Kjempebra innsats @Are ! Dette blir ett oppslagsverk vel verdt å beholde for fremtiden for min del i alle fall. Ett lite tips til oss som noen ganger (eller ofte) sliter med å huske flyplasskoder (som OSL, ARN etc.) og hvilke flyplasser/byer de står for, så kan man her inne på InisdeFlyer markere selve koden og få opp ett kjekt lite vindu som forklarer hva koden betyr. Har lagt ved ett eksempel. Spesielt for de som er nye innen dette "gamet" kan dette være en kjekk liten funksjon som ikke alle vet om. Personlig så kunne jeg godt ha tenkt meg den samme funksjonen også for flyselskap-kodene (SK, LH etc.)
God bedring alle .... Neste gang skal jeg prøve dette og da får min kone enda en bekreftelse på at jeg er sprø ...
Er det så sprøtt å ville sikre seg flybilletter til en billigst mulig penge, og muligens i en bedre klasse en bak i fjøset?
Så absolutt ikke. Men spesialistkompetanse ansees ofte som ekstremisme. En annen ting er vel at ikke alle skal vite om slikt, da blir det vanskeligere å få til
På telefon Googler jeg bare "airport:GRU", akkurat sånn. Fungerer knall på Google, inkl. Maps (hvor jeg bruker det desidert mest). Litt mer arbeid kanskje, men bombesikker løsning.
Hei, takk for mye god informasjon. Det store spørsmålet jeg sitter igjen med er: Hvordan bestilles en slik tur? (Det tenkte) Utgangspunktet er en "billigbillett" HEL-HNL, men er det denne som bestilles også spesifiseres det at man skal innom alle nevnte flyplasser, eller hvordan foregår dette? (jeg tror jeg hang med i tankemåten helt fram dit
Takk; Bruker du "Multicity" til dette, eller er det noen andre gode triks? Må si jeg likte oversikten som United gir meg bedre enn det meste annet jeg har sett, forøvrig!
Søkte HEL-HNL og fikk opp alle alternativene, men da visste jeg på forhånd at det var den ruten som var feilpriset og lå ut på united.com
Jeg har prøvd meg MANGE ganger på å få til ExpertFlyer, men først NÅ skjønte jeg "the hype". Man må liksom ha: veldig tydelig destinasjon ordne seg fri og tillatelse i rett tidspunkt og så ikke minst ELSKE BONUSPOENG Jævlig bra Are, tusen takk. NB: det er IKKE mulig å bruke gratis-utgaven av ExpertFlyer på denne måten. Du er nødt å oppgradere til Pro, og så logge inn på nytt. Dette forårsaket MYE frustrasjon før jeg skjønte
Jeg har bestilt en tur til Salzburg med Austrian i høst, via Wien. Altså fire segmenter, der alle er på bookingklasse K. Ble bestilt gjennom Kayak/Ticket før jeg lærte meg alt om bonuspoeng, viatrumf osv. Men billig tur da Jeg finner imidlertid ingenting om bookingklasse K her: https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/austrian_airlines/ Betyr det at jeg ikke tjener opp noen poeng? Hva med telling av turer? Sikter meg mot EBG den sesongen, og det ville vært fint med 4 tellende turer selv om jeg ikke får poeng.
Står de ikke der så får du ikke poeng. Tellende segment får du kun ved å fly selskap som tilhører Eurobonus, i dag SAS og Widerøe.
Æsj, det var jo kjipt. Trodde alt i Star Alliance ga tellende segment jeg, men da bør jeg jo være varsom før planlagt LH-tur i fire segment til Milano bookes i høst da... Går det an å gjøre noen smarte justeringer rundt Salzburg-turen min som gjør den tellende, enten på poeng eller segment?
LH-reiser kan jo ofte bookes codeshare med SAS på første strekke, så får du segment. På Austrian må du eventuelt by på oppgradering så du havner i business (P), da blir det i alle fall noen poeng.
Hvis det er en LH-reise på fire segmenter med codeshare på OSL-FRA og FRA-OSL, vil jeg da få godkjent alle fire eller kun to segmenter? Får undersøke muligheten for oppgradering av Austrian til business, men frykter at vinningen går opp i spinningen...
Ok. Trikset blir altså å forsøke å holde seg til SAS innad i Europa. Minimumsbudet for å oppgradere en passasjer på Austrian er 100 euro, så det vil koste minimum 800 euro å oppgradere meg og fruen til Business tur/retur. Det er det vel strengt tatt ikke verdt, så får heller intensivere EBG-innsatsen på andre områder