Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Åpne toalett på alle 5 flyvninger foran i forrige uke. Flere crew ble litt tatt på sengen av reisende i galley foran så jeg.
     
    Last edited: 19. aug 2021
    tobeornot999 and jgroneng like this.
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    SK610/ZRH-CPH 18/8: Kuben er borte og erstattet med ett velsmakende kaldt måltid bestående av kalv og grønsaker som overgikk det jeg fikk i C med LX (MLA-ZRH). Både sjokoladeball og konfekt ble utdelt samt cognac/kaffe og rødvin.

    Dette var bra, og jeg håper kuben er gravlagt for godt:)
     
    Kaffen, tobeornot999, Eddie47 and 9 others like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-GZP bød på en liten pakke også. Uten kube.

    Det virker mer og mer som kuben er borte. Men man får ofte det som pleide å være innholdet i kuben: kalv i tynne skiver og laks i alle varianter.

    Igjen SAS=salmon, always salmon ;)

    Men klart merkbar forskjell: Måltidene har tatt seg veldig opp siste måneden, med helt greie retter på alle flights utenlands over 2 timer. Tipper CPH og ARN er litt kjedeligere pga kort flytid, men dette er bare gjetting for meg fordi jeg sjelden er på de rutene.

    Andre har sikkert mer detaljer om det siste. Det er jo tross alt SAS sine melkeruter :D
     
    sutenai, EndreD and RoadKing like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Helt greit at det er samme mat, bare vi er kvitt kuben.
     
    furlong and tobeornot999 like this.
  5. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Mat Oslo- Berlin 14 og retur 15 sept i sas-Plus.
    Bedre en før syntes jeg. IMG_1263.JPG IMG_1265.JPG IMG_1268.JPG IMG_1285.JPG IMG_1289.JPG IMG_1293.JPG
     
    Storbaba, Earl, Kalsnes and 10 others like this.
  6. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Manglet polarruller på osl-cph i dag. Kabinpersonalet visste ikke hvorfor. Men fikk tilbud om det de hadde av snacks på menyen.

    Muffins var ingen høydare. Glad i søtt, men dette ble voldsomt.

    IMG_20210923_103726.jpg
     
    Emma, EndreD, tobeornot999 and 2 others like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nok ikke hoppet i stolen av glede over en muffins selv, heller :)

    Men finnes det noe som er tørrere enn polarrull? Igjen, jeg ville når som helst tatt en pose med cashews istedet for ultraprosessert, rullet "brød" nesten uten pålegg inni. Nøttene har i alle fall proteiner i seg og er ikke prosessert til det ugjenkjennelige ;)
     
    themichael liker dette
  8. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Alt er relativt. Jeg sammenligner ikke flymat på korte flyvninger opp mot "skikkelig" mat liksom. :p

    Jeg synes det ofte er variasjon på polarruller, flere av de var helt ok. Men var det den med ost sa jeg alltid nei takk. Muffinsen var forøvrig tørrere enn de fleste polarruller jeg har fått!
     
    tobeornot999 liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Frokosten på tos-osl idag 0800 med SK4409.

    Helt grei smak, men sykt mye billig karbo + sukker og knapt protein oppi boksen der.

    Crewet stengte aktivt og veldig høylydt både på PA og bak gardinen (da noen spurte) toalettet foran på hele 2 timers turen.

    Akkurat dét er faktisk skikkelig kjipt når man har betalt ekstra for plus klasse i fronten av flyet, og må gå hele lengden av en 737-7 for å stå i kø til ett eneste toalett på deling for 160 passasjerer.

    Tidligere var dette et covidtiltak, som de egentlig har droppet nå. Jeg tror den svenske purseren helst ville ha minst mulig med passasjerene å gjøre etter frokosten var delt ut :(

    Høy latter og funny stemning bak gardinen i galley. Han skulle på fest i helgen, der hjemme i Stockholm. Hele plus-klasse hørte alle detaljene gjennom omtrent 1 times samtale med en nesten-pensjonist (unnskyld uttrykket) kvinnelig cabin crew. Hun var forøvrig den klart proffeste og hyggeligste av de 2 den ene gangen de besøkte plus cabin før det var på tide å samle søppel like før landing.

    Min holdning: Er man på jobb, så er man på jobb.

    Jeg kunne ikke oppført meg lignende til mine egne kunder, for å si det slik... Da hadde de forsvunnet.

    20211001_081334.jpg
     
    SAJblue, furlong, themichael and 4 others like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy SAS til Oslo fra Sør-Europa i Plus. Satt på Emergency Exit og Plus fortsatte flere rader bak meg på en A320, så tydeligvis populært.

    Fikk servert en okay kyllingsalat, grei kaffe og god sjokolade. Purser og en glad kompanjong i perlehumør serverte mat og drikke med sjarm og klassisk stil. Meget bra.

    Lang dokø foran og captain speaking var til stede. WiFi broken. Imponert over crew, tror det var SAS Ireland. De gikk runde med sjokoladeeskene og pushet drikkemeny over en lav sko.
     
    furlong, RoadKing, Kristian and 8 others like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg om den tiden jeg fløy mye med BA.

    Klassisk og understated stil og sjarme var jo varemerket deres.

    Men hvordan de leverte varierte utrolig fra crew til crew. Har hatt noen av mine beste crew-opplevelser med BA mellom OSL og LHR på nærmere 200 flights, men også noen av de ganske dårlige.

    Og enda mye verre er det hvis uinteressert crew dukker opp på LHR-US. Det har også skjedd, særlig ex LGW, men også fra LHR til flere steder i USA.
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ville jeg vurdert å sendt en kort klage på, dette er dårlig service og som du sier så er det ikke lenger noe Covid tiltak på stengt toalett foran i flyet. SAS trenger å ta tak i dette.
     
    tobeornot999 liker dette
  14. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    20211008_093801.jpg Osl-Dus i dag, tidlig fly. Fryktet second breakfast, men viste seg å være lunsj. Varmrøkt laks, rotgrønnsaker og syltet gresskar til de voksne, pizza til ungene i Plus. Men den beste overraskelsen 20211008_093801.jpg 20211008_094225.jpg 20211008_094405.jpg 20211008_094701.jpg - Ringi er tilbake!
     
  15. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Sist fikk jeg beskjed at antipasti nå er ikke inkludert når man reiser plus I Europa. Andre med samme erfaring?
     
    tkrunning and Mbj like this.
  16. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Av de tre intra-scandinavia flightene jeg har hatt til nå, har ingen av de hatt noe tilbud utover snacks.

    Sitter på fly fra cph til lhr nå, og har fått en av de bedre boksene jeg har fått så langt.
    IMG_20211013_185810.jpg

    Så fått servering med boks + trippelsjokoladen på 3 av 3 europeiske flighter.

    Ringi skal være tilbake på menyen, men de hadde ikke på hverken osl-cph eller cph-lhr. De har imidlertid fått inn en ny (?) Mikkeller som var veldig god!
    IMG_20211013_190306.jpg
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hold dere fast. På AMS-OSL her om dagen fikk jeg samme boks som nevnt over, Ringi, pizza, konfekt OG Mikkeller IPA. Og det var på en mandag :eek:
     
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette er riktig tråd, men jeg prøver.
    Skal til Amsterdam via CPH på lørdag. Bestilt Go Light, men lagt inn bud på oppgradering
    Sprøsmålet er hvor nazi er SAS på de nye reglene om håndbagasje? Jeg er ikke veldig interessert i å betale 350kr for en koffert som jeg kunne plassert i bagasjehyllen. De tillater jo heller ikke den ekstra vesken/bag i følge hjemmesiden
    Har gullkort, men den ekstra bagasjen gjelder jo ikke på light-fare...
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette løste seg av seg selv da oppgraderingen gikk gjennom :)
     

Del denne siden