Minimum Connecting Time (MCT)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 02. juni 2020.

  1. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    847
    Bonuspoeng:
    93
    Agentrulett også ved MCT?!

    Ringte inn for å booke SFO-LIS-OSL neste sommer med 75 minutter mellomlanding i LIS.
    Awardhacks viste god tilgjengelighet i Biz på både SFO-LIS og LIS-OSL, men viste ingen seter om jeg tastet inn SFO-OSL.

    Første agent sa at han fant begge flightene, men de lot seg ikke booke siden MCT i LIS er 90 minutter - ‘Tyvärr!’

    Neste agent: Nada problema!
     
  2. UngSpire

    UngSpire Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som kan sjekke ATH I/I med Aegean (A3) i april-25? Tidligere har jeg sett at de har oppjustert MCT i travle perioder.

    Har blitt booket om til en reise med 45min connection, men blir mistenkelig når hverken Aegean selv eller OTAs selger reiseruten.
     
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    5,350
    Bonuspoeng:
    163
    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at ATH
    Incoming airline A3
    Outgoing airline A3
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .45   .45   .55   .45
    OFFLINE   .45   .45   .55   .45
    ** OR * ARE ALL
    A3-A3 II   SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS  EK -  EK
      EWR - DXB 10JUL23 - INF
    A3-A3 II   SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS  EK -  EK
      DXB - EWR 10JUL23 - INF
    A3-A3 II  1.00 CDS  ** -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .55 CDS  ** -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 CDS N/A -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .45 FLT  901 -  901 - ALL CDS N/A -  ** 31MAR24 - INF
    A3-A3 II   .55 CDS N/A -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 CDS  ** - N/A REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** - N/A ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** - N/A REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .55 CDS  ** - N/A 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .45 FLT  901 -  901 - ALL 31MAR24 - INF
    A3-A3 II   .55 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.00 CDS N/A -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II   .55 CDS N/A -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II   .55 30MAR25 - 31OCT25
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II   SUP CDS  VY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    **-** II   .40 REGION SCH - REGION SCH
    .
     
    UngSpire liker dette
  4. turaga008

    turaga008 EBD | OWS | *AG

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har en tur fra Osaka KIX - CDG - OSL hvor den siste OSL leggen dessverre er tidlig dagen etter.

    Vi lander kl 19:00 på CDG, og det er en AF flyvning videre til OSL 21:10 som det dessverre ikke er bonusbilletter tilgjengelig på enn så lenge, og jeg får ikke kombinert betalt og bonusbillett i samme reise (som hadde dekket oss i tilfelle forsinkelser). I tillegg ville betalt billett på ny itinerary skapt trøbbel og forsinkelser mtp innsjekket bagasje.

    SAS har derimot en 20:10 avreise til OSL med mange ledige bonus seter. Så det er da avgang 70min etter planlagt landing ved CDG. Noe knapt så klart, men jeg skulle heller forsøkt å rekke 20:10 enn å måtte ta hotell over natten.

    Første agenten jeg spurte om å legge på SAS reisen sa at det var umulig, og det stemmer vel. Men jeg spør likevel her om noen skulle ha noen innspill eller tips til løsning her. Agentroullette? Bare bite i det og ta en natt på flyplasshotell? Sutre litt til Diamantmailen?

    Setter stor pris på alle innspill! :)
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,400
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke MCT på 90 min fra AF til SK? Da skal det ikke være mulig å få lagt til flyvningen kl 20:10. Systemet tillater det vel ikke.
     
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS | *AG

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Ja mener det er 90min ja, så hvis systemet rett og slett låser det så blir vel «løsningen» å vente og se om AF 21:10 avreisen får ledige bonus seter nærmere, eller bite i det sure eple og koste på med hotell.
     
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,638
    Likes mottatt:
    4,314
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med erfaringer fra MSP?

    Kommer inn med Delta fra HND og har hele 37 minutt fra oppsatt landing til innsjekk for AMS med Delta stenger.

    Er jo booket som en gjennomgående reise så jeg er jo sånn sett reddet uansett, det høres bare veldig lite ut med 37 minutt i statene.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,579
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    37 min er lite uansett, skal ikke mye forsinkelse til før det ryker.
    Når det er sagt, jeg har ikke vært på MSP, men hvis det er som på SFO, vil det gå fint såfremt du er i rute, ankomst/avgang er fra felles område/terminal.
     
    Flyrlavt liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,564
    Likes mottatt:
    6,966
    Bonuspoeng:
    183
    Internasjonal transit i USA innebærer full immigrasjon, henting av bagasje(*), tollklarering, bagdrop og ny sikkerhetskontroll. På gjennomgående billett vil du bli sjekket inn hele veien fra HND og skal i utgangspunktet kun trenge å forholde deg til tidspunkt for gate closing. Hvorvidt reiseruten er realistisk er kanskje mest avhengig av om du skal sende bagasje?

    (*) enkelte flyplasser sender bagasjen direkte ved internasjonal transit (ITI), men tror ikke MSP er på denne listen
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,638
    Likes mottatt:
    4,314
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ha med bagasje også, så jeg sliter litt med å se at dette skal gå.
    Men om jeg ikke rekker å sende bagasjen videre fra MSP blir jeg vel bare booket om av Delta, her er jo alt på samme booking.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,579
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, jeg overså at du kommer fra utlandet. Da kan jeg ikke annet enn å spekulere på hvordan i all verden du fikk gjennomgående billett med så lite tid. Sorry for å ha misledet deg.
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,638
    Likes mottatt:
    4,314
    Bonuspoeng:
    113
    Høres litt lite ut ja.
    Ikke vært innom MSP før, men på tidligere transiter jeg har hatt på andre flyplasser i statene hadde dette aldri gått.
    1 time og 37 minutt fra flyet fra Tokyo lander til flyet til AMS har avgang, og så stenger vel bag drop 1 time før.
     
    RoadKing liker dette
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,051
    Likes mottatt:
    13,053
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som kan sjekke MCT på WAW? BRU-IST, så må vel gjennom passkontroll? LOT på telefon seier 30min er OK... Men.
     
  14. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    5,350
    Bonuspoeng:
    163
    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at WAW
    Incoming airline LO
    Outgoing airline LO
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .35   .50  1.00   .40
    OFFLINE   .35   .50  1.00   .40
    ** OR * ARE ALL
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY AE 13APR23 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY AM 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY AZ 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .35 REGION SCH - COUNTRY BG 31MAR24 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY BG 31MAR24 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY CA 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY CN 01APR22 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY EG 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY GE 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .35 REGION SCH - COUNTRY HR 15NOV23 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY HR 15NOV23 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY IL 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY IN 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY JP 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY KR 01APR22 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY KZ 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY LB 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY LK 01APR22 - INF
    LO-LO II   .35 REGION SCH - COUNTRY RO 31MAR24 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY RO 31MAR24 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY SA 07FEB24 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY SG 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - COUNTRY US 01APR22 - INF
    LO-LO II   .40 REGION SCH - COUNTRY UZ 07FEB24 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY AE - REGION SCH 13APR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY AE - ALL 13APR23 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY AM - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY AM - ALL 01APR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY AZ - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY AZ - ALL 30OCT22 - INF
    LO-LO II   .35 COUNTRY BG - REGION SCH 31MAR24 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY CA - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY CA - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY CN - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY CN - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY EG - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY EG - ALL 30OCT22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY GE - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY GE - ALL 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY GR - REGION SCH 27OCT24 - INF
    LO-LO II   .35 COUNTRY HR - REGION SCH 15NOV23 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY IL - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY IL - ALL 30OCT22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY IN - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY IN - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY JP - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY JP - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY KR - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY KR - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY KZ - REGION SCH 07FEB24 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY KZ - ALL 07FEB24 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY LB - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY LB - ALL 01APR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY LK - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY LK - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II   .35 COUNTRY RO - REGION SCH 31MAR24 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY SA - REGION SCH 07FEB24 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY SA - ALL 07FEB24 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY SG - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY SG - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY US - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY US - ALL 27MAR22 - INF
    LO-LO II  1.00 COUNTRY UZ - REGION SCH 07FEB24 - INF
    LO-LO II   .50 COUNTRY UZ - ALL 07FEB24 - INF
    LO-LO II   .35 REGION SCH - REGION SCH 01APR22 - INF
    LO-LO II   .50 ALL - REGION SCH 26MAR23 - INF
    LO-LO II   .35 05APR22 - INF
    LO-** II  1.00 COUNTRY EG - REGION SCH 04JUL24 - INF
    LO-** II   .50 COUNTRY EG - ALL 04JUL24 - INF
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    .
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har endret avgangstider på en bestilling jeg har gjort, så jeg må booke om en rute til NRT som går via LHR. Jeg flyr opprinnelig KRS - OSL - LHR. Det er strekket mellom OSL - LHR som er endret. Da reisen ble booket var ikke KRS - CPH - LHR et alternativ, men det er det nå. Det går et fly fra KRS 14:35 via CPH som lander 17:40 på LHR. Flyet fra LHR til NRT har avgang 19:00. Blir det for kort connection med 80 minutter på LHR? Hvis ikke må jeg trolig reise 06:05 på morgenen i stedet for. :confused:
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,051
    Likes mottatt:
    13,053
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!
    Så med andre ord 30min er for lite som eg trudde. LOT seier eg har billett, så kva skjer om ein prøvar tru?
     

Del denne siden