Mest og best first class for poengene?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ellabella, 12. febr 2015.

  1. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Bryllupsreise, 7 dager fri, 190 000 EB poeng, CT ticket via amex platinum; hva ville du gjort?


    Vi er åpen for destinasjoner men aller helst Asia, det ypperste hadde vært en suite opplevelse i first, eller er dette virkelig heeeelt håpløst?

    Ser meg grønn på videoer og reviews fra ulike flyselskap, men det aner meg at det beste er innsideinformasjon fra noen som har prøvd litt av hvert selv. På forhånd tusen takk hvis noen vil ta seg tiden til å komme med et tips eller to.

    Vh kommende first time first.
     
    LN-FHU, SASDC8, Fnate and 1 other person like this.
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa via Frankfurt til Incheon eller Hong Kong. De har som regel god tilgjengelighet i First. Husk LH legger ikke ut First før ca 14 dager før avreise så man må sikre seg plass i biz for deretter å endre til First når det åpner seg seter.
    En suite går nok ikke da Singapore Airlines er stort sett de eneste i *A som har suite i First men disse er ikke tilgjengelig på bonusflight,
    LH First på B747 er det beste man får. Og det er helt König sies det..
    Når tenker dere reise?
     
    Last edited: 12. febr 2015
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    14 dager er vel rule of thumb på F-awards hos Lufthansen.
     
  4. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk John,

    Vi reiser 21/22 mars så det nærmer seg. Godt tips å booke Biz først for å sikre seg. Hvorfor er 747 best, jeg trodde A380 var det helt store...? Tenkte å forsøke på Thai fra BKK på hjemreisen for å teste ut SPA avdelingen mens vi først er i gang, noen variasjoner på Thai sine fly som en bør være oppmerksom på?
     
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom Thai ville jeg sett etter flighter med A380 til Paris eller Frankfurt. Generelt god tilgjengelighet og det nærmeste du kommer suiter.

    Ta en titt her: http://bonusfeber.no/thai-airways-royal-first-class-a380/
     
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    GinTonic liker dette
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Vil nok anbefale snarlig booking av C-Class dersom det er 2015 det skal reises i, er det 2016 er det vel 330 dager før avreise som gjelder
     
  9. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Dette går nok fint! Brukte selv https://flightfox.com til å sette sammen tilsvarende reise i juli (Lucas). Bookingen var gjort unna på under 10 minutter med callingsenteret i Tallinn.

    Ser ut som LH setter inn a380 på ruten til ICN når jeg søker opp mine datoer i juli. Da er man jo ikke garantert ny C dersom man mislykkes i å få F. Det er man derimot på B748. Ser dessverre dårlig ut med tilgjengelighet på LH på utreisen 21. mars.

    Alternativet til LH, er OZ sin "sliter" B744, med en gammel, men romslig og komfortabel F. Mat og service skal være "top notch" med koreanske spesialiteter og kaviar.

    God tur, og ta gjerne kontakt om du lurer på noe!
     
  10. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noe poeng i å booke LH C først? Har selv booket OZ F, og håper på å kunne endre når det nærmer seg.
     
  11. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt. Innlegg endret. Takk.
     
    GinTonic liker dette
  12. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3

    Tusen takk alle dere for svar!

    Tur er bestilt med Thai på C og håper på at Lufthansa slipper noen billetter. Men i dag er det akkurat to uker til avreise, og jeg kan ikke se noe på united sitt søk... Men Biz med Thai blir vel også bra håper jeg(?).
     
  13. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Har du aldri fløyet i Business så blir det nok bra, men sist jeg fløy Thai i Business var jeg skuffet, ville heller valgt OS, TK eller SQ om det var Business. First er annerledes.
     
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Thai C blir nok bra :) Min første tur i C var med Thai i en 345 og det var en helt fantastisk opplevelse og jeg koste meg i en hel haug hele veien fra Oslo til Bangkok.
    God tur ;)
    (Du finner video på min YouTube kanal)
     
  15. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    ANA viser minst 2 ledige seter i F på A380 FRA-BKK og BKK-FRA alle dager rundt disse datoene.
     
  16. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    United viser også (min) 2 ledige F-seter på avgangene fra Frankfurt og London 21.03. Da er det bare å velge mellom A380, B747 eller A340-600:)

    upload_2015-3-8_8-55-4.png

    upload_2015-3-8_8-58-15.png

    upload_2015-3-8_8-59-3.png

    Når det skrives over her at setene utifra Frankfurt også er funnet med ANA-tool tyder det på tilgjengelighet.

    God tur!:)
     
    Islending liker dette
  17. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Mange takk til LN-KFK og bern747 for strålende tips.

    Skal snarest plukke opp telefonen og påpeke disse mulighetene selv, kanskje det hjelper.

    Hva ville dere selv valgt: B747, A380, eller A340-600?
     
  18. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det er kun en A380 igjen i trafikk med gammel C, av totalt 12 stykker. Så sjansene er ganske store for ny C...men jeg ville valgt 747-400, da du får egen seng. Reiste YYZ-FRA med denne, og det var vanvittig bra!!

    Edit: Det er TG du skal reise med ja...trodde det var LH. :)
     
  19. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Nå vet ikke jeg hvor mye du har fløyet widebodys tidligere...men utifra de tre alternativene med Thai så ville jeg rangert A380 som et soleklart førstevalg.

    Samtidig er det noe spesielt med å sitte i nesa på jumbojeten, og da blir det tredje plass på A346, som også begynner få et aldrende F-produkt.

    Jeg ville gått for utreise FRA også med tanke på gode F-lounge muligheter før avreise. Gjorde et kjapt united søk nå, og det er fortsatt ledige plasser den 21.03, så sannsynlighetene for å lykkes her er vel store:)

    Spent på å høre hva du velger!
     
    Fnate liker dette
  20. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Yes, billetter er ombooket!

    FRA-BKK i F med A380, BKK-LON på hjemreisen i F med B747. Så får vi prøvd begge deler liksom:p

    Gleder seg masse, og takker igjen for innspill og tips.
     
    bern747 liker dette

Del denne siden