Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg stod det da måltid inkl på pdf jeg fikk ved bestilling i august. Ser også at det den gang stod at SAS connect skulle fly men det ble flydd av cityjet. Screenshot_20231227-074523~2.png
     
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Utsnittet du viser er vel fra "din flygning" epost, der står det også alltid "måltid inkl." på plus billetter. I pdf "electronic ticket itinerary" står det slik:
    upload_2023-12-27_11-18-38.png
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sett, det har du faktisk helt rett i. Men nå leser jeg stort sett aldri den pdfen der.
     
  4. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet om SAS serverer löjrom igjen på business? Så et bilde på Facebook at noen fikk det servert, men jeg har ikke sett noe til det på mine siste reiser. Hadde vært en gledelig overraskelse om det dukket opp når jeg flyr med dem igjen i slutten av måneden.
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Der var det noe nytt man ikke har sett før. Reise akkurat CPH OSL og fikk en wrap med rødbeter og kylling 20240204_184545.JPG
     
    EndreD, Upsaker, Brukernavnet and 5 others like this.
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Protest-lignende service på SK1327 AES-OSL i dag. Utfra hvordan turen ble avsluttet så har de altså først ikke gått runde og hentet inn søppel på turen oppover fra OSL, selv om flyet måtte sirkle 20 min ekstra mens rullebanen på AES ble brøytet, ei heller gjort noe mellom flightene. Overhørte at kabinpersonalet svarte "det er slik SAS ønsker det" når en passasjer påpekte at det var så mye søppel i setelommen. Servering foregikk så normalt, men det var ingen innsamling av avfall som normalt mot slutten av turen. Det ble heller ikke oppfordret til å ta med avfall til utgangen, og ingen interesse for å ta i mot noe eller framsatt søppelvogn, jeg måtte ta med ølboks og kopp inn i terminalen.
     
    Cumulus, themichael, RoadKing and 2 others like this.
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,536
    Likes mottatt:
    36,999
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden... Av og til er det til å undres over at dette selskapet fortsatt er på vingene...
     
    EndreD and Eddie47 like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke sant…
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert mye grums som leder til sånnt, men er det ok å bringe den diskusjonen til en kunde?
     
  10. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, det er jo sannheten, så ser ikke hvorfor det skal pakkes inn slik at sarte sjeler ikke blir støtt.

    Denne løsningen har SAS ledelsen valgt, så da må de ta konsekvensene ;)
     
  11. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke alltid like lett å være profesjonell og lojal...
    Har disse flyvertene egentlig mulighet for å "blow of steam" med kolleger uten reisendes oppsyn?
    Det må være greit å være tydelig på at et innsparingstiltak som fører til dårligere service er en bevisst handling fra selskapet.
    Det skal vel normalt ryddes mellom flightene av eget mannskap uavhengig av om crewet har samlet inn søppel underveis?
     
  12. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy OSL-LPA i SAS Plus forrige uke, skal hjem på onsdag. På veien ned til LPA ble det informert av personal at det ville bli servert frokost i Plus og de i GO ville få sin forhåndsbestilt mat. De sa også at det var maks 3 alkoholenheter inkl i Plus. De informerte om at det ville bli to runder med servering (hvorav første med frokost) og de ba oss bestille all drikke vi ønsket de neste 3-4t, da det ikke ville bli servering mellom de to trallerundene. Fungerte forsåvidt greit da mange nok ikke starter dagen med GT. Hyggelig crew som var profesjonelt.
    Gleder meg til hjemturen.
     
  13. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Angående OSL-AES: Tanken fra crew sin side er vel kanskje at tilstrekkelig med dårlige tilbakemeldinger fra kunder skal få ledelsen til å revurdere? Aner ikke om det vil fungere, men det oser ikke akkurat av 'full service '..
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Dette orker jeg ikke å forholde meg til. Glad jeg ikke skal bli fast klientell på denne ruten på en stund.
     
    Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,748
    Likes mottatt:
    872,624
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig lenge siden at jeg har sett rydde/vaske personell storme inn i flyet etter landing og sett noen bære ut sekker med boss.
    Dette må da være et tiltak i forbedringsprosesser
     
    freddyen and Kristian like this.
  16. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en forbedring som mange har ventet på.
    Jeg lurer på om det også vil serveres to måltider på avganger etter frokosttid.
    Oppdaterer du oss etter returen?

    Oppdatering: Var det egentlig to måltider, eller KUN frokost i Plus? :confused:
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,167
    Likes mottatt:
    114,758
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg frekventerer denne ruta jevnlig og det er kun en servering av mat. Så på en flight som feks går 08:45 får du std frokostboks rett etter avgang og utover dette er det kun sortimentet i tralla. Det er alt for lite for en tur som kan strekke seg mot 6 timer i litt motvind..
    Samme er det jo på returen, men da er det jo boksen med mat som serveres og der kan du være heldig i å få noe smakfullt selv om porsjonene er for små til 5-5,5 timer.
     
    Eddie47 and freddyen like this.
  18. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Det var ett måltid, men to runder med drikketralle og snacks
     
    freddyen liker dette
  19. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, se der ja!
    En liten brain fart fra min side på morgenkvisten, eller ønsketenkning kanskje, for dette visste jeg egentlig.
    Jeg fikk kun frokost på en morgenflygning i april 23, ser jeg av bildene mine.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,748
    Likes mottatt:
    872,624
    Bonuspoeng:
    293
    Vet vi har snakket om det noen ganger, men det er vel så at begrensingen på 3 alkoholenheter ikke gjelder for diamant???
    Og vet CC om dette i tilfelle?
     

Del denne siden