Fordrer at du har Revolut Premium + Shell MC + SAS MC Premium + Payr: 1. Last opp Revolut med opp til 10k NOK per 4. dag fra SAS MC Premium (ingen kostnad) = 15 poeng/100kr 2. Betal SAS MC regningen med Payr med Shell MC som betalingsmetode (ingen kostnad under 29,999 per måned) = 15 poeng/100kr 3. Bruk Revolut kortet som debitkort på alt (ubegrenset varekjøp, opp til ca 4000/måned i kontantuttak). Jeg vi anta at man kan knytte Revolutkortet (debit) til Trumfkontoen og dermed "dobbeldippe" og få ytterligere 15poeng/100kr der Trumf kan opptjenes, d.v.s. minimum 45/100. Ordinære regninger ordnes på lignende måte via Payr/SAS MC betalt med Shell MC som gir samme 30 poeng. Helt gratis er jo dette ikke. Man betaler litt for Revolut Premium kortet + eventuell kostnad til Payr om man overstiger de månedlige grensene for regningsbetaling, men poeng blir det... Sikkert noen som har tenkt på dette før, men her kan man jo faktisk ordne 30/100kr poeng for alt fra kontantuttak hjemme/utland, utenlandsoverføringer, samt i butikker som ikke tar kredittkort. Det er heller ingen valutapåslag for internasjonale transaksjoner og det er MYE verdt. Som en kuriositet: Om man har utenlandsk konto og kredittkort f.eks. USA Amex Platinum så kan man dra inn ytterligere 12 - 60 poeng/100kr avhengig av hva man kjøper (ikke SAS riktignok, men ANA, SIA f.eks) ved å overføre fra Norge med trikset over... Har jeg bommet fullstendig på noe?
Hvorfor Revolut Premium og ikke gratisversjonen? For bruk hjemme som hovedkort er det ingen store fordeler(for mitt bruk) med premium slik jeg ser det.
Man får vel litt høyere grenser for bruk (kontantuttak og totalt) og rimeligere utenlandsoverføringer (?), men ja, muligens gratisversjonen holder for de fleste.
Ser ikke helt poenget med Revolutkortet i dette tilfellet, med mindre du skal drive med valutaveksling. Skanner du trumfkortet, betaler med SAS MC/Amex, og til slutt betaler disse to med Shell MC i Payr får du 45/50 poeng per 100 kr. der også. Revolut virker bare som et forstyrrende element for meg.
Klarer ikkje sjå forskjellen her eg, eg bruker SAS MC og amex til alle kjøp, som gjer 15-20 poeng per transaksjon, også betaler eg rekninga til sas mc med payr med Shellmastercard, som gjer 15 poeng per transaksjon. På Kiwi får eg då trumf+amex+payr(trumf med shellmastercard)=50 poeng per 100 lapp. Blir jo nesten gratis og handle grønnsaker 260 poeng per 100 lapp på grønnsaker...
Steg 1 kan rett og slett erstattes med vanlig handel. Å introdusere Revolut gjør at man har enda et kort å forholde seg til. Overflødig for min del. Alle kjøp jeg gjør med mitt SAS MC Premium gir meg 15 poeng uansett. Om hensikten er å komme opp til 30000 kr. grensen hver måned, så forstår jeg. Hvis jeg ikke bommer helt, er det ikke helt etter regelen hvis man overfører penger tilbake til egen kontoen fra Revolut selv om det skal være mulig. En annen stor ulempe er at forsikringer som man eventuelt ville ha fått ved å betale med SAS MC, vil falle bort fordi man betaler med Revolut istedenfor. De eneste gangene jeg kommer til å bruke Revolut, er nå jeg trenger å ta ut cash i utland.
Du får nok ikke brukt Revolut i butikker som ikke tar "kredittkort" uansett, da Revolut er et Visa/MC-kort og ikke bankaksept som er tjenesten alle bankterminaler i Norge støtter.
Angående trinn 2 finnes andre alternativer til Shell MC som betalingsmetode for den/de som ikke kan få dette kredittkortet?
På papiret skal SAGA MC og Trumf Visa være alternativ. Men SAGA er heller ikke lett å få tak i og Trumf Visa gir vel bare 0.5 prosent og ingenting hos konkurrerende bedrifter.
Du husker rett Rett og slett trist .. Grunnen til at jeg har kranglet gjentatte ganger for å få SAGA. Og blir jeg endelig kommet i mål kan du ta deg F.. på at opptjening en ryker.. Har en lang historie på lur men dropper den..
Det er korrekt som du sier. Et vanlig norskt VISA-kort kan knyttes mot Trumf fordi det har bankaksept, Revolut har kun prepaid VISA/MastereCard og har ikke implementert bankaksept. Jeg er enig med deg, i dette tilfellet får han ikke noe ekstra ved å fylle på Revolut, og betale regningen med Shell MC. Han ville fått tilsvarende poengsum ved bare å betale SAS MC-regnignen med Shell MC. Med Revolut Basic/Premium har ikke dette noen hensikt i Norge. I utlandet hvor Revolut gir deg en bedre vekslingskurs har dette mer for seg. Reiser du mye utenfor Europa og/eller har mange utgifter i ikke-Europeiske valuta kan det være økonomisk og bli en Revolut Metal-kunde. Med Revolut Metal koster 130 NOK/mnd og gir deg 0.1% cashback i Europa og 1% cashback utenfor Europa. Det betyr at du må ha et handelsforbruk på 130K NOK eller 1.3 MILL ved bruk i Europa for at det skal lønne seg. Hvis man ikke regner med andre fordeler Revolut Metal gir: Conierge Service Ubegrenset veksling mellom valutaer (Gjelder også Premium) Uttak i minibank opp til €600/£600 pr/mnd (400 med Premium og 200 Basic) Reiseforsikring, forsikring hvis flyet blir forsinket og forsikring ved tap av bagasje. "Free turbo transfers". Overføringer fra Revolut til alle bankkonto, uavhengig av land går raskere. Gratis virituelt engangskort - Kort du kan bruke ved handel på nett som selvdestrureres etter en transaksjon (Gjelder også Premium) Gratis levering av kort (Gjelder også Premium) Prioritert 24/7 support (Gjelder også premium). Airport lounges - Kommer snart (Gjelder også Premium) Et kult og unikt kort laget av metall. I mitt tilfelle som norsk student i USA kan jeg benytte meg av din fremkomstmåte; 1. Sett inn studielån og annet på Revolut med SAS MC, betal regningen med Shell MC. Benytt deretter Revolut på all handel i USA og få ytteligere 1% cashback.
Rema klarer fint å identifisere Æ-kunder via kredittkortnummeret, så det står nok bare på viljen hos Norgesgruppen.
Du har et poeng der, det tenkte jeg ikke over. Norgesgruppen er vel også de eneste som ikke lar kundene få ha kundekortene elektronisk. Norgesgruppen sine scannere i butikken er ikke oppgradert til å scanne fra en skjerm.
Klarer de ikke å scanne en litt stor strekkode fra en skjerm? Man kan jo scanne trumfkortet i butikken.
Jeg har aldri møtt på en scanner som klarer det og har blitt fortalt at det har noe med hertz å gjøre.
Jeg har lekt med tanken om å bruke trumf visa via payr til å betale norwegian kredittkortregningen. Er det noen som vet om det er lovlig å gjøre dette, slik dere foreslår i tråden? Er ikke det "generert" forbruk.
Det går helt fint. Norwegian regningen er jo en reel faktura, så dette er ikke generert forbruk. Ville dog anbefale deg å skaffe deg Shell Mastercard eller annet kort som gir 1% opptjening (eller mer, var en som nevnte at Coop mastercard kunne gi 2% tidligere i dag). TrumfVisa gir bare 0.5%. Du får det, men hvorfor få halvparten når du kan få dobbelt eller kanskje firedobbelt?