Melkeruta til Hawaii

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 03. des 2016.

  1. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen isdannelse = intet behov for deicing.

    Dette sjekkes visuelt før avgang.
     
    Upsaker liker dette
  2. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Super live-rapport, gleder meg til fortsettelsen :)
     
    Upsaker liker dette
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt en flott tur selv med gale folk i saunaen. Hadde irritert meg grønn selv av slik oppførsel, men måtte le litt nå av din beskrivelse av denne typen ;)
     
    mhsalv and Upsaker like this.
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Godt det ikke bare det er meg som syns det var litt over the top.
     
    Earl and mhsalv like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Før jeg forlot gamlelandet gjorde jeg den ekstremt viktige loungeresearchen og dermed bar det først til Air Canadas Maple Leaf lounge som ligger langt ute ved B-gatene.

    IMG_0708.JPG

    En heistur ned i kjelleren, to lange og saktegående rullebånd og en rulletrapp senere ble vi ønsket velkommen av en hyggelig dame som sa vi måtte beregne 20 minutter tilbake Z-gatene vi skulle dra fra litt senere.

    IMG_0719.JPG

    Inngangspartiet, er det lønnetre på veggene tro?

    IMG_0739.JPG

    Det ble som nevnt lite mat både i den stengte loungen og på flyet til Frankfurt. Jeg hadde lest at matutvalget her var av den bedre sorten og derfor prioriterte vi denne.

    IMG_0741.JPG

    Av varm mat har de blant annet omelett og (amerikanske) pannekaker. Ved siden av er det et godt utvalg i luft og sukker (croissanter m.m) og diverse brød og rundstykker

    IMG_0740.JPG

    I en egen kjøledisk med utsikt (premiere på uttrykk) bugnet det med pålegg, frukt, yoghurt osv.

    IMG_0731.JPG

    På drikkefronten er det også lite utsette på. Fra venstre: kaffe, vann og jus, mineralvann, hvitvin og musserende, rødvin, brennevin, mer brennevin, gummibjørner, snacks og øl.

    IMG_0728.JPG

    Det er fortsatt tidlig om morgen så jeg gikk ikke helt berserk, men syns både hvitvinen fra Markus Molitor og den musserende smakte bra.

    IMG_0729.JPG

    Av øl er det Becks og en weissbier på tapp, de kommer jeg muligens tilbake til.

    IMG_0732.JPG

    Selvfølgelig har loungen utsikt rett til en av Air Canadas standardgater.

    IMG_0726.JPG

    Jeg liker interiøret i denne loungen. Det er varierte sittemuligheter og det finnes også liggestoler med personlig tv og headset.

    IMG_0727.JPG

    Det har blitt skrevet at den nærmest er klaustrofobisk liten, men det kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt. Den kan selvsagt ikke sammenlignes med Senator-loungen vi skal i etterpå, men det mulig det er tidspunktet vi er her på som gjør at det er levelig.

    IMG_0730.JPG

    Ved inngangen en bladhylle, flytavle og en tv som viser CNN.

    IMG_0724.JPG

    På vei ut blir vi møtt av denne mindre hyggelige nyheten, heldigvis med et spørsmålstegn bak. Møter vi snø på Hawaii? Følg med i neste episode!
     
    Kalsnes, DanH, Are and 14 others like this.
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Okei, dere før ikke vite om det er snø på Hawaii helt enda.

    Det er rundt 1,5 time til oppsatt rutetid og det er ingen grunn til å gro fast i Maple Leaf-loungen når det finnes flere.

    IMG_0763.JPG

    Ut av døra, hold venstre, så høyre gjennom en enveisdør, opp en rulletrapp, toget over til A-gatene, ned igjen, automatisk passkontroll, sikkerhetskontroll og så er i Senatorloungen. På veien så vi en Unitedjumbo taxe mot gate og skjønte fort at vi ble forsinket.

    Det ble ikke tatt et eneste bilde her, så her må det skildres. Det er en stor og luftig lounge med stor takhøyde. Drikkeutvalget er relativt likt som hos Air Canada, men med andre typer vin. I tillegg ble det satt ut en bøtte med litt mer ekslusiv flaskeøl fra Becks. Weissbier, Becks pilsner og et glass cava er fortært sammen med litt mat.

    Flyet er forsinket med 20 minutter så med lommene fulle av After Eight har vi funnet gate Z19. Visste dere hvor fort sjokolade smelter i bukselommene?
     
    Lasse1, DanH, Are and 19 others like this.
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for rapport så langt, veldig god underholdning dette!
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Sjette etappe
    UA59
    FRA-SFO
    B747-400
    N182UA
    12.15-14.45
    11t 30m
    58C

    IMG_0774.JPG

    Da vi ankom gaten stod resten av passasjerene linet opp i sin respektive boardinggruppe som var adskilt med bånd og skilt. Vi måtte innom en skranke for å fortelle hvem som hadde pakket kofferten vår og da det var gjort gikk vi rett ombord siden gruppe 2 nesten var ferdige.

    IMG_0769.JPG
    Vi er to som på tur i valgte derfor toseterne bak i flyet. Vi er begge star gold, men jeg var bare sølv da vi booket og har tydeligvis ikke klart å endre det. Det gikk som det måtte og reisefølget ble flyttet til economy extra, mens jeg har toseteren for meg selv. Vinn-vinn igrunn.

    IMG_0766.JPG

    Turens hittil desidert minste setepitch, men testen er bestått med minste margin. Skal sies at jeg ikke er noen kjempe heller.

    IMG_0767.JPG
    Flyet er bare noen måneder yngre enn meg selv og det syns. Hele 25,3 år har det på samvittigheten.

    IMG_0776.JPG

    Setene er vel ikke 25 år gamle, men de er heller ikke av nyeste sort. De mangler personlig IFE, men 1/2 strømkontakter på hver rad trekker opp.

    IMG_0762.JPG

    Skjermene hang i taket og filmene stoppet opp i flere sekunder hvert 5-10 sekund. Ikke at jeg hadde tenkt til å se på Politiskolen, men det hadde uansett vært ganske håpløst.

    IMG_0765.JPG

    Cola, vann og breadsticks til forrett.

    IMG_0772.JPG
    Til hovedrett stod valget mellom ravioli og kylling med stekte grønnsaker. Jeg hørte ikke kylling og gikk for ravioli som var helt ok og ikke noe mer. Smøret til det tørre rundstykket som fulgte med hadde de lagt i ovnen med resten av maten. Til dessert er det en deilig jordbæris og øl. Jeg har fått inntrykk at det spinkes og spares på mat og alkohol blant flyselskapene, men spesielt på drikkefronten var det ingenting å utsette. Av øl har de minst Heinecken, Miller Lite og en IPA.

    IMG_0770.JPG

    Etter maten var det tid for sjekke ut wifi. Det kostet $16.99 for hele flighten som jeg syns er helt greit hvis det funker bra. Det dro absolutt ikke skinnet av pølsa, men det var helt greit å surfe på helt til det etter en blund nektet meg tilgang. Etter å ha byttet til macen kunne jeg surfe videre.

    IMG_0773.JPG

    Man kan ligge i horisontalen i økonomi også, såvidt.

    IMG_0775.JPG

    Før ankomst var det nok en servering av drikke og en type baguett med ost og skinke som jeg syns var god. Med denne utsikten er det uansett ikke så nøye hva jeg får å spise.

    IMG_0764.JPG

    Ved ankomst på San Francisco International fulgte vi skiltet for returning esta og ble henvist til hver vår APC-automat. Det gikk unna på de mange maskinene, men fortsatt en liten kø for å få dette godkjent. Jeg tok ikke tiden, men fra vi ankom gaten til vi ble plukket opp av uberen gikk det 1 time og 15 minutter. Hadde nok spart litt hvis jeg ikke hadde valgt sete rett foran APUen.
     
    Last edited: 06. des 2016
    Kalsnes, Are, wilhelm and 18 others like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det view! Det tar lengre tid å skrive enn å skrive enn man skulle tro, så det blir litt live on tape og fortsettelsen kommer så fort som mulig.
     
    FFlyer, view and helged like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Stuttfeiten and Upsaker like this.
  11. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Knips, knips!
     
    Upsaker liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo gull! 2-seter alene er absolutt godkjent, særlig når det er fri børst. Blir som en slags business det.
     
    Edvard and Upsaker like this.
  13. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Herlig rapport så langt. Står lett til karakteren 6! Gleder meg til resten.
     
    Upsaker liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Godt valg av lounge. For mat er jeg enig, da er Maple leaf den beste i Frankfurt. Dog, jeg sammenlignet ikke med senator ved Z gate, men vil tro utvalget et noenlunde likt i senator loungene.

    Strålende rapport så langt. Gleder meg til fortsettelsen!
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Takk så langt, fornøyelig lesning :)
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det, fortsettelsen er rett rundt hjørnet!
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Fattigmannsbusiness
     
    anders82 liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Syns Air Canada overgikk Lufthansa når det kommer til vin, men det er veldig subjektivt.

    Jeg har hørt om en Senator-lounge med en stor bar og utsikt til tarmacen, noen som vet hvor den ligger?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Neste del går i trykken mens jeg ligger langflat på Waikiki Beach i 27 grader, tips og triks mottas med stor takk :)
     
  20. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for flott rapport så langt-enjoy Waikiki Beach og fortsett i denne stilen :):):):)
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden