gjør med måte. Jeg har i år dobbeldippet ved at jeg har fått min søster til å betale i nettbutikker som ikke tar amex med sitt visa-kort, og så har jeg sendt henne tilsvarende beløp på paypal (kan da dokumentere oppgavet til transaksjonen). Godt mulig du kan slippe unna med 12k også. Til neste år bør du planlegge bedre, TS
Er 31 desember( i morgen) en virkedag? Veldig mange jobber frem til 12 denne dagen så mitt svar er ja. Det er ingen helligdag i motsetning til 1 nyttårsdag. Han er lovlig sen, men det burde kunne argumenteres at det er innen for.
Det er bankvirkedager du må utgangspunkt i. Og i følge DNB.no så har ihvertfall vanlige innenlandsoverføringer frist til 1430
Du er for sent ute. Prøvde dette i fjor, men kjøp den 30. og 31. des 2017 ble kun registrert på 2018 omsetningen. w
Vet ikke om man får poeng for det, men man får hvert fall brukt amexkortet hvis du har registrert det på paypal slik at det teller i forhold til grensen som nå er på 150000/300000 for å få CT.