Agentrulett også ved MCT?! Ringte inn for å booke SFO-LIS-OSL neste sommer med 75 minutter mellomlanding i LIS. Awardhacks viste god tilgjengelighet i Biz på både SFO-LIS og LIS-OSL, men viste ingen seter om jeg tastet inn SFO-OSL. Første agent sa at han fant begge flightene, men de lot seg ikke booke siden MCT i LIS er 90 minutter - ‘Tyvärr!’ Neste agent: Nada problema!
Noen som kan sjekke ATH I/I med Aegean (A3) i april-25? Tidligere har jeg sett at de har oppjustert MCT i travle perioder. Har blitt booket om til en reise med 45min connection, men blir mistenkelig når hverken Aegean selv eller OTAs selger reiseruten.
Code: Minimum Connect Times: Connecting at ATH Incoming airline A3 Outgoing airline A3 Flight type International to International STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE .45 .45 .55 .45 OFFLINE .45 .45 .55 .45 ** OR * ARE ALL A3-A3 II SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS EK - EK EWR - DXB 10JUL23 - INF A3-A3 II SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS EK - EK DXB - EWR 10JUL23 - INF A3-A3 II 1.00 CDS ** - ** REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS ** - ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS ** - ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II .55 CDS ** - ** 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.00 CDS N/A - ** REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS N/A - ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS N/A - ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II .45 FLT 901 - 901 - ALL CDS N/A - ** 31MAR24 - INF A3-A3 II .55 CDS N/A - ** 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.00 CDS ** - N/A REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS ** - N/A ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 CDS ** - N/A REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II .55 CDS ** - N/A 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II 1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 A3-A3 II .45 FLT 901 - 901 - ALL 31MAR24 - INF A3-A3 II .55 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.00 CDS N/A - ** REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.05 CDS N/A - ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.05 CDS N/A - ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II .55 CDS N/A - ** 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II 1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25 **-A3 II .55 30MAR25 - 31OCT25 **-** II GLSUP CDS AA - 2Z **-** II GLSUP CDS 2Z - AA **-** II GLSUP CDS AD - AA **-** II GLSUP CDS AR - AA **-** II GLSUP CDS BC - AA **-** II GLSUP CDS BT - AA **-** II GLSUP CDS D8 - AA **-** II GLSUP CDS DY - AA **-** II GLSUP CDS EK - AA **-** II GLSUP CDS EW - AA **-** II GLSUP CDS F9 - AA **-** II GLSUP CDS H2 - AA **-** II GLSUP CDS HX - AA **-** II GLSUP CDS KC - AA **-** II GLSUP CDS MX - AA **-** II GLSUP CDS NK - AA **-** II GLSUP CDS PC - AA **-** II GLSUP CDS PD - AA **-** II GLSUP CDS QS - AA **-** II GLSUP CDS RO - AA **-** II GLSUP CDS SY - AA **-** II GLSUP CDS TR - AA **-** II GLSUP CDS TS - AA **-** II GLSUP CDS UX - AA **-** II GLSUP CDS VA - AA **-** II GLSUP CDS VB - AA **-** II SUP CDS VY - AA **-** II GLSUP CDS W6 - AA **-** II GLSUP CDS XP - AA **-** II GLSUP CDS Y4 - AA **-** II GLSUP CDS AA - AR **-** II GLSUP CDS AA - BC **-** II GLSUP CDS AA - BT **-** II GLSUP CDS AA - D8 **-** II GLSUP CDS AA - DY **-** II GLSUP CDS AA - EK **-** II GLSUP CDS AA - EW **-** II GLSUP CDS AA - F9 **-** II GLSUP CDS AA - H2 **-** II GLSUP CDS AA - KC **-** II GLSUP CDS AA - PC **-** II GLSUP CDS AA - PD **-** II GLSUP CDS AA - QS **-** II GLSUP CDS AA - RO **-** II GLSUP CDS AA - SY **-** II GLSUP CDS AA - TR **-** II GLSUP CDS AA - UX **-** II GLSUP CDS AA - VA **-** II GLSUP CDS AA - VB **-** II GLSUP CDS AA - W6 **-** II GLSUP CDS AA - XP **-** II GLSUP CDS AA - Y4 **-** II .40 REGION SCH - REGION SCH .
Vi har en tur fra Osaka KIX - CDG - OSL hvor den siste OSL leggen dessverre er tidlig dagen etter. Vi lander kl 19:00 på CDG, og det er en AF flyvning videre til OSL 21:10 som det dessverre ikke er bonusbilletter tilgjengelig på enn så lenge, og jeg får ikke kombinert betalt og bonusbillett i samme reise (som hadde dekket oss i tilfelle forsinkelser). I tillegg ville betalt billett på ny itinerary skapt trøbbel og forsinkelser mtp innsjekket bagasje. SAS har derimot en 20:10 avreise til OSL med mange ledige bonus seter. Så det er da avgang 70min etter planlagt landing ved CDG. Noe knapt så klart, men jeg skulle heller forsøkt å rekke 20:10 enn å måtte ta hotell over natten. Første agenten jeg spurte om å legge på SAS reisen sa at det var umulig, og det stemmer vel. Men jeg spør likevel her om noen skulle ha noen innspill eller tips til løsning her. Agentroullette? Bare bite i det og ta en natt på flyplasshotell? Sutre litt til Diamantmailen? Setter stor pris på alle innspill!
Er ikke MCT på 90 min fra AF til SK? Da skal det ikke være mulig å få lagt til flyvningen kl 20:10. Systemet tillater det vel ikke.
Ja mener det er 90min ja, så hvis systemet rett og slett låser det så blir vel «løsningen» å vente og se om AF 21:10 avreisen får ledige bonus seter nærmere, eller bite i det sure eple og koste på med hotell.
Noen med erfaringer fra MSP? Kommer inn med Delta fra HND og har hele 37 minutt fra oppsatt landing til innsjekk for AMS med Delta stenger. Er jo booket som en gjennomgående reise så jeg er jo sånn sett reddet uansett, det høres bare veldig lite ut med 37 minutt i statene.
37 min er lite uansett, skal ikke mye forsinkelse til før det ryker. Når det er sagt, jeg har ikke vært på MSP, men hvis det er som på SFO, vil det gå fint såfremt du er i rute, ankomst/avgang er fra felles område/terminal.
Internasjonal transit i USA innebærer full immigrasjon, henting av bagasje(*), tollklarering, bagdrop og ny sikkerhetskontroll. På gjennomgående billett vil du bli sjekket inn hele veien fra HND og skal i utgangspunktet kun trenge å forholde deg til tidspunkt for gate closing. Hvorvidt reiseruten er realistisk er kanskje mest avhengig av om du skal sende bagasje? (*) enkelte flyplasser sender bagasjen direkte ved internasjonal transit (ITI), men tror ikke MSP er på denne listen
Skal ha med bagasje også, så jeg sliter litt med å se at dette skal gå. Men om jeg ikke rekker å sende bagasjen videre fra MSP blir jeg vel bare booket om av Delta, her er jo alt på samme booking.
Ah, jeg overså at du kommer fra utlandet. Da kan jeg ikke annet enn å spekulere på hvordan i all verden du fikk gjennomgående billett med så lite tid. Sorry for å ha misledet deg.
Høres litt lite ut ja. Ikke vært innom MSP før, men på tidligere transiter jeg har hatt på andre flyplasser i statene hadde dette aldri gått. 1 time og 37 minutt fra flyet fra Tokyo lander til flyet til AMS har avgang, og så stenger vel bag drop 1 time før.