God aften, beklager om dette er i en egen tråd allerede men her kommer det muligheter for å opptjene Diamant uten å fly. Eller minste opp mot 12k statuspoeng per år om en ikke bruker SAS MC. Fant ikke noen link så blir skjermbilde
hmmm.....tror du må kjøpe kraftig mye på kiwi for å få diamant gitt...... også er det jo de som sier at diamant ikke så mye å trakte etter når han flyr sas -- så da kan man jo tenke seg hvor ubrukelig det er hvis man ikke flyr. ...så jeg anbefaler ikke å skaffe seg nye SAS Master Premium for å opptjene diamant
Blir spennende å se om det finnes en maksgrense i hvert fall. Med 20k fra Amex og 20k fra DNB så man bruke rundt en million kroner på SAS MC sett bort i fra kampanjer. Hele det siste regnestykket avhenger av hva du kjøper som @holmen var innom i en annen tråd. Jeg synes ikke det er utelukkende negativt.
2,4 mill uten kampanjer og annen opptjening så er en på Diamant. Langt utenfor min rekkevidde men er sikkert innenfor for noen. 600k februar-april sikrer også gullet aleine.
For å beholde opptjening som i dag med 1000 statuspoeng så trengs en gjennomslittlig omsettning på 26667kr pr mnd. Igwn helt uten kampanjer
Tror nok mange SAS MC bruker sier farvel til dette kortet. Å bruke 27 000kr i mnd for å få 1000 grunnpoeng er helt koko. Å øke prisen av kortet per år samtidig som de tvinger kundene å bruke mer er jo bare bullsh*t.
Jeg tenker at for min del, så er kanskje en ekstra flytur i året som må kompensere for tapet. Så synd. Ellers har jeg allerede beskrevet en fin metode for manufactured spend for dette kortet. Og vi kan drodle med mileageruns igjen!
Jeg liker kortet. Og spesielt liker jeg høyeste FP nivå. Men SAS sin fremtid er såpass usikker at jeg ikke stresser med å få verken EBD eller mange hundre tusen EBP lenger. Har EBD for neste år også. Men om jeg faller til EBG etter det, sover jeg ikke akkurat dårlig om natten. Fordelene for diamant er minimale over gull. Kort-prisen, og endringen i opptjening er helt grei. Bruker du ikke kortet, får du ikke poengene. Helt naturlig. Årsprisen er fortsatt billig, feks sammenlignet med Amex.
Det å kjøpe seg inn i FP3 er ikke så dumt for min del hvertfall. Og har en verdi langt utover årsprisen på kortet selv etter endringen. Og da betyr det jo ingenting hvor EBP'ene kommer fra - så lenge man bikker over magiske grensen på 200k opptjente EBP pr år.
SAS Amex Elite 20000 statuspoeng, DNB 20000 poeng. Enkelt å fly inn siste 5000 poeng. Om man flyr inn 2000 poeng, og kanskje klarer en 30000 ekstrapoeng velkomstbonus på SAS Amex, så KAN man også kjøpe 3000 statuspoeng med disse 30000 ekstrapoengene. Ikke noe problem å få gull, såfremt man klarer 200k med DNB iallefall.
Jeg trodde opprinnelig at dette ville være dårlig nytt for meg. Men sjekket appen, og jeg har opptjent 57000 EB med kortet så langt i år. Og dette er nok t.o.m. september (da poengene for oktober ikke har kommet ennå). 57000 / 9 * 12 = 76000 EB 25% av dette er 19000, så en økning fra 12000 tidligere. Men så begynner det å bli veldig vanskelig å finne ledige billetter med SAS, så FP4 har ikke en så god verdi (for meg) som tidligere ..
Er ikke 100% sikker, men tror dessverre det inkluderer oktober. Gjetter på at summen inkluderer alle poengtransaksjoner i oversikten litt lenger ned på samme side i appen. Dette inkluderer transaksjoner det ikke er betalt ut poeng for enda.
Det stemmer godt med hva jeg også ser. Har opptjent 100k EB siste 12mnd fra SAS MC så blir 25k statuspoeng fra dette kortet med ny modell. I tillegg 40k statuspoeng fra amex+dnb.
Rent praktisk vil det ha lite å si for min del, utover at jeg blir irritert over prisøkningen da. Jeg syns prinsippielt det er feil at man kan kjøpe seg til statuskort iallefall, man burde fly for å få status. At man får ekstrapoeng er greit.
Tror nok dette kortet ryker for min del. FlyPremium er kjekt å ha, men å opprettholde nok forbruk til 2 x CT med AmEx OG et fornuftig antall statuspoeng med SAS MC tror jeg blir vanskelig.