Dette spørsmålet fikk jeg nettopp fra SAS Chat da hun ikke kunne forstå hvorfor jeg ønsket å legge inn et EBG-nummer på en booking som var bestilt (bonusbillett til en kompis).. Så da måtte jeg ramse opp noen av grunnene til henne: - Krav på mer bagasje - Bookingen vises i appen på telefonen - Tilgang til FastTrack - Tilgang til Lounge - StarAlliance GOLD fordeler om man reiser utenlands med annet selskap - Man BØR oppleve bedre recognition, kanskje spesielt ved irrops Håper ikke hun på chatten stiller samme spørsmålet neste gang..
En god gammel gjenganger på SAS bonusbilletter før i tiden. Nå mener jeg at det kommer med automatisk ved bruk av EB poeng. Du kan jo prøve lufthansa.com og Amadeus referansen der, de har en funksjon for å legge til kort. Ellers helt enig, det er faktisk en mengde gode grunner til å legge inn bonuskort på bonusturer, selvom jeg ofte får svaret "du får ingen poeng likevel, så det er ingen vits".
Ja tror/mener det legges inn om du bestiller fra din egen konto til deg selv, men her bestilte jeg altså for en kamerat med mine poeng.. Da får man ingen mulighet til å legge det inn selv.. Og jeg gidder ikke knote med LH sine sider, for chat'en fikser det jo.. De bare trenger litt info om hvorfor først
Jeg måtte legge inn nummer i automat når jeg reiste på bonusbillett i høst. Ved delbetaling med poeng er det alltid på plass. Har forøvrig en bonusbillett i januar, så kan sjekke når jeg husker hvorvidt denne har eb nummer registrert..
Ba om det samme for noen måneder, etter å ha blitt nektet adgang i Fast Track som EBG på GO-award billett. Hun kunne ikke skjønne vitsen og mente det var "smør på flesk". w
Stusset på hvorfor "fast track available" ikke stod på bp i verken appen eller Passbook i forrige uke. Men brukte heller ebg-kortet som billett, da funket hvertfall fast tracken.
Fløy bonusreise 2.juledag fra OSL, og da var det krøll i kontrollen på fastrack; "Er det bonusreise?" spurte fysakken, så det var tydeligvis et vanlig problem.