Hei alle sammen, gjør ett forsøk på ett lite reisebrev for ukas tur til Mauritius. Første etappe MBT-OSL gikk knirkefritt, Jr som skal være hjemme med hunden en uke kjørte oss. Turen går med OS via Wien, forretningsklasse hele veien. Innsjekk på OSL ble gjort via automat. Det kommer bare prioritet på bagasjelappen, ikke HON som når en sjekker inn i skranke. Jeg hadde tilfeldigvis med noen HON-lapper som ble klistret på. Tilnærmet ingen kø i sikkerhetskontrollens hurtigkø og vi var straks gjennom både den og avdelingen for avgiftsfritt salg.
Vi har ca 40 minutter igjen til ombordstigning så en liten tur oppom loungen fristet. OS som resten av LH-gruppen kjøper seg tilgang til SAS sine områder. Her byes det på diverse delikatesser; Ost og knekkebrød; Kan lett skylles ned med alkoholfritt, eller melk for de som foretrekker det; Imponerende utvalg for de som holder seg unna gluten; Skulle en få lyst på litt snaks etter en Munkholm så er det salte pinner i massevis; SAS har fått med seg hvilken dag det er i dag; Klart det var litt annet utvalg men dette var det svakeste jeg har sett i loungen på OSL etter at klasseskillet opphørte. Jeg nøyer meg med en dobbel Cortado
OS boarded med grupper som de aller fleste, vi har gruppe 1 og seterad 1. Det blir nok timer ombord i fly ila året så velger å gå ombord sist. Dagens flyvemaskin, en 27 år gammel A320 med CFM56 motorer
3/12 foran gardina, ble «gjenkjent» og hilst på med navne ved ombordstigning. Det er ikke sjampanje på kortdistanse med OS, men varierende utvalg i diverse østerisk drikke. Jeg gikk for vann med kullsyre. Maten var paprikakylling med sjokoladekake, begge deler forsvant ned på høykant for fruen.
Da får du vel sjekket ut det lille HON avlukket på non-Schengen loungen, fikk testet det ut i høst og de hadde en grei meny - god tur
Kjapt gjennom passkontrollen selv om brikken i mitt pass streiker. Non-Schengen HON lounge: 4 bordsettinger; Samme drikke som på den andre loungen; For de slitne;
Spennende tur! God tur! Sist vi var på Mauritius var i *A tiden og da var det bonustur med South African Airways fra LHR via JBN til MRU og Lufthansa MRU-FRA-BGO …(den gangen det var «enkelt» å finne bonusseter)
Null nett på flyet så retroaktiv oppdatering fra flighten. Oppsett med velkomstdrikker; Salat med scampi; Maissuppe; Sprø and i rull som ikke var sprø; Frokost rett før lading;
Austrian leverte ikke helt opp til forventningene. Maten var sånn passe og setet i trangeste laget. Kunne nok lagt pengene på ST og Air France isf feks. Immigrasjon gikk veldig greit, ble møtt med HON skilt når vi gikk av flyet. Bagasjen kom kjapt og vi er nå i bilen på vei mot hotellet under 40 minutter etter landing.
Innsjekk er i gang, effektivt er det ikke men vi får drikke mens vi venter. Ikke ille å vente i lobben heller, og både hotellsjefen sjefen for gjestetilfredshet har allerede vært å gjort sine hilsener; Så en latte i original og isversjon, og vips så var rommet klart;