Er vel ikke direkte at hun deler interessen. Men hun skjønner at jeg liker dette og har det som hobby. Men hvis hun vil være med så er jo dealen at hun også er med på alle stoppene. Ellers får hun fly direkte aleine og vi møtes på endestasjonen. Jeg tar en F tur hvert år med Eurobonuspoengene mine. Da går turen på omgang mellom kona og barna så alle får en tur hvert år. Jeg spør ungene hvor de vil og jeg legger opp turen I tillegg tar jeg og kona en C tur med Eurobonus / FlyPremium året. Da er jeg tom for Eurobonuspoeng det året (jeg tjener jo ikke noen poeng med StarAlliance ved å fly med dem) Jeg spør også kamerater om å være med. Var med en kamerat i Las Vegas i fjor. Han flydde direkte i Y mens jeg tok en MR via Helsinki, London, New York og Los Angeles og møtte han der. Han fikk tilbud om å være med meg og for min del er det uaktuelt å fly i Y til LAS. Men som de fleste vet her så er jo statusprogrammet mitt OneWorld og BA. Jeg samler 200.000++ Avios poeng der i året i tillegg til de poengene jeg får på Eurobonus (kredittkort/trumf) Avios poengene bruker jeg til flyturer i C i Asia samt oppgradering til F med BA Bruker også poeng på turer i Europa da avgiftene er faste på 180 kr en vei. Så jeg tar det beste av begge programmene her føler jeg
For min del har det vært, så lenge jeg betaler så bestemmer jeg. Hørte aldri eksen gneldre over gratis tur/ferie. Blir jo forøvrig noe annet når det gjelder venner/utenforstående. Mange jeg kjenner flyr såpass lite at for dem er det ikke noen poeng med ekstra legs, Lounger, FT osv. Er begrenset hvor mye man får bruk for f. eks et gullkort når man reiser si 10 turer i året og kanskje ikke engang flyr med SAS eller *A. Men du kan jo prøve å få lurt noen med på en F tur engang, tipper ikke det dem over er det bare å gi opp.
Lurer litt på MR/LR til LHR igjen... hva tenker dere @Misterix og @drsyk. 30.11 OSL ARN LHR OSL ca 2800. Det var skikkelig festlig forrige gang...
Det hadde vært veldig kult!!! Dessverre tror jeg det er lite muligheter for meg i nærmeste framtid, i hvert fall planlagte turer. Men jeg blir helt klart med andre ganger når det passer seg!!! Edit: Men hør med doktorn, han er nok klar tenker jeg! Han trenger jo ikke unnskyldning på hjemmefronten engang, regner med at madammen hans sikkert har litt ekstra skap plass som må fylles opp
Personlig så vil jeg påstå at jeg har en relativt stor vennekrets, men før jeg ble en del av miljøet her inne så hadde jeg egentlig ingen å dele akkurat denne "hobbyen" med. Men, så ble jeg altså en del av gjengen her inne, deltok på min første MegaDo og fikk mange nye venner for livet som absolutt deler den samme interessen. Så nå er vel nesten heller problemet det motsatte; at det er så mange muligheter og tilbud at jeg ikke har sjansen til å bli med på en brøkdel. Men, akkurat det er jo mer som ett luksusproblem Og joda, jeg har også en samboer som liker å reise i de bedre klasser og som setter stor pris på lounger, fine hoteller etc., men å reise på MR eller å ha flest mulig legs på en reise har hun ikke noe særlig interesse av.
Jeg drar på dagstur-MR alene. Men hvis det er MR med opphold, tar jeg med meg alle eller noen av mine nærmeste. Siden jeg betaler reisen og opphold, sier de ikke så mye om et lite stopp i CPH eller ARN.
Et par langturer i C er en god start, mor er blitt godt oppdradd: «Jeg reiser ingen steder uten at det er på Business eller at de har gode lounger ..... !»
Venner bare rister på hodet. Hvis jeg skal på tur sammen med kompiser, så flyr jeg vanligvis alene, en helt annen rute enn de gjør. De skal billigst mulig, og helst direkte. Om de havner på en flyplass 18 mil unna byen vi skal til er ikke så viktig. Kona er meget glad for at jeg bruker masse tid på hobbyen min, og samler poeng som en hamster. Hun er ikke kjempeflink til å gjøre det samme selv, men det kommer seg. Hun flyr en del i jobb selv, og har skjønt hvor digg det er å kunne gjøre det mest mulig behagelig. Etter en oppgradering til Biz fra SFO til CPH for en del år siden, så har vi ikke fløyet noe annet enn Biz (og F) på langtur. Hun er ikke bitt av basillen på samme måte sol meg, så MR er ikke aktuelt. Men en ekstra mellomlanding går fint, spesielt hvis det er en fin lounge hvor vi kan slappe av litt, drikke champagne, og lese bok eller se på mennesker. Hun vil fortsatt at reisen skal gå fortest mulig, men er blitt veldig glad i EBD, Biz, F og lounger. Så noen krumspring går greit.
Skal en tur til Italia i september. Resten av reisefølget har retur med DY direkte til OSL. Har flex på denne selv som jeg har betalt 2600 for. Vurderer å forlate reisefølget på flyplassen og ta en MR hjemover via ARN og CPH. Er følgende riktig oppfattet? MXP-ARN: 1500 EB ARN-CPH: 750 EB CPH-OSL: 750 EB Totalt: 3000 EB Inkl. Gullboost (25%): 3750 EB
Er vel 2250 på MXP-ARN (det jeg ser på SAS sine sider på Plus Pro). Edit: her er det jeg som har sett feil!
Det er bookingklasse J, og jeg tror ikke det skal gi mer enn 1500 fra BCN til ARN. Men fant denne nå, som er i klasse Z og skal gi 1000+1000+2000 før poengboost, altså totalt 5000 EB. Er det riktig oppfattet?
Ta en titt her @tfo : Kvalifiserende periode Des 1, 2018 - Nov 30, 2019 Om du flytter datoen til helgen etter, lover det godt. Viktig å ha med ARN som mellom stopp... Den AmEx loungen må du oppleve, om ikke allerede vært innom Ja det var det, kappløp i antall enheter bobler på United... Det var tider det...Det savnes...
Hahaha morsom du! Da må jeg ta en MR til Milano igjen og den hersens Gucci sjappa hu digger... Er vel gi og ta ratio i et forhold, 1:1?
Mitt livs første MR tur til Malaga, Retur via ARN og København , 5574 statuspoeng for under 3000 kr. Må jo kombinere med besøk / ferie, flyr alene men besøke venninne i Benalmádena i noen dager.