Mileage Run!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SJZ, 26. juli 2019.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk ut LHR eller HAM. Det er stort sett di billigste jeg har kommet over. Da med mellomlanding begge veier enten på CPH eller ARN (eller begge).

Edit: Fant f. eks siste søndag i Oktober til 2776 (skal vær mulig å finne billigere). Den gir 4500 poeng + eventuell 25% ekstra for EBG+

Tok et skikkelig maraton med OSL - CPH - HAM - CPH - OSL 5 dager på rad engang faktisk. Hun ene som jobbet i Loungen på HAM lurte veldig hva jeg drev med som hang i Loungen der hver eneste dag. Det var 5 morsomme dager! :D

Last edited: 16. aug 2019
    Stuttfeiten, Eddie47, Grooo and 5 others like this.
  2. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Del gjerne hvis du finner en bra rute / et bra tilbud.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Det lukter ikke fugl før du har tre legs hver vei :)

Henrik liker dette
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    True true, men var det kjappeste jeg fant direkte på SAS sine sider. Må vel nok over på BH for og eventuelt få på plass flere legs. Og vi burde jo forøvrig ha flere felles MR sånn at vi slipper denne problemstillingen i fremtiden :D Tror nok det er alt for mange her inne som reiser på solo MR (det virker i hvert fall sånn etter hva jeg leser i div tråder fra tid til annen).

holmen and Upsaker like this.
  5. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    BH?

6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Utfordringen er reisefølge som ønsker/må reise billigst og komme fram raskest mulig, som nekter å bytte fly og lar seg ikke fristes med lounge.
    (For eksempel så skal jeg til Athen snart, og hadde muligheten til å kjøpe billetter med to-tre legs, men de andre ønsker direktefly.)
    Ikke lenge siden jeg tenkte slikt selv.
    Rart at man blir tvunget til å reise mer alene for å opprettholde denne livsstilen. :D.

Last edited: 17. aug 2019
  7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Berg-Hansen.no
    Man må registrer seg men det er gratis, veldig flott side å benytte når man ønsker flere legs.

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner igjen den problemstillingen! Alle jeg kjenner (som ikke henger her inne) vil som du sier ha kortest mulig reisetid, direkte fly etc. Og dem kaller meg rar? :eek: Nei man må nok basere vennekretsen sinn på dem som er medlem på IF. Jeg skal i hvert fall ikke gå inn i pensjonsalderen uten EBG4Life!

jonss, Avixlo and Finnks like this.
  9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Dump dem! Skaff deg nye venner her! Det burde finnes en Tinder-lignende app for de som er interessert i bonusreiser.

jonss, Hanen and Misterix like this.
  10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Og avreise ca. kl. 10:00 og tilbake kl. 18:00 på en lørdag. Slipper å ta fri fra jobben for å dra på MR. :)

Misterix and ina like this.
  11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Med SAS er følgende (som regel) de beste turene:
    OSL-CPH-GDN-CPH-OSL (evt +ARN en eller begge veier i tillegg)
    OSL-CPH-HAM-CPH-OSL (evt +ARN en eller begge veier i tillegg)
    OSL-CPH-LHR-CPH-OSL (evt +ARN en eller begge veier i tillegg)

Fordelen med GDN er at du kan snu i døra og ta samme fly tilbake, med HAM er det ikke å anbefale da SAS som regel parkerer remote og man ofte møter bussen til flyet på vei til terminalen.

jonss, Avixlo and ina like this.
  12. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer fra London til Oslo i september, lurer på om jeg skal ta mitt livs første MR samme dag, kommer såpass sent til Oslo at jeg ikke rekker å snu å reise tilbake fra Gdansk samme dag, Har ikke vært i Gdansk før og vurderer heller bli igjen et par netter. Hotell er vel ikke så veldig dyrt der.
    Ikke noe ren MR som dere som reiser tilbake samme dag. Men det blir en ekstra tur alene for å samle litt poeng. 2250+3000 poeng (Pluss Gold bonus) for litt over 3000 kr er vel ikke så galt?

Misterix liker dette
  13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Dem har faktisk endret på minimum connection på HAM. Før kunne man bestille tur/retur med samme fly på SAS sine sider på samme PNR. Man skal kunne rekke det på separat booking men da MÅ flighten inn til HAM være i rute og man MÅ ha stål kontroll på hvor man skal beina som bare F (stort sett inn døra, rulletrapp på høyre hånd, opp 1 etg, hold venstre, forbi trappa til LH Loungen ved gate 19, fortsett rett frem også ned igjen på venstre side mot gate 21). Personlig liker jeg LHR best, da kan man sette av en del timer kvalitetstid i di forskjellige Loungene. GDN hvor man kan snu i døra skal vel være mulig å klare 2 ganger i løpet av 1 dag eller er det jeg som husker helt feil?

14. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du uansett bruke noen dager der vil jeg ikke si det er en dårlig deal. Mener å huske mine MR til HAM stort sett har ligget på fra ca 2200 til ca 2700 (med forbehold om at jeg kan huske feil). Du kan jo se om det er mulig på hjemturen å fly først til OSL, tilbake til GDN også tilbake til OSL igjen f. eks og da selvfølgelig med mellomlander begge veier. Eventuelt kutte ekstra leg på siste turen fra GDN (føler jeg banner i kirka nå).

Edit: F. eks OSL - CPH/ARN - GDN - CPH/ARN - OSL gir 4500. Du var kanskje logget inn når du søkte? ;)

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,429
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier aldri å reise t/r uten å ta minst 1-2 dager i byen. Skal til Gdansk i oktober selv på en liten "mr" tur selv om det er bare en ego trip tur. Reiser lørdag og blir til mandag. Hotell får du fra ett par hundre kroner natta til en tusen lapp ca på feks hilton.

ina liker dette
  16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Gdansk anbefales på det sterkeste, en finfin by. Jeg har hatt noen opphold på Hilton, et helt greit hotell, men uten lounge og suiter. Er også veldig ofte fullt i helgene så det er ikke alltid oppgradering funker, men de gangene de ikke har gjort det har jeg fått noen vouchere med rabatt i restauranten og rabatt på massasje.

Hampton ligger enda litt mer sentralt og er selvfølgelig billigere, og hotellet er helt greit.

Så ja, jeg kan absolutt anbefale et par dager i den byen. Og det er grisebillig både å spise og drikke der. :)

ina and Misterix like this.
  17. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    For å si det enkelt, er det noe denne kroppen ikke inviterer til så er det noen som helst form for beining... :p

London er selvfølgelig best når det kommer til lounger, ingen tvil om det.

Misterix liker dette
  18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Join the club! Måtte nesten avlyse resten av legetimen etter blåse/lungetest for noen år siden...

Å ja @drsyk jeg har stumpet røyken nå ;)

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo bare å la dem fly direkte og så booker du egen billett i Plus selv? Så møter du dem bare når du kommer frem? Hadde gjort det samme med kona også, men hun liker å fly også heldigvis så hun er gjerne med på 4-5 stopp før vi kommer frem:D

Misterix liker dette
  20. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Du er heldig som har reisefølge som deler din interesse.
    Denne interessen er jo ganske spesiell.
    Jeg foreslo til en over gjennomsnittlig reise- og matglad venninne: «Jeg skal reise via London, og har tenkt å ta en omvei for å fly med SAS og teste ut Loungene på flyplassen i London, som jeg har hørt er veldig bra, har du lyst til å møte meg der?».
    Venninne: «Hør du på hva du sier. Mener du det? Det er ikke verdt det».
    Jeg har hatt mange spontane turer med henne i mange år, så hennes negative reaksjon overrasket meg og satte vennskapet på prøve. Jeg har siden ikke spurt henne om å reise med meg. Kan dere dele hvordan dere i begynnelsen fikk familie og venner med på slike omveier (MR, loungebesøk etc)?

Del denne siden