Eg har forstått det slik at antall miles ikkje betyr noko for SAS EB, men får man meir bonuspoeng visst reiseruta inneholder mellomlandinger? Eller er det ingen insentiv for å dra ut reisen visst man f eks. skal til London frå Oslo? Og bør man alltid gå for SAS pluss?
Du får poeng pr leg, så det lønner seg alltid å fly mest mulig. Derimot så lønner det seg ikke å kredittere poengene til EB hvis du har ett lavt til moderat reisemønster. www.wheretocredit.com
Antall miles har ikke noe å si for reiser med SAS (der er det fastsatte poengsummer i forhold til hvilke destinasjon man reiser til), men har som regel noe å si når man reiser med andre selskaper i Star Alliance. Jo flere mellomlandinger med SAS, jo flere poeng. Om man alltid bør gå for SAS Plus kommer an på reisen og hva man selv er villig til å betale. Jeg bestiller nesten alltid Go, fordi jeg ikke får så mye mer ut av å bestille Plus, bortsett fra de ekstra poengene og vil heller spare pengene for å reise mer.
Det stemmer ikke. Du får mer poeng ved å fly via enn direkte med SK. Edit: Må legge meg, ser vi mener det samme