Velfortjent middag etter besøk på treningsrommet; Tempura maki med scampi; Biffwok mer pepper og hvitløk; Havabbor med sursøt saus; Iskrem med kokossmak;
En kjapp tur innom det lokale markedet. Tomatene fikk være i fred men plukket med oss litt indisk grydder og vaniljestang; Så ble det lunsj i nærheten av selve havna, etter å ha sett på noen paraplyer som åpenbart var obligatorisk:
Ser forresten ut som om jeg klarte å pådra meg røde hunder når vi satt å turtelduet i havbrisen i går kveld;
Hotellets tredje restaurant, Segala, er prøvd. Blir nok ikke retur hit siden de 2 foregående levere bedre på både atmosfære og mat. Vi stod over forrett og gikk rett på lam med ris og pasta med scampi; Delte en Tiramisu til dessert; Sikkert dumt å være så småspist/beskjeden når det er inkludert men er jo ikke svensk heller.
Velkommen i klubben. Føttene min så/ser helt jævlige ut. Det var dritflaut å gå shorts. Slipper å ha den problemstillingen noen uker fremover nå.
Blir en dag borte fra hotellet i dag, bestilt oss turne med båt og grillings på østsiden av øya. Startet brått med telefon 06blank med spørsmål om vi kunne reise fra hotellet 08:30 fremfor 09:00. Vi hadde bestilt bil og båt for oss selv blant annet for å slippe å stå opp så tidlig. Den planen gikk i vasken Vel avgårde, hasardiøs biltur tilbakelagt. OK med egen båt fremfor katamaran med 25-30 pers. Kommer oss mer og kjappere rundt. Fra båten; Fra øya vi ble satt av på(å håper på henting om 40min)
Ja, er vel minireise når det er mindre enn en uke?. Egne regler for pensjonister og andre navere så klart Notabene; det er jo mulig jeg har misforstått grunnlaget for forskjellen mellom minireisebrev og reisebrev. Skal fatte meg i korthet og uten videre oppdateringer og opplysninger om så er tilfellet
Vi ble heldigvis hentet som avtalt; Jack og bror Sparrow tok oss videre mot fyret; Hjemmebrygget variant av den lokale rommen, tilsatt 2 stenger fersk vanilje; Vi passerte typen båt vi betalte nok+ for å unngå å være ombord på; Videre opp elva hvor det ikke var noen Tia Dalma men ett lite fossefall og noen aper;
Etter å ha tatt en titt på ferskvannsfossen bar det videre mot diverse; Delfiner; Oppdrettsanlegg; Ett tilårskomment og nedlagt fyr; «Slanger» som sloss om og blir spist; Bekreftelse på at falleferdig er verneverdig; Så til slutt en fangeøy hvor ekle franskmenn og hovne britter byttet på å utplassere hverandre ;
Men neida. Dagens utføukt var ikke over. Lokal lunsj mellom og inne mangrovene; Helt nydelig blanding av kyllingpølse, tunfisk og svin.
Samme sjåføren men litt mindre hasardiøs tur tilbake til hotellet. Litt snacks på bassengkanten før det blir dusjings Ble invitert for drinks med hotelledelsen i ettermiddag så må vel stoppe innom før det blir middag i kveldinga.
Ca 8 lapper fra vi ble plukket opp til vi var tilbake, i flokkmentalitet så var det vel ca 1500kr per pers. Merk at vi slapp kollektivt med buss fram og tilbake, ca 2,5 mer på tur med egen bil. Og mye kjappere mellom øyene med bånn gass fremfor katamaran selvsagt. Helt klart verdt kronasjen