MegaDo Concierge status- hvor mye har du bodd og inntrykk

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av tommy777, 21. aug 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    1. Ca 10 netter
    2. Tja... Jo, har vært lett å velge det fremfor noe annet. Men ikke om alternativene er vesentlig bedre.
    3. Jeg synes det har vært veldig bra. God service, og alltid fine rom. Noen hoteller gir ekstremt døve velkomstgaver. Bare et kort er bedre enn en at de tar en krøllete chipspose ut av minibaren for å gi bort.
    4. Interessen min døde litt da 100.000 Points ble 10.000 airmiles og ikke 18.000 som før.
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    - ca 10
    - ca samme som i fjor. Rundt 15 i året
    - mine erfaringer så langt gjør at min loyalitet begynner å bli tynnslitt. Stort sett den eneste grunnen til at jeg har holdt meg til CC er samarbeidet med Eurobonus for opptjening og uttak.
    Null gjenkjenning, ingen perks uten å måtte spørre om det og ingen upgrades gjør at jeg har begynt å rette blikket andre steder. Jeg har flere ganger opplevd at når jeg har nevnt "er mitt cc nummer og status registrert?" så har jeg fått snøftende svar tilbake i form av "ja det ligger inne slutt å mas!"
    - forslag til forbedring er å få en forpliktelse fra CC om gjenkjenning ved innsjekk og en gjennomgang av mulige/tilgjengelige perk. Hvis ingen er mulige så holder det med en enkel: "velkommen, jeg ser du er concierge men vi har desverre ingen tilgjengelige rom for oppgradering, er det norn andre ting vi kan hjelpe deg med?" Jeg trenger ingen perks i det hele tatt så lenge staff er imøtekommende og prøver å ivareta deg som en returnerende kunde.
    Jeg ble sjokkert over Radisson OSL i april, ingen gjenkjenning, personellet ble sur når jeg nevnte CC og status, ingen rom oppgradering, maten i restauranten smakte høgg og vinen de serverte som skulle "matche" maten matchen i den grad at den smakte også høgg. Ingen tidlig innsjekk ingen sen utsjekk. Festlige greier. Senga var god og jeg sov godt men thats it.
    Det er ett hotell som holder CC skuta flytende for min del og det er Radisson Blu Royal i Dublin. Og det er personalet som utgjør forskjellen. Har forøvrig også bodd på Radisson Royal Moskva som skal være helt i toppen men nok en gang utgjør personalet forskjellen mellom failure og success.
     
    AndersB liker dette
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Trekker frem denne igjen, synes et er en interessant topic. Det er vel flere av oss som nå har fått litt erfaringer med CC etter siste MegaDo, og det kan jo være fint for oss å dele. Dessuten kan jo Tommy henvende seg til CC med tilbakemeldingene igjen, om mitt inntrykk skulle deles av andre. Fordi;

    Jeg er veldig fornøyd med Consierge-statusen, og synes den alene har vært verd pengene jeg la inn i MegaDo 2015. Så får alt det andre være en bonus. Etter at jeg fikk statusen så har jeg hatt 23 netter på CC-hoteller (har kun bodd på CC, om det har vært mulig, selvsagt på grunn av statusen). Men jeg må også si at jeg har hatt mange gode erfaringer og trivelige opphold, så jeg ville nok brukt noen av disse hotellene igjen, selv med lavere status. Når det er sagt, så har jeg også bodd på Hilton i USA, Canada og Tokyo i perioden, og det har vært supert, det også, selv uten status.

    Men tilbake til CC: gjenkjennelsen av Consierge har vært ganske bra, det virker som om de har skjerpet seg, i forhold til hva jeg leser i tråden over. Nå er det jo litt unorsk å overøse gjesten med store ord og velkomstfraser, men jeg føler meg absolutt velkommen. Velkomstgavene uteblir stort sett, der kan de definitivt skjerpe seg (og gjerne standarisere). Oppgradering får jeg stort sett, vanligvis ett trinn, men har opplevd å bli oppgradert til suite.

    For meg er noe av det mest verdifulle, den muligheten man har til å bestille 2 for 1, eller 4 for 2. Dette har jeg benyttet meg av, flere ganger, og sammen med de andre fordelene som oppgradert rom, så gir det ofte svært mye for pengene. I tillegg er det veldig greit å bruke de mulighetene som av og til byr seg, for ekstra poengopptjening, å delbetale med poeng gir ofte god avkastning på poengene (antagelig fordi rommene i utgangspunktet er høyt priset).

    Totalt sett føler jeg at Consierge-statusen har gitt meg mange bra hotellopphold til en fornuftig pris. Bruke tidligere kun hotels.com ved booking, og det ga naturligvis ganske varierende resultater. Å forholde seg til et program har vært ganske uaktuelt for meg tidligere, ettersom totaløkonomien spiller en stor rolle når jeg reiser. Men det å kunne tre rett inn i en status som Consierge, med de fordeler og besparelser det medfører, totalt sett - altså med øket poengopptjening som kan brukes som delbetaling, oppgraderinger, gratis frokost, sen inn / utsjekk etc. - så anstrenger jeg meg for å beholde statusen.

    Det er ikke mye jeg kunne ønske meg at var annerledes, egentlig, jeg synes programmet er fair. Det viktigste har jeg nevnt. De bør fortsette å arbeide overfor sine ansatte i forhold til gjenkjennelse. De bør standardisere velkomstgavene, eller droppe de; to svette sjokoladekuler og et halvt jordbær er bare dumt. Et gavekort til bruk i hotellets restaurant eller bar hadde vært flott, en annen god idé kunne være å alliere seg med nærliggende kunstinstitusjoner, museer etc. og gi gjesten invitasjon til pågående arrangementer.

    Et spørsmål; som Consierge så har vi jo "rollover-nights". Kortene etter siste MegaDo utløper i februar 2017. Innebærer dette at de nettene vi opptjener i 2015, nulles i sin helhet om de er under 75, slik at vi må starte på scratch januar 2016? Eller har vi t.o.m. desember 2016 på opptjeningen?
     
    Baldrick and Flemming Poulsen like this.

Del denne siden