Hei kjære forumvenner! @Are har satt opp en helt vill CT-tur i biz/first. Har relativt lange mellomlandinger i Frankfurt 17 timer, Singapore 17 timer, Bangkok 11 timer, London 10 timer. Er det noen som er verdenskjent som kan hjepe meg ? Rekker man å komme seg inn til byen på de ulike plassene? Gjør ingenting om du ikke vet for alle plassene, jeg er takknemlig om man bare vet litt mer enn meg. Ha en fin helg!
Om det er Lufthansa First hadde jeg helt klart benyttet meg av LH Porsche Experience, da får du leid en Porsche 911 i noen timer for 100 euro.
17 timer i Frankfurt kan brukes til å få fatt på en bil og besøke vingårder i Rheinhessen og Mosel. Kanskje litt knot å få kjøpt med noe hvis man skal reise videre, men snuse og smake burde vel gå fint.
Flott. Tusen takk alle! Lander 1410 i Bangkok. Avreise igjen 0110. Thai i First. Er det mye bra lounger på flyplassen i Bangkok? Rekker man noe inn i byen på de 11 timene man har til rådighet?
Til OP. Utnytt baren på flightene max. Sjekk inn på hotell på alle mellomlandinger for å å få litt skikkelig søvn, og klokke noen netter til hotellstatus/promoer. Gode muligheter på alle de destinasjonene.
Går det ann ringe CT telefonen og be de sjekke om det kan ordnes noe korterer mellomlandinger kanskje? 17 t i frankfurt høres helt unødvendig ut. Det går jo en håndfull direkte flighter til norge hver dag, og en håndfull til om du tar med ruter via et sted (feks cph)
Da kan du definitivt få med deg en del saker og ting, ville vurdert Royal Palace og hvis fruen er med, er det noen helt ville kjøpesenter i sentrum. Ville tatt lunsj her: http://www.banyantree.com/en/ap-thailand-bangkok/vertigo-and-moon-bar First loungen til Thai er sjef og dere får blant annet én times massasje complimentary. Kjenner jeg misunner deg denne turen her!
Tro det eller ei, men OSL - FRA er faktisk en knapphetsfaktor her, det beror selvsagt på at vi driver og booker veldig tett opp til avreise for å få F.
Singapore. Vi lander 01.30 og har avgang til Kuala Lumpur igjen 18.45. Vi tenker å ta inn på Marina Bay Sands Hotel. Er det noen som vet hvordan det er med innsjekk? Vil tro at vi ankommer MBS 02.30 (altså midt på natten lokal tid). Går det fint å sjekke inn midt på natten, eller kan dette by på problemer? Tusen takk for svar alle sammen!
Stikk innom Thai First class check-in og sett fra dere håndbagasjen først. Greit å slippe å dra rundt på den Royal Palace stenger 15.30, så det blir for tight med den trafikken i sentrum. Men elvebåttur på Chao Phraya og shopping går bra. En middag på Bayan i sekstiden med solnedgang (forhåndsbestill) er ikke feil, selv om maten er middels. Anbefaler også å gå litt i gatene for å ta inn stemningen i byen. Google litt for å sjekke de ulike bydelene. Lurt med noe i nærheten av bts (skytrain) eller mrt. Ville nok dratt fra byen i 8-9 tiden, så dere får slappet av og tatt en massasje. Er ofte litt ventetid på bookingene. På den tiden er trafikken ganske heftig, så anbefaler bts+airportlink, ca 1 time. Forutsigbart selv om det ikke er first class comfort Jeg liker i alle fall ikke å sitte stuck i rushtrafikk når loungen venter.
Går antakeligvis helt fint. I verste fall tilbys dere et annet rom enn hva dere bestilte, men hoteller er stooort, så jeg vil tro de finner et sted dere kan få sove Jeg kom også for tidlig for et år siden, og ble tilbudt et rom som var kanonbra.. selv om jeg ikke husker hva jeg egentlig bestilte.
Men her er på en måte problemet st vi ankommer for seint. Så det blir litt motsatt. Vi ankommer singapore 14.juli 0230 og drar igjen fra singapore 1945. Da regner jeg med at vi må bestille rom 13.juli-14.juli?
@alfrednobel : Prøv å velge riktig tråd å stille spm Her : https://insideflyer.no/forums/threads/singapore-mellomlanding-i-noen-timer-hva-gjør-man.7788/ Og her : https://insideflyer.no/forums/threads/bangkok-mellomlandinger-i-noen-timer-hva-gjør-man.7789/ Disse trådene er allerede laget etter å plukke litt i den originale tråden du startet. Blir litt mer oversiktlig sånn