Leste denne artikkelen https://www.borsen.no/nyheter/reiser-massesoksmal-mot-norwegian-i-usa/72381168 Og reagerer på følgende kommentar fra Norwegians informasjonsdirektør Lasse Sandaker-Nielsen: Vi forholder oss også alltid til myndighetenes retningslinjer og alle som har krav på refusjon vil få det. Vi oppfordrer kunder til å kontakte reiseforsikringsselskapet sitt, for dette er typiske saker de dekker. Hvis kunden har krav på refusjon fra selskapet (Norwegian), hvorfor skal kunden da ta kontakt med sitt forsikringsselskap? Det er jo kun å gi regningen videre til forsikringsselskapet og i siste instans kundene. Eller kommer forsikringsselskapet til å søke om regress fra Norwegian i slike tilfeller? Jeg er klar over at det ikke er Norwegian sin "feil" at flyene blir kansellert men da må de heller kreve erstatning fra rett hold, ikke fra kundene sine.
Hvis du har krav på refusjon fra flyselskapet, så kommer ikke forsikringsselskapet til å betale ut. Litt som en vanlig forsikringssak når du er tvunget til å kansellere, først prøver du å få igjen penger, så dekker forsikringen resten.