Med SQ til SGN

Tråd i 'Reisebrev' startet av Outback_Oggy, 05. aug 2015.

  1. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    FRA-OSL
    LH 860 (eller SQ 2130 om du vil)
    A321-200
    Sete 8F
    Flytid: 1t 35m


    Siste etappe av turen gikk relativt greit uten den store dramatikken eller noen spesielle hendelser. LH er jo en av dem som klarer dette med priority boarding, så det gikk som smurt. Det mest interessante er kanskje at det var hele 12 rader med business class - altså nærmere 50 personer. Det synes jeg er litt imponerende. Virket som om det var en organisert tur med reiseleder, for de fleste hadde samme oransje bagasjetag og vel fremme på OSL var det en kar som gikk rundt og fortalte at man måtte ut gjennom tollen og opp en etasje og sjekke inn bagasjen på nytt...

    IMAG0949.jpg

    Jeg var vel ikke like imponert over måltidet som ble servert, men greit nok en tirsdags formiddag.

    IMAG0950.jpg

    En stille og rolig flight og etter vel halvannen time var jeg tilbake i gamlelandet.

    Så var det dette med priority bagasje da... Det så egentlig veldig lovende ut, for de første koffertene på båndet hadde alle en oransje priority tag. Men etter en stund kom det ikke flere med slike, og jeg var en av mange i business class som ikke hadde fått bagasje. Det varte og rakk mens alle de "vanlige" passasjerene fikk sin bagasje, og så helt til slutt - etter at båndet hadde stått stille 3-4 minutter - så kom resten av priority bagasjen. Min koffert var vel en av de siste som dukket opp. Jaja - man er jo egentlig ikke vant med noe annet...

    Flytoget gikk i rute og nå er det bare å gjøre seg klar til hverdagen og jobb fra i morgen tidlig av. :)

    Avslutningsvis - Eurobonus poeng. Poengene for turen nedover er kommet på konto så da ser det ut til å bli (750+12.800+1.400) x 2 = 29.900. Dette utgjør ganske nøyaktig 1,8 poeng pr. krone for billetten. Jeg hadde trodd det skulle bli litt mer, men i og med at det er billettklasse P og ikke D for LH-flightene så ble det bare 750 og ikke 2.000 poeng for disse. Hadde jeg visst at LH skulle endre opptjening da jeg bestillte hadde jeg kanskje satset på SK t/r OSL-FRA istedenfor, men på den annen side har jo LH ledig midtsete. Så litt bedre flyopplevelse for litt færre poeng er vel konklusjonen.
     
    Larata, Islending, AndersB and 4 others like this.
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Strålende rapport!
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du tok deg tid til å lage et supert reisebrev! Jeg må få meg en tur med Singapore om ikke altfor lenge. Tanken er å forsøke å holde av litt tid til neste sommer, når de forhåpentligvis kjører kampanje igjen.
     
    Last edited: 11. aug 2015
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore er en av mine favorittbyer og jeg må ta en tur dit snart jeg også. :) Men kampanjen de kjørte gjaldt vel ikke til Singapore, men til noen utvalgte byer i Asia?
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, men det var mulig med stop over. Vi hadde noen dager der på vei til Thailand:)
     
    Outback_Oggy liker dette
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mente ikke tur til selve Singapore, men tur med Singapore Airlnes. ;) Jeg var i Singapore forrige uke og likte meg veldig godt (med unntak av klimaet).
     
    Outback_Oggy liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvite sokker og dress-bukse?
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Champis er vel strengt-tatt best kald?
     
    Outback_Oggy and Ruby like this.
  9. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Helt klart! :)
     

Del denne siden