Melding om ikke standard catering på fly, hva har jeg krav på?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 18. jan 2026 kl 11:46.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk denne nettopp, flyr imorgen:

Dear customer,

We regret to inform you that, for operational reasons, we will not be able to offer you the catering services normally provided on board

We apologize for this situation and thank you for your trust.

We wish you a pleasant flight.

Air France Customer Service

Har jeg krav på noe erstatning i det hele tatt? Skal fly business med AF på Eurobonus.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,016
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk samme mail fra AF før vi fløy BGO-CDG forrige søndag.
    Jeg fikk det jeg trengte ombord og tenkte aldri på at det var avvik fra standard og i alle fall ikke at jeg hadde krav på noen form for erstatning ….
    Hva i all verden skal de erstatte?
    Du kan drikke svært god champagne hele veien og hvis du er redd for å ikke bli mett på et lite flymåltid på en 2 timers flygning får du gå tidlig i loungen eller ta med matpakke IMG_1501.jpeg IMG_1502.jpeg IMG_1503.jpeg

Flymunda, NoLimit, mrt and 1 other person like this.
  3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den. Så lenge det er mat er jeg fornøyd. Avvik kan være så mangt og redsel for å dø av sult og tørst når man er på tur er helt forferdelig :p

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,632
    Bonuspoeng:
    293
    Lignende: Havnet sist for servering i biz kabinen, og da var 3 valgmuligheter for catering redusert til kun 1: vegetar pasta. 100% carbs + litt grønnsaker. Jeg bare "no thanks"

Flyturen var kun 2 timer melkerute OSL-LHR uansett.

Får alltid super service av British Airways ellers, så jeg hadde ingen store complaints. Etter en kort feedback, sendte de 40 GBP som en voucher å kjøpe billetter for "as a gesture of good will" som de skrev.

Bra kompensasjon, det :)

Nordlands liker dette

Del denne siden