Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Helt utrolig dårlig av SAS, og skjønner ikke at de tør å holde på sånn når reisene endelig begynner å ta seg opp igjen.

    Flyr til SFO på torsdag, og kommer definitivt til å sende inn en klage hvis service og mat/drikke er dårlig.

    Frister vel egentlig mest å bruke en CT og fly med noen andre.
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Catering på SK958 MIA-ARN nå over natten var også helt utrolig svak.

    Ingen dessert, eller ost, og de brukte i tillegg halvannen time etter avgang på å levere ut mat med plastikk lokk og dårlig kvalitet på trevlete kylling som jeg endte med å sende tilbake uspist.

    Grønnsakene var det eneste gode på brettet :(

    20211114_173945.jpg
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste grunnen til å beholde budet er for å få 4x poeng, hvis det er noe du trenger.
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Det vet jeg, men jeg reiser for tiden stort sett innenriks, 50/50 Plus og Go. Da går det raskere overe segmentene.
     
    mathiasfe liker dette
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    I dag ønsket jeg å bestille et glass vann til kaffen på SK341 fra TRD til OSL (som EBS i SAS Minus). Jeg fikk høre at SAS har sluttet med gratis vann om bord og at det fremover kun blir gratis kaffe og te (og selvsagt salg av flaskevann).

    Var jeg bare uheldig med kabinbesetningen i dag eller kan noen bekreft at SAS har gjennomført en forbedring her?
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ein som sat framfor meg i Go på Berlin-Oslo søndag spurte etter eit glas vatn og fekk til svar at då måtte han kjøpe ei flaske.

    Om det er forbetring eller smitteverntiltak veit eg ikkje.
     
    themichael and Calling like this.
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    På CPH-TRD i går var det kun drikke og ingen snack grunnet at de ikke hadde fått noe catering. Litt merkelig at de ikke var noen polaruller eller pottis å oppdrive på hele CPH når flyet hadde avgang 1245 på dagen men.

    I loungen har det heller ikke mulig å få sovekupe da de ikke hadde fått rene sengetrekk. Kanskje en tilfeldighet eller konspirasjon? Hvem vet :p
     
    themichael liker dette
  8. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    På SK4025 OSL-SVG på lørdag formiddag fikk min sidemann utdelt en vannflaske, uten vederlagsutveksling. Raden på motsatt side fikk kun et glass vann. Alt dette blant leilendingene bak gardinene.
     
    RoadKing and themichael like this.
  9. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk et gratis glass vann uten noen problemer da jeg fløy KRS - OSL nylig, men da jeg fløy OSL - LHR (som opereres av SAS Irland) fikk jeg beskjed om at jeg dessverre bare kunne få vann ved å kjøpe en flaske.
     
    themichael liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Før var SAS kortform av Svensk Alt Samme. Nå er det kortform for Service Avvik er Standard
     
    EndreD, drsyk, tobeornot999 and 5 others like this.
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis en har ett kredittkort som gir loungepass, så ser jeg ikke vitsen med å fly SAS lengre egentlig sånn som det er nå, så SAS må forbedre servicen om de skal beholde meg. De kan ikke ha service på nivå med Ryanair og Wizzair i den tro at de vil beholde de kundene som er villig til å betale det ekstra for å ha en behagelig reise. I lys av dette så er de F***d!... Da flyr jeg heller andre *A flyselskaper ut i fra OSL i stedet for, og jeg vet at SAS kan gå konk på grunn av det, men det er den harde realiteten av den situasjonen de lever i nå.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Du har vel sluttet å fly SAS for lenge siden, har du ikke?
     
    Hjellegjerde, ChrisTW, Henrik and 4 others like this.
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr bare med SAS hvis jeg av praktiske grunner ikke har noe valg nå. Jeg kan ikke fly ett legg med norwegian på en gjennomgående bonusbillett sånn som her som jeg gjorde nå til CUN, eller på CT til Nepal. Men betaler jeg cashså kan jeg fly med Norwegian innenfor Europa er ikke noe problem med å fly med dem i lys av den dårlige servicen SAS yter nå, sammenlignet med SAS. SAS gir bare ett sete fra A til B uten innsjekket bagasje SAS yter på de billigste billettene og der er Norwegian billigere så da blir det Norwegian. SAS er til en viss grad reddet ut i fra OSL til min hjemby på grunn av lounge, men bare så vidt for det er jo 150 kroner dyrere og med den begredlige menyen på loungen, så kan en ta en baguett etter noe på veien hjem fra Narvesen.
     
    Last edited: 24. nov 2021
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    OK..
     
    Rscott and vegardg like this.
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har mye negativt å si om SAS for tiden, særlig etter håpløst dårlig service på langflight fra MIA til ARN i business.

    Men man bør jo nevne de bra tingene også:
    OSL-HAU på mandag hadde fri servering av alt fra snacks til vin fra trallen i plus.

    Og sannelig det samme idag fra SVG til OSL.

    Dette er jo veldig korte flighter, så jeg setter pris på at SAS faktisk leverer en service til passasjerene i plus igjen etter covid.
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Viktig å påpeke det positive også! :D Selv om det må nå synes er positiv egentlig ikke er mer enn man skal kunne forvente, men er jo ikke blitt så godt vant i det siste ;)
     
    themichael, Kalsnes, Kaffen and 2 others like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-AES-OSL i helgen hadde vanlig, velg-hva-du-vil-fra-tralla. Norsk, effektiv crew. På vei opp så jeg ikke gardina, men den var trukket for noen minutter i går mens de forberedte tralla. A320 uten wifi på vei hjem, men jeg underholdt meg med solnedgangen.

    797C7538-CDCA-4F7E-BDCD-7D18AED82733.jpeg
     
    afirm, Stuttfeiten, Earl and 22 others like this.
  18. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Utrolig flott bilde ovenfor!

    Uansett - reiste CPH - LAX C for ett par uker siden, og jeg synes service og mat og slikt var omtrent slik som før corona - svært flott og god. Men nå er nok mine krav uforholdsmessig lave. Jeg slenger ut terningkast 6 så fort det er gratis "Godt og blandet" i kiosken i C.
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    AES-TRD, ingen servering med tralle kun kaffe/te. Det var skuffande, sjølv om det er ein veldig kort flight.
    TRD-OSL, full servering kunne velge kva du ville fra tralle, bare spørre om du ville ha meir. Såg også Mikeller var tilbake, men bilen sto å venta på meg.
     
    themichael, Berlioz and Upsaker like this.
  20. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy business t/r Miami og har bare positivt å si om service. Greit det er kjipt med brød som ikke er varmt og manglende buffet. Savner også det lille glasset med sjampis før takeoff, da det gjør godt for flynerver ;).
     

Del denne siden