Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte muffin for noen dager siden. Ifølge menyen skulle det være sitronmuffin, og skuffelsen var stor da damen med den største selvfølgelighet rakte over sjokolademuffin. Formodentlig et restlager som skulle tømmes. For all del; min tildelte sjokolademuffin smakte aldeles fortreffelig, men jeg var liksom innstilt på sitronmuffin denne gangen.
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Den nye blå SAS Mikkeller IPA er også god. Selv om øl sjelden er kaldt nok hos SAS.

    K
     
    tobeornot999 liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,931
    Bonuspoeng:
    293
    3.32 og 600 ratings på Untapped. Gleder meg jeg ;) Sist var jeg var ombord og drakk øl var det Pal Ale
     
  4. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Er det vanlig på langflyvningene til SAS at det rett etter ombordstigning blir annonsert at passasjerer som sitter ved midtgang selv må lukke dørene til hattehyllene? Hørte selv denne annonseringen på SK983 for en uke siden, og holdt på å få hakeslepp. Har ikke flydd SAS longhaul siden før pandemien, og det var definitivt ikke en del av "servicen" den gang. Kan jo legge til at en dør til en av hattehyllene ikke ble lukket av passasjeren som satt under, og den forble åpen under hele den 12 timer lange flyvningen.
     
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  5. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres merkelig ut. Det er vel en åpenbar sikkerhetsrisiko å fly med åpne luker hvis det er bagasje der inne?
     
  6. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Hyllen var tom, men det ble liksom så demonstrativt. "Sånn går det når de ikke hører på hva vi sier". Det var også flere passasjerer som før takeoff ikke rettet opp stolryggen og andre som hadde dratt ned for vinduene. Det var bare så sløvt av besetningen, og under hele flyvningen følte vi at vi var til bry. Vi skal kanskje ikke forvente mer når vi har betalt 14.000 kroner per person i SAS Go :rolleyes:
     
    Last edited: 08. juni 2024
    Nordlands liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,931
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres ut som både du og medreisende bør benytte anledningen til å gi en skikkelig tilbakemelding i funksjonen for det. i appen.
     
  8. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vi gjort, og vi fikk også tilsendt en undersøkelse fra SAS om flyvningen, og der gikk vi inn i detaljer om hva vi syntes. Men det er interessant å høre om det er flere som har opplevd det samme. Tankene går til "toalettet foran i kabinen er dessverre ute av funksjon" som danskene i SAS "implementerte" for mange år siden på kortdistanseflyvninger, i et forsøk på å slippe å ha med passasjerene å gjøre.
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Hårreisende feil fra kabinpersonalet.

    Pilotene tar ikke flyet fra bakken før de har fått bekreftet "cabin secure" på intern tlf av purser.

    Og kabinen er ikke sikker før alle operasjonelle oppgaver er utført - bla å sjekke at alle har på setebelte og at overhead lockers er lukket.

    Dette er en av de viktige oppgavene til kabinpersonalet, og ikke noe de kan eller skal overlate til passasjerene.

    Hvis du ikke får et tydelig svar om at dette var en feil, ville jeg løftet problemet og kontaktet folk som sitter høyere i SAS.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,931
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg tenker på SAS er noe av det de er konsistente på, sikkerhet i kabinen ved avgang og landing.

    Må si jeg er overasket, har aldri hørt dette fra SAS, men konstatert at andre flyselskap rydder kabin i veldig varierende grad.

    Håper dette var et crew med en dårlig dag og ikke en ny standard.
     
    Fly med oss and tobeornot999 like this.
  11. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Samme annonsering på returen, altså SK984. Her må alle nok en gang trå til og lukke hattehyllene selv...
     
    Nordlands liker dette
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,812
    Likes mottatt:
    1,720
    Bonuspoeng:
    113
    Sjokkerende. Fått noe svar fra SAS?
     
    tobeornot999 liker dette
  13. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke hørt noe. Skal nok følge det opp, for dette irriterer meg
     
    tobeornot999 and Xflipper like this.
  14. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    I Plus fra CPH-BER fredag 28 juni, kun kaffe og te. I Plus BER-CPH 30 juni, velg hva du vil fra tralla. Herlig og forutsigbart:confused:
     
    Kristian and freddyen like this.
  15. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    fløy cph-ber i juni jeg også i GO. Plus fikk servering i go skulle vi egentlig bare få kaffe/te virke det som, men jeg fikk en Mikeller på rad 7 som Diamond.
     
    Supersergei liker dette
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Nå skal det være mulig å velge hovedrett i SAS business long haul. Jeg får valgt og bekreftet i app, men når jeg går inn på nytt ser det ut som at jeg ikke har gjort noe valgt. Noen erfaring på om valget likevel er registrert? Står tydelig at en ikke kan endre etter at en har valgt en gang.
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Har testet en gang. Hadde bestilt and, men damen fastholdt at jeg hadde bestilt laks og da fikk det bli slik.

    Forhåndsbestiller ikke neste gang, for om jeg bare velger fra tralla får jeg i hvert fall det jeg vil ha.
     
    magnusant liker dette
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk valget i appen på vei til PVG. Da jeg gikk inn igjen dagen etterpå (godt før innsjekk) var valgmuligheten bort.
    Siden jeg satt i 1A var det likevel ikke spesielt aktuelt å bestille på forhånd. Best å kunne se hva man får. Flymat høres ofte bedre ut enn det ser ut når man er om bord :D.
     
  19. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har testet forhåndsbestilt mat i Go i Europa i det siste? Jeg ser at jeg på en reise til LHR har bestilt noe som beskrives som «lekkert kjøtt». Erfaringer med tilsvarende?
     
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    1,361
    Bonuspoeng:
    93
    Bør sannsynligvis endres til lekkert "kjøtt" :oops:
     
    themichael and Bettan like this.

Del denne siden