Miami/karibien julen 2020

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Woodswing, 02. jan 2020.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Tror konklusjonen min blir at jeg dropper cruise :)

1884derby liker dette
  2. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,550
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant statistikk.
    Det har slått meg at det til en hver tid er en kampanje med rabatter. Det var en voldsom pågang i min feed fem til jul med julekampanjen, så andre juledag begynte nyttårskampanjen og nå er det en ny.

349 dager til avreise for min del.

Det jeg egentlig lurte på, men som jeg skjønner ikke har kommet klart frem er:
    Hvordan booker jeg de billige bonusbillettene t/r når de etter hvert slippes
    Det er jo et par uker mellom avreise og retur.
    Er eneste måte å booke én vei over, og så følge med på hva som dukker opp når hjemreise slippes?

3. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Til dere som vurderer cruise har jeg svært god erfaring med NCL. Har reist med dem en god del og booker ofte deres reiser via cruise.com hvor jeg enkelte ganger har opplevd å få opptil 25 prosent rabatt i forhold til å kjøpe direkte hos rederi. Som Diamond kunde (fra 8 til 10 cruise) får du gratis vask og rens av klær pluss en del annet VIP service. Gratis restaurant besøk ved en av de betalende restaurantene. Uavhengig om en kjøper cruise via agent eller direkte hos selskapet får en stort sett en meget god drikkepakke til ca 200 dollar (kjøp før avreise). Skal nå i vinter reise med deres nyeste skip Encore som ble lansert nå i november 2019. Syntes også freestyle konseptet til NCL er svært bra og mer fleksibelt enn det RCCL tilbyr. Min erfaring er at cruise er litt som med fly. En får mange fordeler med å være lojal til et brand. Med tanke på hvilken høy pris det er å bo på bra hotel i Karibien så syntes jeg cruise er et rimelig alternativ. For de som vurderer cruise anbefaler jeg sterkt østlige Karibien. Velg minimum 7 døgn med et nyere skip. God cruiseferie :)

Last edited: 06. jan 2020
    Woodswing, Travellingalf and NoLimit like this.
  4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,713
    Bonuspoeng:
    113
    Tilfeldigvis var vi (et nettsted jeg driver) ombord og testet Encore nå nylig :)
    https://altomcruise.no/2019/12/norwegian-encore/

Woodswing liker dette
  5. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg stort til å teste et nytt skip i Karibien. Alltid kjekt med det som er nytt. Du har fått noen fine bilder. Går du inn på YouTube ligger det supre bilder av skipet i lekker sol. Skal selv også prøve å få lagt ut noen bilder av skipet på forumet. Takk for at du la ut link til til din fine rapport :)
    Ps, I dag har Ncl 17 skip. Tipper om 20 år er flåten fordoblet.
    Ps, Encore kostet nærmere 10 mrd

6. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,855
    Bonuspoeng:
    183
    Skal en mini-tur med RCCL Navigator of the Seas i vinterferien (første gang på noe annet flytende enn danskebåten og brennevin) og i likhet med @HaraldOslo så er prisinga helt yalla. Det startet at vi booket cruiset siste dagen i "kampanjen" og trodde vi gjorde en grei deal. Dagen etter var "normal" prisen 1,5k billigere enn hva vi booket for. Ringte inn og klaget og fikk justert prisen heldigvis.

Samme gjelder utflukter, ekstra mat og drikkepakker som kan forhåndsbestilles også. Kjøpte drikkepakke som var annonsert til 30% rabatt. Når kampanjen var ferdig så steg prisen bare marginalt (snakker sikkert i underkant av 5%).

Ikke så mye mer konklusjon her enn at en blir robbet men greit å få delt erfaringene :D

7. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke tvil om at konseptet med de store skipene er og selge en masse ekstra tjenester. Utflukter kan fort koste fra 150 til 500 dollar. Ser også at en del skip har begynt med beachclub konsept hvor en fort må betale 100 dollar for å kunne komme inn på et litt mer eksklusivt privat område av skipet. For 10 år siden var kanskje 50 prosent av restaurantene inkludert i grunnprisen. Nå er cover fort en 60 dollar for 80 prosent av restaurantene. Samtidig må en nok bare akseptere at alt nå i ferieverden prises dynamisk hvor pris hopper fra dag til dag. Uansett hva du betaler for drikkepakke på forhånd så sparer du fort en 5k i forhold til å kjøpe ombord. Dersom du er en normalt frisk person så klarer du greit å ordne turer på steder som skipene besøker på egenhånd. Elsker selv kajakk og sykkel og har aldri hatt noen problem med å ordne dette lokalt til ca 50 dollar. Ser at i Miami må en fort betale 3 til 5K dersom en skal bo bra ved beachen. Cruise er fremdeles et rimelig alternativ for karibisk ferie.

Last edited: 06. jan 2020
  8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, alle som har handlet på Lekmer eller Smartphoto vet at det alltid er en eller annen kampanje...

Del denne siden