Hvordan endte denne turen? Og fikk du en fin nyttårsfeiring? Nyttår 23/24 skal feires et sted mellom Taipei og Singapore, og Manila/Cebu/Boracay er alle kandidater.
Dropp Manila i hver fall. Ikke noe by å oppholde seg i, og flyplassen er den verste jeg har vært på noensinne, beregn gooood tid dersom du må ha transfer derfra. Vi likte Siargao best, men det var litt yngre/hippt/surfer-miljø. Cebu og Palawan var også bra
Jeg hadde en fantastisk tur utenom en taxi-sjåfør i Manila som hustlet meg litt så var det helt nydelig. Aldri møtt makent til vennlig, hyggelig og snille mennesker som får deg til å føle deg helt hjemme! Manila anbefales ikke. Jeg hadde noen fantastiske dager i El Nido som absolutt kan anbefales. Bare bo litt utenfor byen. Besøkte Nacpan beach som var veldig flott. Hadde noen dager i Cebu som jeg ikke vil anbefale egentlig. Industri by virker det som.. Skulle prøve å få til noen guidede turer men det var vanskelig og dyrt alene så det utgikk da dessverre. Avsluttet på Boracay som er en eneste fantastisk stor strand. Helt nydelig! Bodde i Station 1 er det vel det heter som var et roligere området og gikk bort til all støyen hver kveld. Hadde nyttårsaften på Boracay og dit skal jeg tilbake, det er helt sikkert. En av de bedre nyttårsaftene jeg har hatt. Mye grunnet en fantastisk hyggelig gjeng som inviterte meg med på sitt bord, men også bare generelt god mat, hyggelige mennesker, god stemning! Så ja, det skal gjentas. Så om det står mellom Manila, Ceby og Boracay er valget mitt 200% Boracay. Håper du er mer heldig med været enn meg for jeg hadde ikke ekstremt mange soldager der, men det var uansett en super tur. Vær også klar for flyplass kaos der nede og mye forsinkelser. Logistikk og fly er de ikke gode på.. skal ikke mye vær til før ting ble kanselllert heller..