Mest grunnpoeng-effektive turer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artman, 15. des 2017.

  1. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann,

    er det noen som har råd/erfaring over hvilken flyturer som typisk er mest poengeffektive ift SEB grunnpoeng/krone?

    Nå er det kampanje på SAS Go Light fra BGO til LAX for ca Kr 3 400 tur/retur. Dette gir 9 500 SEB og ca 2,8 poeng/krone.

    Andre forslag/erfaringer?
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Den så jo ikke så ille ut. Selv ville jeg fått 12.186 bonuspoeng til en ratio på nesten 3,6/krone.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,444
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke gæli det altså. Stadig greie priser til HKG og. Legger du bud på oppgradering kan det fort bli mye poeng for en billig penge. Nerdetips: ikke skriv SEB, det er en bank. Bruk EB istedet;)
     
    Mbj, Anton80 and DanH like this.
  4. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Takker for svar og tips Tore :) Har nylig funnet ut at jeg gått glipp av 2 år med EB-samling siden jeg begynte i jobben jeg er i nå. Visste ikke at himmelen var så nær som den er nå :)

    Hvordan vil dere råde å gå frem når man byr på oppgraderinger???

    Takker for hjelp til nå!
     
  5. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville aldri orket å sitte bak i bussen i så mange timer for å samle statuspoeng. Men så er det vel derfor jeg ikke har status heller. Men 20+ timer i GO, er det verdt jobben?
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du reiser på riktige dager i lav sesong så kan du få en hel seterad for deg selv, og da kan du lage deg ei "seng" i økonomi klassen. Det kan du ikke på SAS pluss, da du ikke kan løfte armlenene, og da får du ikke ei "seng" å sove i :)

    Det er ganske så ofte får 3EBB+=NOK på en flybillett til HKG, jeg har greid å få 4,12 EBB=NOK på en flyging til HKG i Januar da jeg var på ferie på Filippinene. Men den turen ble booket under 70 år kampanjen til SAS :cool:
     
    Last edited: 16. des 2017
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Du får like mange poeng på alle SAS’ lengste ruter, så det er bare å finne de billigste. Med de nye Go Light-billettene har du bl.a. Miami og Los Angeles til like over tre tusen.
     
  8. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    for øvrig etterspørres «effektive» turer. Noen kan jo også vurdere tid som et viktig parameter her.
    Kanskje hver time i fly og transitt burde gitt fratrekk 0,05 eb/kr. Da ser nok regnestykkene litt annerledes ut ;)
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker regnestykket hva du måtte betalt for uansett:

    Når jeg på torsdag skal fly CNX-BKK, så vil dette normalt sett koste 330 Kroner som jeg må ut med uansett, så når jeg betalte 1157 kroner, så betalte jeg 1157 - 330 - 100 for mat og drikke den dagen, så da blir det 727 kroner for poengene, også får jeg en bedre flyging.

    Så 1,66 poeng pr krone for den flygingen, da andre kostnader på dagsbudsettet bli kuttet :)
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,444
    Bonuspoeng:
    293
    Du går inn på oppgraderingslinken på sas.no og legger inn bud med poeng eller kr. Jo mer du byr jo større sjans, men du kan også legge inn lavt bud og allikevel få upgrade ved god tilgjengelighet
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Vær også klar over at minstebudene forandrer seg. Det kan hende at du sjekker nå og får opp helt uaktuelle priser, men sjekker du igjen senere så kan prisen ha forandret seg dramatisk (dette kan selvfølgelig gå begge veier). Vær også obs på at noen ganger kan det være lurt å by med EB-poeng i stedet for cash, siden forskjellene kan være svært store.
     
    Chrisbgg liker dette

Del denne siden