Jeg kommer kanskje! Får endelig avklaring i morgen av arbeidsgiver etter en kansellert reise til Asia og en kansellert til Afrika, så her er der f*** meg helt hurrameirundt..
Kan dessverre ikke delta. Men håper vi kan få noen "lekkasjer" fra middagen. Nysgjerrig på om deg muligens er en ny IC-rute på gang fra Oslo...
Ikke noe spesielt nytt om Norge og OSL dersom det var det du tenkte på, det som var mer spesielt var at vi hadde Quiz med 20 spørsmål om SIA. Beste poengsum var 7 av 20 poeng, så noe nerde-forsamling kan vi ikke sies å være....
Jeg fikk et veldig godt inntrykk av Henrik og veldig godt å se at de har fått inn en over gjennomsnittelig flyinteressert i stillingen som også har veldig godt kommerisell forståelse av bransjen. Det ble ikke sagt så mye nytt og overraskende men fikk igjen bekreftet mye av det som har vært sagt tidligere. Deriblant at den største andelen business reisende er i Norge som også har det største expat miljøet fra Norden og at en evt flytting av CPH ruta (noe som for øvrig ikke er et teama) så hadde business vært fullbooket fra dag 1.Mange norske reisende flyr via LHR og FRA. SE er den nasjonen har flest besøkende til Singapore etterfulgt av NO og DK sist, uavhengig av selskap og transportmiddel. Norge har de høyeste gjennomsnittelig billettprisene til Singapore etterfulgt av DK og SE. Henrik er selvsagt ingen ruteutvilker og har sikkert ikke all verden av påvirkningskraft men hans største ønske er å flytte Moskvaruta deres og heller fly SIN-OSL-IAH så får vi se hvor vi står om noen år da de har fått 350 og 787'ene sine. Den ideelle maskinen for Norge hadde hatt en større biz seksjon enn de har til CPH og færre eco seter. Men så har også SAS en saying i denne diskusjonen og da blir det mye politikk.