Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Helt ærlig: jeg gidder ikke.

    Jobber i en bransje hvor jeg får betalt pr time jeg bruker hodet, og da er ikke en halvtime man gratis kaster bort på SAS verdt det.

    Alle som har lest mine posts her vet at jeg følte det samme om BA for noen år siden, og nå er jeg tilbake hos dem fordi de har skjerpet seg. Mulig SAS også gjør det, hvis mange kunder forsvinner.
     
    Flyingdutchman and themichael like this.
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    Likevel fint at du synes det er grei å bruke dyrbar tid her på IF :D.

    Men ja, jeg skjønner poenget ditt godt. Jeg er selvstendig IT konsulent, så det er kanskje nærmeligende at jeg (av og til) kjenner verdien av tiden min også :D. Men så har jeg ikke gitt opp SAS fullstendig, tvert imot er jeg egentlig fremdels glad i dem, selv om dem ikke fortjener det for tiden.
     
    obay and tobeornot999 like this.
  3. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,740
    Likes mottatt:
    9,364
    Bonuspoeng:
    183
    The race to the bottom continues.

    Sete 1A på SK364 i dag, Diamant status, Plus Pro billett, og jeg ber om min vanlige rødvin og cola zero.

    Crew: «Hva annonserade jag just nu, du får bara 1 kald dryck»

    Nå er vel riktig nok ikke rødvin en veldig kald dryck, men før jeg vet ordet av det dunker det en vanlig cola ned på bordet, før hun fortsetter å servere 1C, i samme forrykende tempo.

    Softblock fungerte i alle fall tilsynelatende.

    Etter 1C har fått seg en cola zero og en pose chips, prøver jeg meg på et lite unnskyld, for å ytterst beklagelig formidle at jeg gjerne ville ha en cola zero, ikke vanlig cola, og gjerne…

    Så blir jeg avbrutt, med en rask hånd som tar colaen, smeller en cola zero på bordet, og fortsetter «servicen» på 1F.

    En smule frustrert venter jeg til hun er ferdig med både E og D, før jeg sier at jeg gjerne ønsker rødvinen min i tillegg.

    Med hevet stemme, får jeg da beskjed om at hun «just hadde annonserat det nye servicekonseptet med en kald dryck», før hun snur ryggen til igjen.

    Utrolig avvisende kundeservice, og ganske flaut for meg som passasjer.

    Jeg svarer at jeg gjerne tar cola zeroen gratis som Diamond member, men at jeg fortsatt ønsker en rødvin.

    Utrolig lite kundevennlig, og jeg har vel sjelden følt meg mer utilpass ombord i et fly.

    Det hører også til historien at hun kom tilbake 10 min etter service var ferdig og beklaget.

    «Du som tross alt er diamond member vet jo at vi gjør alt for våra beste kunder»

    Bite my ass.


    Snart avgang til AES fra TRD, men der er det jo ikke servering, så da har jeg vel ingenting å frykte.

    Ironisk nok flyr jeg via TRD for å opprettholde status.
     
    Last edited: 29. sept 2022
    Jan Fredrik, Are, Jeanette and 21 others like this.
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven, det der var begredelig lesning, håper du tar deg tid til å sende det inn som en klage også. Snakk om dårlig dag på jobben altså.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Trist!

    Er vel stjerne eksempelet på 2 ting:

    1) det merkelige trikset de prøver innenlands nå, ødelegger kun for de beste kundene (alle andre kan jo betale for 2 drikker)
    2) SAS er så totalt uinteressert i å gi en ekstra service til dem som reiser nok med dem til å ha EBD/EBG.

    Jeg sitter tilfeldigvis stuck på den viktigste hubben til SAS i CPH mens jeg skriver dette. Og har gått hele lengden av flyplassen 2 ganger så langt (til B pir) fordi de aldri gir informasjon.

    Flyet er halvannen time forsinket, kunne diamant telefonen fortelle. Ingen SMS og ingen melding i appen.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,105
    Likes mottatt:
    33,412
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg fløy osl-eve og tilbake i helgen fikk jeg både cola og øl, fruen cola og vin. No problem. Vi er bare EBG, kanskje derfor det ble unntak?

    Uansett, @veeegard , jeg syns du burde sende dette som tilbakemelding til sas.
     
    magnusant and veeegard like this.
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-EVE er over 60 minutter flytid og da ble det ikke noe endring. Men det kommer nok etterhvert også.
     
    RoadKing liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,757
    Likes mottatt:
    872,765
    Bonuspoeng:
    293
    En sånn har jeg truffet også ….., hun snakket bergensk og var ufordragelig …..
    Reiste videre med TAP til LIS og kunne drikke med begge hender hele veien.
     
    tobeornot999, obay, veeegard and 4 others like this.
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste cabin crew jeg møter for tiden virker oppriktig flaue over den nye policyen. De nærmest sier beklagende at det bare er en drikke og en snacks.

    Forøvrig latterlig opplegg. Snakk om å kjøre egen merkevare så langt ned i rennesteinen som man klarer.

    På underbrukene til SAS virker det for øvrig og være andre regler som gjelder. Cityjet for eks, der er mitt inntrykk at det er «full» servering fortsatt.
     
    Last edited: 29. sept 2022
    markus, RoadKing, veeegard and 2 others like this.
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,740
    Likes mottatt:
    9,364
    Bonuspoeng:
    183
    Tilbakemelding sendt.
     
    magnusant, Jeanette, markus and 6 others like this.
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Litt off topic her nå, men i det siste har jeg fått inntrykk av at de er blitt fryktelig treige med å oppdatere om forsinkelser.

    Sier jo seg selv at flyet er forsinket når det er 5 minutt til avgang og jeg kan se på flightradar at maskinen som flighten er satt opp med fortsatt er i luften :rolleyes:
     
    magnusant and tobeornot999 like this.
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,632
    Likes mottatt:
    22,921
    Bonuspoeng:
    183
    Tok Oslo-Trondheim i go nå nettopp. De opplyste veldig tydelig at de i pluss kunne få en drikke og en snack og at de i go kan kjøpe varer men at kaffe of te er gratis.
    Jeg spurte om en smoothie og en flaske vann, fikk varene og en «værsågod kos deg» (eller noe i den dur). Trengte ikke opplyse om diamantstatus og det var heller ingen gnål om kun en drikke.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter på SK347 TRD-OSL i dag og la merke til at dem ikke annonserte noe begrensing i antall drikke og snacks.

    Etter dem var ferdig med servering spurte jeg ei fra crewet om det var slutt med det nye konseptet og svaret var:

    "Ja, det ble inntil videre avsluttet fra og med i dag!"

    Hun var veldig hyggelig og pratet litt med meg. Hun var nok tydelig på at i hvert fall dette ikke var ment som sparetiltak men at crewet ønsket disse begrensninger da folk ikke blir ferdig med å spise/drikke på de veldig korte rutene. Men hun fortalte også at mange gjester var ganske missfornøyd med det.

    Jeg tar det som et positiv tegn at SAS kanskje har innsett at dem ikke kan spare seg til døden.
     
    Last edited: 03. okt 2022
    Jan Fredrik, Are, magnusant and 16 others like this.
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,243
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    293
    Her har SAS en åpenbar løsning. Hvis crew har problemer med å komme gjennom servering i Plus på de korte rutene så kan jo SAS bare begynne med ledig midtsete og selge litt færre billetter :p
     
    Last edited: 04. okt 2022
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Det må jo være selve definisjonen på vinn-vinn! :D
     
    petrate, OyvindN and Staralliance like this.
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde i går også gleden av å fly SAS "operated by Xfly" fra ARN til WAW.

    Servicen var kjølig, men drikke var varmt :D. Is eller sitron til drikke hadde dem heller ikke. Jeg må si den varme "Vodka & Ginger" var da ikke noe stor smaksopplevelse.

    IMG_20221003_171153702.jpg

    Kanskje jeg var bare uheldig, men Xfly star ikke høyt på listen for fremtidige flyturer.
     
    Are, Kristian, Eddie47 and 3 others like this.
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    113
    Sidemannen i 1C kan informere om at soft block er det slutt på. Eneste grunnen for blokkert sete nå er vekt.

    Noen vet noe mer om det?
     
  18. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,392
    Likes mottatt:
    5,546
    Bonuspoeng:
    183
    God grunn til å legge på seg med andre ord! :p:D
     
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    Lettvint, med alle de tomme kaloriene som serveres i SAS sine lounger om dagen :D.
     
    Kristian and watchaddicted like this.
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs om du får være med da:p
     

Del denne siden