Stranden og vannet her på Cozumel er helt fantastisk. Så klart som bare det. Kan tenke meg folk som er glade i snorkling og scuba diving er i paradis her Legger ved noen mobilbilder kun tatt noen meter ut. Det er fisk i alle størrelser og farger Går man litt lenger ut ser man rokker.
Ahhhh, minner meg om den gangen på BA biz OSL-LHR da en purser med et lurt smil spurte om jeg ville ha GT'en jeg bestilte "single? double? or is that a stupid question, sir?" Følte meg litt lur da jeg svarte "is that even a question?" Og fikk dobbelt av alt, inkl tett med påfyll gjennom reisen. Sjanglet ut av flyet i den andre enden, etter kun 2t ombord
Tiden etter frokost ble brukt for avskjed til Hr.Krabbe min yngste sitt kjæledyr siste 5 dager.(eremittkreps)Den har sovet sammen med oss og var klar dra på nye eventyr. Det ble en tårevåt avskjed Jentene prøvde seg på yoga i vannet, i en miks med folk som øvde på andre ting Farvel Cozumel,det har vært et flott opphold.Etter frokost tok vi fergen tilbake til Playa del Carmen.
Etter tips dro vi til Maroma beach, ca en halvtime fra PDC retning Cancun. Her fant vi en Mexicansk vaskebjørn. Uten barn kan dette hotellet anbefales. Jentene fant en utrolig sjarmerende Starbucks. Klar for umodne kokosnøtter? Stranden var veldig fin Når vi skulle finne noe å spise, fant vi denne. Matlysten steg ikke akkurat Men det ble mat og øl til far Et veldig fint område.
Så var endelig høydepunktet for turen kommet. Selv badet og lekte jeg med delfiner for ca 20år siden og minnet mitt var like fantastisk som opplevelsen på ny Delfiner er en fantastisk flott skapning som elsker leke og gi kjærlighet. Vi klemte, hilste, fikk kyss og lekte masse med de i over en time. Vi var de eneste som hadde booket den dyreste pakken, så vi fikk hele opplevelsen for oss selv Fly avgårde på hver av delfinens snute og holde i hver sin finne er et minne for livet for hele familien Jentene var og er forsatt i ekstase. Dette anbefales på det sterkeste og er halv pris I forhold til Florida. Bildepakkene var veldig dyre. Lønner seg evt kjøpe totalpakken. De tok over 100 bilder og vi fikk prutet ned prisen ca 50% av første utkast. Aldri aksepter første tilbud i Mexico er et godt råd
Vi fikk oss et avskjed med Playa del Carmen i går kveld etter mange timer med sol og bad på hotellet. Og et par siste drinker og mat i loungen.
Vi ble kjent med en lokal taxi sjåfør som ga oss lavere priser en de offisielle prislisten de har i bilen. Brukt han litt rundt og nå til flyplassen. Ca halv pris av Canada transfer. Her nære flyplassen. Innsjekking gikk på et blunk Og nå sitter vi i en ganske bra lounge og venter på boarding.
Trist å lese om streiken fra loungen. Alle IF-ere som får sin ferie ødelagt har min dypeste sympati. Bare flaks at dette ikke får konsekvenser for oss. Krysser fingrene for at Turkish bringer oss trygt hjem og spent på loungen I Istanbul.
Hyggelig å se at TK kjøper loungetilgang på CUN. United og Air Canada gjør det ikke. Riktig god tur hjem
Vi fikk tatt av fra Cancun. Og tøflene kom kjapt på med velkomstdrink etterfulgt av varm klut, nøtter og Champagne, samt en flott amenity kit Maten fra Turkish var bra, langt bedre en hva bolaget har servert oss siste halvåret. Klar for landing Istanbul. Har kun ca 4 timer så tiden vi har før hjem til Oslo, blir kun brukt i loungen.
Loungen i Istanbul er en av de stedene man fint kan bruke opp tiden man har i transit uten at man merker det Her er det mye god mat og drikke, samt både golf og fly simulator. Siste stopp var Istanbul-Oslo med Turkish og kun barna orket servering siden vi var stapp mette etter 4 timer i loungen. Vi fløy t/r Cancun uten en eneste forsinkelse eller noen kø/kaos. Må si oss godt fornøyd med turen. Været var perfekt og hotellene var bra. Vi kom oss trygt hjem til Oslo og må si meg godt fornøyd med endelig fått brukt opp 2stk ct som stod opp fra de døde x antall ganger. Takk for oss
Takk for reisebrevet, det var hyggelig lesing! Har ikke rukket å teste lounge i IST enda, men satser på at vi kanskje rekker det i mars neste år. Kunne godt ha tenkt meg en tur til CUN, men madammen er nok ikke så mye resort-menneske - men det ser jo ut til at dere har funnet på mye utenfor også så det er jo bra!
Ting skjer også to år senere i Washington DC. Samme familie inviterte oss på 4.juli feiring 2år senere i DC. Helaften med flott utsikt til fyrverkeriet