Melkeruta til Hawaii

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 03. des 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den ligger rett ved siden av Maple Leaf loungen.

    Jeg sammenlignet den med MLL i oktober i denne linken:
    https://insideflyer.no/forums/threads/god-lørdag.6346/#post-103700
     
    Upsaker liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    San Francisco

    Uberen som tok oss fra flyplassen var av typen pool, altså at man deler bilen med en eller to andre avhengig av hvor mange man er. En egen Uber kostet ca $30, vi endte med å betale $21. Det virker som appen kobler passasjerer som skal ca samme retning, så å slippe av en annen på veien var helt problemfritt. Vi akkurat det samme både da vi skulle ut på kvelden og til flyplassen dagen etter.

    Vi hadde booket et par forskjellige hotell, men endte til slutt opp med Club Quarters Hotel som ligger i Financial District. Prisen på 919kr for en natt lokket oss som trossalt er på økonomiferie og ikke skal tilbringe mer tid enn nødvendig på hotellet.
    IMG_0613.jpg

    Innsjekk gikk supersmooth og det tok ikke mange sekundene før det kom to kort ut av en selvbetjeningsautomat som en dame trykket på for oss. Jeg blir ikke overrasket hvis hun dukker opp i neste sesong av svenske hollywoodfruer. Vi syns det var artig at vi fikk samme romnummer som i Helsinki, 802.

    IMG_0612.jpg

    Helt kurant rom. Ikke spesielt stort, men vi fikk gjort det vi skulle. Trykket i dusjen var, ikke overraskende, i beste fall kritikkverdig.

    IMG_0614.jpg

    Etter at vi var blitt rene og pene igjen fant vi veien til Mission District hvor reisefølget har vært tidligere i år og likte seg godt. Tips: ikke skriv mission district i uberappen, da blir man sluppet av i et industriområde et par kvartaler fra der man vil være.

    IMG_0634.jpg

    Det hadde gått 5-6 timer siden forrige måltid (og det var second serving på LH økonomi) så jeg begynte å bli rimelig sulten. Vi labbet mot en italiensk restaurant som heter flour + water. I kjent, spontan stil var det litt for populært, selv på det jeg tror var søndag, så vi endte opp med en halvtimes venting.

    IMG_0622.jpg

    30 minutter er akkurat tid for en aperitif tenkte vi og dro opp en app som kunne gi oss noen tips. Første og beste var Trick Dog, en anonym liten bar i samme stil som Himkok i Oslo, for de som kjenner til det. For de som ikke kjenner til det ble den nylig kåret til verdens 42. beste bar av Drinks International. Et kjapp googlesøk viser at Trick Dog er nummer 35 på samme liste..

    IMG_0635.jpg

    Pizza med prosciutto og en god IPA så er mye gjort.

    IMG_0698.jpg

    Kvelden var fortsatt ung etter middag, så vi tok turen til Tacolicious som hadde en god, sterk drink. På dette tidspunktet begynner minnene å bli blitt vagere, men vi kom oss etterhvert hjem og i seng.

    IMG_0627.jpg

    Noen timer senere var vi oppe igjen og utsjekk gikk minst like fort som innsjekk. Aner ikke om det verken fulgte med frokost eller om de i det hele tatt hadde det, men vi hadde uansett planer om å spise på flyplassen. I tillegg hadde vi hørt at det fort kunne vært litt kø om morgen, så vi satt i uberen kvart på 7 med et fly som gikk 8.50. Det viste seg at trafikken ikke var noe problem og 7.22 var vi på flyplassen. Da hadde vi også plukket opp en medpassasjer på veien.
     
    Kalsnes, Are, miura and 18 others like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Supert reisebrev! Burde ha lagt meg, men måtte lese :)
     
    Upsaker liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Syvende etappe
    UA1175
    SFO-HNL
    08:50-12:15
    5t 25m
    N781UA (20 år)
    B777-200
    51B

    Endelig var det tid for å komme seg til reisens foreløpige endelige mål. Merkelig nok var det helt tomt i alle premier access-skrankene til United denne mandag morgenen, så innsjekk var en lek. Det var også sikkerhetskontrollen, selv om vi ikke fant noe fast track.

    Rett på innsiden var skiltet mot loungene og tårene i øyekroken kom fort da vi så skilt mot Eva Air og Singapore Airlines i tillegg til United Club. Vi gikk først til til Singapore, men fikk avslag med grunnlag om at vi ikke hadde tilgang når vi fløy innenriks. Eva hadde ikke åpnet enda, så United Club var eneste mulighet.

    Denne United Cluben i terminal 3 på San Francisco International er så dårlig at jeg hopper rett videre med en klar anbefaling om å holde seg milevis unna!

    Jeg fikk tiden til å gå ved å skrive litt på tripreporten og plutselig var det klart for ombordstigning. Ingen kø ved gaten så jeg regner med at de var omtrent ferdig med boardinggruppe 2 basert på hvor mange mennesker som allerede var ombord før oss. Vi kunne derfor gå rett inn, men mistet trillekofferten ved skranken. Gjorde igrunn ingenting da vi uansett måtte vente på bagasje i Honolulu.

    IMG_0972.JPG
    Vi boardet en 20 år gammel 777-200 som akkurat hadde blitt opp/nedgradert til 10 seter i bredden der bak. På den måten får de plass til 23 seter mer enn de gjorde før i samme flyet. Antar at det også er grunnen til at vi ble flyttet enda en rad lengre bak enn vi skulle. På den positive siden var setene helt nye og overraskende gode. Stikkontakt og trådløst kommunikasjon med omverdenen var også på plass.
    IMG_0969.JPG

    Vesentlig bedre plass her enn hos dumbo.

    IMG_0968.JPG


    IFE-systemet er gjemt bort i skyen, så må du opp med telefon eller nettbrett, putte denne universelle holderen og håpe at devicen din har United-appen og vil koble seg til det trådløse nettet som hverken telefonen eller nettbrettet mitt ville gjøre.


    IMG_0966.JPG


    Uansett om flyet er nytt eller gammelt, stort eller lite er det bare en ting du hører ombord hos United nå: polaris, polaris, polaris. Begge våre flyvninger hadde såkaldt polaris-biz/first og begge to hadde den fæle, gamle 2-4-2-konfigurasjonen i business hvor annenhver rad er front- og rearfacing. Polaris har fått med seg en ny meny hvor ting faktisk ser litt fristende ut, men det er de tomme for når de kommer til rad 51. Først ingen mat i loungen og så dette. En strupwaffel og cola skulle holde meg gående en halv dag og vel så det.

    IMG_0973.JPG

    Alle som skal til Hawaii må fylle ut et slikt skjema per familie hvor de blant annet spør litt om mat og dyr.

    IMG_0967.JPG

    Det var en turbulent tur over som vi merket spesielt godt ved bakdøra hvor det forøvrig var danseplass for kabinbesetningen.

    IMG_0970.JPG

    Vi landet litt etter tidtabellen, men var relativt raskt ute i det fri hvor vi oppdaget at en av koffertene hadde fått seg en smell. Ved karusellene er det et lite kontor som helt uten krangling byttet ut kofferten på 2 minutter. Makaløst.

    IMG_0965.JPG
     
    Last edited: 07. des 2016
    Kalsnes, Are, miura and 23 others like this.
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Flaks at det var meir strabasiøst å komme seg til Hawaii for 100 år sidan :)
    Men veldig bra om det ikkje tok lenger tid å sjekke ut ny koffert. Det synes eg er meget oppegåande (uttrykk lånt av Kjellen Bigset).

    Så spørs det berre kor lenge vi må vente til vi får strandbilder frå Hawaii? Helst med besetningsdans, palmar, kokosnøtter og blomsterkransar. (Og gjerne noko fint som blomsterkransane heng på.)

    Oh-ha, waikiki, reisefoten rockar når eg les dette!
     
    miura, Guden, Upsaker and 2 others like this.
  7. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig trivelig å følge reisen din. Takk for at du deler med oss som sliter med juleforberedelser. Med fare for å virke snobbete vil jeg også si at midt oppe i alle caviar og gåseleverrapportene fra LH F og dess like er det bra å få en tilstandsrapport fra andre enden av kabinen. Gir jo et visst perspektiv på hvor heldig man er når man ofte bare strekker hånden ut etter champagneglasset ved boarding.
     
    RoadKing, Satyv, Guden and 4 others like this.
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Redd jeg ryker på en tur/retur Hawaii når jeg likevel skal ha gode tre uker i Cali til sommeren.
     
    anders82, Upsaker and Stuttfeiten like this.
  9. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Kos dere på turen og prøv og leie bil så at dere kommer rundt øya. Kailua har den beste stranden dessvere pleier det og blåse rett mye der. Været på norra siden er mye kallere. Sist vi var på Oahu leide vi en leilighet i Kailua men sto ikke ut hele uken pga dålig vær, åkte til Waikiki og der var det sol og varme.
    Takk på reportasjene de er fint lesestoff. Har firat en jul og nytt år på Hawaii i Waikiki og kan rekommendere dette, i år blir julen i San Francisco , flyr med SAS i biz og hjem i plus.
     
    rkvalvaa, geddi, Guden and 1 other person like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok nesten kortere tid, de gikk rett inn på bakrommet og kom frem med de alternativene de hadde.

    Nå som det er meldt dårlig vær et par dager skal du ikke se bort i fra at det blir kortere tid mellom oppdateringene :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Lengre bak i kabinen enn vi har plassert oss på denne turen er vanskelig å få til ;)
     
    SorenDk and Sooninson like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Kan anbefales!
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Vi skal ha bil litt senere i uka og vi vurderer en tur rundt øya. God tur! :)
     
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om dette har vært en grei tur fram til turens reisemål, virker som om det ikke akkurat er snø der, når det er 27 grader varmt så skal man jo ikke klage. Nyt dagene :)
     
  15. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    En tur rundt øya i en leiebil må dere ta dere tid til. Det er "postkort-vakkert" rundt hver en sving. Vil ellers takker for et fantastisk reisebrev og gleder meg til fortsettelsen :)
     
    Upsaker liker dette
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]
    Du var like ved den da du var i AC Maple Leaf Lounge :) Da tar du høyre, ned trappa og så ligger den noen meter bortover i samme område på B non-Schengen. De har en bemannet bar som fikser noen OK drinker og så ser du sitteplasser bak mot vinduet der på bildet. Ellers er den litt stor og upersonlig, jeg foretrekker Maple Leaf loungen selv.

    Edit: ser at geddi postet link til sin (meget oppegående) sammenligningsrapport.
     
    Last edited: 07. des 2016
    geddi and Upsaker like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig dumt at jeg ikke fikk med meg det. Flyr hjem via Munchen.
     
  18. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Flott rapport, men hvor er bildene fra stranda og Hula-jentene med blomsterkrans? :)
     
    geddi liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    United Club SFO terminal 3 (domestic)

    Jeg hoppet egentlig mer eller mindre elegant over denne med god grunn, men nå som den største skuffelsen har lagt seg føler jeg at det er min plikt å advare mine medreisende mot å gå i samme felle.

    IMG_0692.jpg

    Inngangen til loungen er fra terminalen, men selve loungen ligger en (rulle)trapp opp. Herfra har du begrenset utsyn til oppstillingsplassene.

    IMG_0691.jpg

    Det første som møter deg opp trappa er en korridor med sitteplasser ut mot vinduet. Etterhvert blir denne bredere og får sitteplasser på begge sider.

    IMG_0690.jpg

    Så kommer buffeten og bak den et større område med sittegrupper. Innerst i lokalet finnes skjermede kontorplasser.

    IMG_0686.jpg

    Av drikke finnes kaffe, appelsinjus og vann. Av mat er det to typer frokostblanding, skikkelig tørre bagels med pålegg og yoghurt med musli.

    IMG_0687.jpg

    IMG_0688.jpg

    IMG_0689.jpg

    Prisen for å kjøpe seg inn i dette: $59. Et vaskeekte kupp der altså!
     
    Are, Outback_Oggy, geddi and 5 others like this.
  20. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Herlig rapport. Skal si United loungen og buffeten ser ut som en god frokost fra en Holiday Inn Express hotell :p
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden