I går hadde jeg forøvrig en prat med dattera mi på to år om at pappa skal ut å reise noen dager. Hun er over gjennomsnittet glad i fly og flyplasser allerede (arvelig betinget muligens?) og fant ut at hun måtte illustrere pappa med venner på tur til LHR i SAS Plus senere i dag; Jeg synes hun traff ganske så bra, bortsett fra antallet damer i forhold til menn. Høna på taket antar jeg må tilhøre @Stuttfeiten?
Trøndelag er på plass i bollebua! Rimelig opplagt for tur med to timer søvn og liiitt for mye å drikke i går kveld. Dette blir spennende!
Jeg ankommer OSL litt før åtte om vi er i rute og går da direkte til loungen på utland. Så viss det passer med min ankomst så kan du jo slå følge med meg. Grå jakke, dongeri, svart trillekoffert og skulderveske - begge deler utstyrt med InsideFlyer tags.
God morgen! NSB ville ikke ha meg med på toget som gikk akkurat nå, så jeg må vente på neste tog med avgang 07:48. Jeg løp bort til toget og akkurat da jeg trykte på døråpneren begynte toget å kjøre. Edit: Jeg kan gjeste inn også. Kjører ut fra Oslo S nå, så er fremme om 20+
God morgen fra Grorud. En liten feilinnstilling på vekkeklokka gjorde at jeg først nå er klar til avgang herfra, kommer med første tilgjengelige flybuss. Dvs at jeg er der ca 08:45 og kan gjeste inn en person dersom det er behov.
God tur! Satsar på at eit av fellesarrangementa passer det neste året! Har lyst til 'MR' til Champagne og leite etter meininga med livet! Og no back to real life og til han som fyller 6 år i dag og skal ha 14 stk på diskobursdag!
Beklager litt lite oppdateringer her, men vi er i gang! Litt forsinka ut fra OSL, men nå landa vi akkurat på CPH. LHR neste om 33 minutter.
Da har vi landet litt forsinket i CPH. Jeg og @Stuttfeiten vurderer røykepause så nå er vi spent på ankomst gate!
Snart begynner nok live reporting tenker jeg A320 Neo, levert 2018. Synd om en gjeng fulle IFere besudler den så fort..
Syntes oppdateringene var hyppigere og mer informative 13.01 .. Eller hva @holmen ? Holder selv på å lande etter forrige søndag, skåler med Corona og tequila ... ha en fin dag på LHR
Hva i alle dager er det som får en gruppe menn til å dra til London og tilbake igjen på under en dag? Svaret på spørsmålet er dessverre ikke mulig å oppdrive i et rasjonelt univers, men dette er galskapens verden med helt andre regler. Undertegnende befinner seg i SAS Gold Lounge sammen med gjengen som skal tilbringe hele dagen i fly på jakt etter bonuspoeng, det diskuteres høyt og lavt om alt fra god bruk av kredittkort til reiseplaner som dødelige knapt kan forstå. Flyet taues ut fra gaten og vi setter kursen mot rullebanen, hvor vi bli stående i vente av et par andre baljer som skal landes; minuspoeng deles ut til Oslo Lufthavn for å ikke skjønne hvilke passasjerer som skal prioriteres. Vi liner opp på rullebanen og setter kursen sørover, etter en kjapp stigning er vi klar for første servering, her velges det en stykk beryktet polarrull akkompagnert med Ringi eplejuice. Flyturen er så standard SAS at jeg knapt skjønner hvorfor jeg skriver om den, eneste som hjelper er at balja er fylt opp av andre folk som knapt kan karakteriseres som helt gode. Vi setter kursen inn mot København, undertegnende fulgt med låter fra den danske klassikeren Terkel i Knipe for å sette stemningen, med spørsmålet om jeg kommer til å ende opp som gode gamle onkel Stewart en vakker dag. Starten er kanskje standard SAS, men med erfaring i bakhodet, en milagerun til London ender alltid som en uforglemmelig opplevelse.
Vi kommer forsinket inn til København og gruppen er splittet på om det er tid for lounge eller ikke, undertegnende tilhører i kategorien som hopper glatt over og setter krusen direkte til passkontrollen etter å ha snappet et rykte om at køene på Kastrup har blitt lange. Dessverre glemmer jeg danskens intensjon, det skal være vanskelig å komme inn, men rimelig kjapt å komme ut. Notat til meg selv i bitterhet, jeg kunne ha styret et glass med boblevann. Til vår store glede er det A320neo som er dagens balje til London, opplevelsen med denne flytypen er på topp. På enden av rullebanen går motorene i gang, lydnivået er behagelig og vi seiler oppover med kurs for London. Turen til London er mitt første møte med SAS’ beryktede kube som kan beskrives som et stykk elegant designet produkt. Det bys opp på laks som jeg alltid har funnet velsmakende med tilbehør som står i stil med hovedretten. Det er også servert noen greier på si, knapt verdt denne kommentaren en gang. Etter måltidet serveres det høykvalitets sjokolade med en kopp te. Vi flyr inn til Heathrow, det er tid for loungeraid!
Terkel i knipe? Er ikkje rart det var stilt og rolig bak nakkestøtta. No er dei fleste i uniform og SQ har tatt godt i mot oss. Singapore Sling er ein gjengangar.