Mini-guide: Hvordan få mest ut av en flybillett. Priser, bookingklasser og regler.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 14. aug 2016.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Et lite apropos:

    Vi bruker Berg Hansen på jobb. Der ser jeg at jeg plasseres i bookingklasse A når jeg booker Plus-billetter mellom OSL og CPH. Dette gir ifølge denne siden (https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/) 750 poeng.

    Er det på noen måte mulig å få billetten booket i klasse C, D eller Z, som gir 1000 poeng? Hva er i så tilfelle fremgangsmåten, og koster det mer?
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har også Berg Hansen på jobb, og jeg pleier å enten maile dem men helst ringe for å instruere dem i hvilke bookingklasse jeg vil ha på billettene. Når det gjelder Co-share er det mye styr, f.eks SK-branded men LH/TG flighter, da må man bruke tid på å finne ut på ulike forum, BH har ikke kunnet svare meg på mine henvendelser i alle fall.

    C- billetter er fullflex og koster skjorta og vaskemiddelet..
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Aha! Glemte at det selvsagt finnes et nivå oppå Plus... Jeg flyr stort sett OSL-CPH, så da får jeg nøye meg med 750/500 poeng hver vei... :)
     
  4. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Vil sette opp en alert om det dukker opp ledige bonusbilletter OSL-FRA, når jeg søker på award tickets på expertflyer dukker to reiser opp. Begge med ett stopp. På United.com dukker mange opp med ett stopp. Hvordan får jeg lagt til en alert på ledige bonus-seter på direktefly? Har t/r MUC-MEX i LH First og ønsker å fly via Frankfurt og så videre til MUC
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Søk opp ksakt den flighten du vil ha (vanlig flight search eller hva det nå heter). Til høyre er det tre knapper. Den du skal klikke på mener jeg å huske har et utropstegn. Skriv at du ønsker varsel når det er to ledige billetter i bookingklasse O (first award) eller I (business award). Det er alt :)
     
    Westlife liker dette
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ein tur til BCN 29 mai kl 13 med retur 31 mai kl 16, helst med LH i klasse J eller D. Finn på expedia D eine vegen og P andre vegen, til 5000, på SAS finn eg J begge veger til 6300 og Lufthansa finn eg ikkje nokon bookingklasse, men tipper at den til 5000 er klasse P og den til 6400 er D/J.
    Er det andre plasser å finne billige billetter? Berg Hansen viser ikkje nokon bookingalternativ med J eller D, kun P
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Bookingklasse Kan vises på LH, du må bare velge å vise når du velger flighten.
     
    ValdresBjarne liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Sjå der ja! Teknologien har begynt å jobbe mot meg etter eg passerte 40!
    Var mykje betre før, når du troppa opp på Berg-Hansen sitt kontor ja!
     
    holmen liker dette
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då stemmer det med Expedia, men eg får då bookingklasse D på utreise og bookingklasse P på retur, prisen er også lik. Då ser det ut som om SAS.no er einaste val for å få få J/D/C på begge veger. Nokon andre tips?
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ringe inn til LH og booke der, da kan du be om å få D begge veier, men det koster litt mer i D enn i P. Har gjort dette er par ganger til BUD.
     
  12. jonaseika

    jonaseika Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man booker bonus billett til til asia i BIZ. Kan man i ettertid flytte på avreise dato og retur dato? Som ved en vanlig BIZ billett?
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ja, men med forbehold om at det finnes ledige bonusbill. på de datoene du ønsker å flytte til.
     
    jonaseika liker dette
  14. Thosmes

    Thosmes Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Er helt ny på dette og kjenner denne bonusfeberen som nevnes her. Et spørsmål: Har booket en reise til Singapore i mars neste år via sas.no. Altså en codeshare billet om jeg har forstått dette riktig. Billettklassen er satt til T. Jeg vil også i løpet av sommeren bli EBG. Stemmer det at jeg vil få 125% opptjening på denne billetten, eller gjør Singapore dette om til en annen klasse hos seg?
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje automatisk samanheng mellom klassa du får frå SAS når det er codeshare. Er dette ein plus billett/premium eco?
     
  16. Thosmes

    Thosmes Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Dette er en SAS Go smart billett.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Klasse T på SAS-metall er en forholdsvis billig GO-klasse (Mulig bare O og G er lavere, jeg er ikke sikker..). Nå er det ikke nødvendigvis noen sammenheng med dette når det gjelder codeshare heller, men jeg ville forventet 50% eller 75% og tatt det som en positiv overraskelse hvis du får noe mer.
     
  18. Thosmes

    Thosmes Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk. Så selvom det hos SQ også er booking class T confirmed, så gjelder ikke det?
    upload_2019-7-11_14-33-36.png
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er usikker på om Singapore Airlines sine sider viser SAS eller SQ-klasse, men det er fare for at det er SAS-klasse siden det også står et SK-flightnummer der. Det er mulig SAS kundeservice kan svare på hvilken SQ-klasse du får, det er bare det at det er ganske lang ventetid både på telefon og mail. Men.. når du i sommer blir gull kan du fyre avgårde en mail til [email protected] og spørre.
     
  20. Thosmes

    Thosmes Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk :) Da sjekker jeg med de etter min OSL-EWR-ARN-OSL flyvning 26. juli i SAS Plus
     

Del denne siden