Før jeg forlot gamlelandet gjorde jeg den ekstremt viktige loungeresearchen og dermed bar det først til Air Canadas Maple Leaf lounge som ligger langt ute ved B-gatene.
View attachment 12899
En heistur ned i kjelleren, to lange og saktegående rullebånd og en rulletrapp senere ble vi ønsket velkommen av en hyggelig dame som sa vi måtte beregne 20 minutter tilbake Z-gatene vi skulle dra fra litt senere.
View attachment 12900
Inngangspartiet, er det lønnetre på veggene tro?
View attachment 12911
Det ble som nevnt lite mat både i den stengte loungen og på flyet til Frankfurt. Jeg hadde lest at matutvalget her var av den bedre sorten og derfor prioriterte vi denne.
View attachment 12913
Av varm mat har de blant annet omelett og (amerikanske) pannekaker. Ved siden av er det et godt utvalg i luft og sukker (croissanter m.m) og diverse brød og rundstykker
View attachment 12912
I en egen kjøledisk med utsikt (premiere på uttrykk) bugnet det med pålegg, frukt, yoghurt osv.
View attachment 12908
På drikkefronten er det også lite utsette på. Fra venstre: kaffe, vann og jus, mineralvann, hvitvin og musserende, rødvin, brennevin, mer brennevin, gummibjørner, snacks og øl.
View attachment 12904
Det er fortsatt tidlig om morgen så jeg gikk ikke helt berserk, men syns både hvitvinen fra Markus Molitor og den musserende smakte bra.
View attachment 12905
Av øl er det Becks og en weissbier på tapp, de kommer jeg muligens tilbake til.
View attachment 12909
Selvfølgelig har loungen utsikt rett til en av Air Canadas standardgater.
View attachment 12902
Jeg liker interiøret i denne loungen. Det er varierte sittemuligheter og det finnes også liggestoler med personlig tv og headset.
View attachment 12903
Det har blitt skrevet at den nærmest er klaustrofobisk liten, men det kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt. Den kan selvsagt ikke sammenlignes med Senator-loungen vi skal i etterpå, men det mulig det er tidspunktet vi er her på som gjør at det er levelig.
View attachment 12907
Ved inngangen en bladhylle, flytavle og en tv som viser CNN.
View attachment 12901
På vei ut blir vi møtt av denne mindre hyggelige nyheten, heldigvis med et spørsmålstegn bak. Møter vi snø på Hawaii? Følg med i neste episode!
Vis alt...