Helt utrolig dårlig av SAS, og skjønner ikke at de tør å holde på sånn når reisene endelig begynner å ta seg opp igjen. Flyr til SFO på torsdag, og kommer definitivt til å sende inn en klage hvis service og mat/drikke er dårlig. Frister vel egentlig mest å bruke en CT og fly med noen andre.
Catering på SK958 MIA-ARN nå over natten var også helt utrolig svak. Ingen dessert, eller ost, og de brukte i tillegg halvannen time etter avgang på å levere ut mat med plastikk lokk og dårlig kvalitet på trevlete kylling som jeg endte med å sende tilbake uspist. Grønnsakene var det eneste gode på brettet
Det vet jeg, men jeg reiser for tiden stort sett innenriks, 50/50 Plus og Go. Da går det raskere overe segmentene.
I dag ønsket jeg å bestille et glass vann til kaffen på SK341 fra TRD til OSL (som EBS i SAS Minus). Jeg fikk høre at SAS har sluttet med gratis vann om bord og at det fremover kun blir gratis kaffe og te (og selvsagt salg av flaskevann). Var jeg bare uheldig med kabinbesetningen i dag eller kan noen bekreft at SAS har gjennomført en forbedring her?
Ein som sat framfor meg i Go på Berlin-Oslo søndag spurte etter eit glas vatn og fekk til svar at då måtte han kjøpe ei flaske. Om det er forbetring eller smitteverntiltak veit eg ikkje.
På CPH-TRD i går var det kun drikke og ingen snack grunnet at de ikke hadde fått noe catering. Litt merkelig at de ikke var noen polaruller eller pottis å oppdrive på hele CPH når flyet hadde avgang 1245 på dagen men. I loungen har det heller ikke mulig å få sovekupe da de ikke hadde fått rene sengetrekk. Kanskje en tilfeldighet eller konspirasjon? Hvem vet
På SK4025 OSL-SVG på lørdag formiddag fikk min sidemann utdelt en vannflaske, uten vederlagsutveksling. Raden på motsatt side fikk kun et glass vann. Alt dette blant leilendingene bak gardinene.
Jeg fikk et gratis glass vann uten noen problemer da jeg fløy KRS - OSL nylig, men da jeg fløy OSL - LHR (som opereres av SAS Irland) fikk jeg beskjed om at jeg dessverre bare kunne få vann ved å kjøpe en flaske.
Hvis en har ett kredittkort som gir loungepass, så ser jeg ikke vitsen med å fly SAS lengre egentlig sånn som det er nå, så SAS må forbedre servicen om de skal beholde meg. De kan ikke ha service på nivå med Ryanair og Wizzair i den tro at de vil beholde de kundene som er villig til å betale det ekstra for å ha en behagelig reise. I lys av dette så er de F***d!... Da flyr jeg heller andre *A flyselskaper ut i fra OSL i stedet for, og jeg vet at SAS kan gå konk på grunn av det, men det er den harde realiteten av den situasjonen de lever i nå.
Jeg flyr bare med SAS hvis jeg av praktiske grunner ikke har noe valg nå. Jeg kan ikke fly ett legg med norwegian på en gjennomgående bonusbillett sånn som her som jeg gjorde nå til CUN, eller på CT til Nepal. Men betaler jeg cashså kan jeg fly med Norwegian innenfor Europa er ikke noe problem med å fly med dem i lys av den dårlige servicen SAS yter nå, sammenlignet med SAS. SAS gir bare ett sete fra A til B uten innsjekket bagasje SAS yter på de billigste billettene og der er Norwegian billigere så da blir det Norwegian. SAS er til en viss grad reddet ut i fra OSL til min hjemby på grunn av lounge, men bare så vidt for det er jo 150 kroner dyrere og med den begredlige menyen på loungen, så kan en ta en baguett etter noe på veien hjem fra Narvesen.
Jeg har mye negativt å si om SAS for tiden, særlig etter håpløst dårlig service på langflight fra MIA til ARN i business. Men man bør jo nevne de bra tingene også: OSL-HAU på mandag hadde fri servering av alt fra snacks til vin fra trallen i plus. Og sannelig det samme idag fra SVG til OSL. Dette er jo veldig korte flighter, så jeg setter pris på at SAS faktisk leverer en service til passasjerene i plus igjen etter covid.
Viktig å påpeke det positive også! Selv om det må nå synes er positiv egentlig ikke er mer enn man skal kunne forvente, men er jo ikke blitt så godt vant i det siste
OSL-AES-OSL i helgen hadde vanlig, velg-hva-du-vil-fra-tralla. Norsk, effektiv crew. På vei opp så jeg ikke gardina, men den var trukket for noen minutter i går mens de forberedte tralla. A320 uten wifi på vei hjem, men jeg underholdt meg med solnedgangen.
Utrolig flott bilde ovenfor! Uansett - reiste CPH - LAX C for ett par uker siden, og jeg synes service og mat og slikt var omtrent slik som før corona - svært flott og god. Men nå er nok mine krav uforholdsmessig lave. Jeg slenger ut terningkast 6 så fort det er gratis "Godt og blandet" i kiosken i C.
AES-TRD, ingen servering med tralle kun kaffe/te. Det var skuffande, sjølv om det er ein veldig kort flight. TRD-OSL, full servering kunne velge kva du ville fra tralle, bare spørre om du ville ha meir. Såg også Mikeller var tilbake, men bilen sto å venta på meg.
Fløy business t/r Miami og har bare positivt å si om service. Greit det er kjipt med brød som ikke er varmt og manglende buffet. Savner også det lille glasset med sjampis før takeoff, da det gjør godt for flynerver .