Mileage Run!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SJZ, 26. juli 2019.

1. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk google flights og se hva du finner.. Med SAS kan du fly via CPH eller ARN antakelig, men det blir jo bare 937p mer.

BingoBonzo liker dette
  2. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg pleier å leke meg med Momondo når jeg skal sjekke flighter, men skal prøve ut Google flights også (kanskje den er bedre?). Ja, blir relativt lite utslag med mye ekstra fly-/ventetid.

3. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Google flights er mye bedre..

BingoBonzo liker dette
  4. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Strålende! Takker for tips, leker meg med den nå. Ser at via MUC så blir det 2300 miles lenger reise.

Men er ikke helt stødig i poengberegningen, SAS antyder 6000+4000 EB for T/R. Ser at via MUC så er det 9300 miles. Er det 1:1 mellom miles og poeng? (Så lenge valgt klasse er 1:1).

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    895
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du må sjekke hvem som faktisk flyr og så søke opp bokstaven på klassen du havner i på eurobonus sia. Der ser du hva du får i EB. Hvis det er Lufthansa finner du opptjeningen feks her: https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lufthansa/

6. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, er inne og kikker på den siden og lurer fortsatt på beregningen :)

Eks i Økonomi:
    Fr. 500 - Jeg er usikker på hva dette betyr?
    N (100%) - Av hva? Miles fra Mileage calculator? T/R MUC-EWR er 8080miles. Vil det gi 8080 EB?

upload_2019-10-30_14-5-7.png

7. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg leker meg i www.skyscanner.com når jeg skal finne meg noen rimelige flybilletter

BingoBonzo liker dette
  8. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    ThanaCity, BingoBonzo and Avixlo like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Betal mellomlegget selv.

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    895
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår det som 100% av 500, men det er ikke sikkert jeg har fasit .... har ikke reist så langt med dem

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Fr. er antatt forkortelse for "Fra" (idiotisk), dvs at du får minimum 500.
    % er prosent faktor av distansen. Distansen kan du finne på gcmap.com. F.eks OSL-LHR er 750 miles. Med 100% får du da 750 poeng.

BingoBonzo liker dette
  12. Sabrina_Isabella

Sabrina_Isabella Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Er helt nybegynner, og dette er mitt første innlegg, wehey! :)
    Har bestilt Shell MC, SAS MC premium og Amex premium. Får se hva jeg endrer på etterhvert. Shell MC får jeg 80øre/l i trumf første måned, så spørs det om jeg bare kutter det ut og heller fyller på Esso hvor jeg uansett får 40øre/l i trumf (som jeg får med Shell MC). Er usikker på Amex premium vs. Amex classic. Har bestilt premium, men ser nå at classic er gratis, har CT ved bruk på 100.000kr, samt opptjener 30EBP/100kr ved kjøp av flybilletter. Eneste forskjellen jeg ser med premium er at det koster over 1000kr i året, må ha et bruk på 150.000kr, og da får man også med reise- og avbestillingsforsikring.

Har lest litt på MR/LR og sitter å ser litt på muligheter for å tjene opp EBP/antall legs. Har jeg forstått dette riktig, og er det en ok pris i forhold til hvor mange EBP jeg får:

EVE - OSL - CPH - GDN - CPH - OSL - EVE (3000 + 3000P i plus) = 6000EBP
    Pris: 4201kr t/r

Og hvis jeg da betaler med Amex som gir 30p/100kr ved kjøp av flybillett gir det da i tillegg 1260p, så totalt 7260 EBP for reisen Evenes - Gdansk t/r som koster 4201kr.

Stemmer dette?

RoadKing and paramberg like this.
  13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,624
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forum!

Mye riktig, men et par viktige presiseringer. Amex Classic får du CT som kun er gyldig i Europa med SAS. Premium gir CT for hele Star Alliance i hele verden. Stor forskjell.

De 30p/100nok du får når du bestiller flybilletter er ekstrapoeng, ikke statuspoeng. Så de siste 1260p du får til Gdansk teller ikke mot Sølv, Gull, Diamant.

K

14. Sabrina_Isabella

Sabrina_Isabella Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for oppklarende svar! Da må jeg definitivt ha Amex premium ja! :)

democomputer liker dette
  15. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    113

Man må vel strengt tatt ha Amex Elite for å få CT for Star Alliance ?

16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Premium skal også gi det, men kun en i året:

COMPANION TICKET
    Betal bare halvparten så mange poeng for en valgfri bonusreise i hele verden, én gang i året!

Gjelder for opptil to personer med SAS Bonus eller Star Alliance når du handler for 150 000 kr i et kalenderår.

17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I følge kontoen min så holder Premium.

18. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg blitt lurt.

På nettsidenen deres står det følgende under reisefordeler hvis man sammenligner......

på Premium:
    Når du handler for 150 000 kr i et kalenderår, får du muligheten til å bestille en valgfri EuroBonus-reise for halvparten så mange poeng med SAS Beste pris for opptil to personer.

...og på Elite:
    Når du handler for 150 000 kr i et kalenderår, får du muligheten til å bestille en valgfri EuroBonus-reise for halvparten så mange poeng med SAS Beste priseller Star Alliance for opptil to personer. Hvis du handler for ytterligere 150 000 kr, kan du bestille en reise til.

Så her lukter det nok litt av det var tenkt bare SAS også ombestemt seg senere og glemt å oppdatere alt kanskje ? :)

19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,578
    Bonuspoeng:
    113
    Vedrørende ShellMC på Esso, her er jeg rimelig sikker på at du kun får 1% og ikke 40øre per liter. På Esso er det kun BankAxept knyttet mot Trumf eller sammen med blått Trumf-kort som vil gi deg 40øre per liter.

20. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det avhenger av hvilken Esso stasjon du fyller på. På mange Esso stasjoner det slik som du sier at du ikke kan kombinere Trumf og kredittkort. Men ikke langt fra der jeg bor har de en Esso express stasjon. Jeg fyller normalt alltid på Shell, men denne gangen måtte jeg fylle. Testet for moro skyld å putte inn Trumf kortet og den ble godtatt. Regnet da å få en feilmelding når jeg puttet inn DNB SAGA MC, men det fungerte helt fint:):D

Så da fikk jeg Trumf poeng, Eurobonus poeng og 5% kickback til sammen:)

Del denne siden