Minimum Connecting Time (MCT)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 02. juni 2020.

  1. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Agentrulett også ved MCT?!

    Ringte inn for å booke SFO-LIS-OSL neste sommer med 75 minutter mellomlanding i LIS.
    Awardhacks viste god tilgjengelighet i Biz på både SFO-LIS og LIS-OSL, men viste ingen seter om jeg tastet inn SFO-OSL.

    Første agent sa at han fant begge flightene, men de lot seg ikke booke siden MCT i LIS er 90 minutter - ‘Tyvärr!’

    Neste agent: Nada problema!
     
  2. UngSpire

    UngSpire Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som kan sjekke ATH I/I med Aegean (A3) i april-25? Tidligere har jeg sett at de har oppjustert MCT i travle perioder.

    Har blitt booket om til en reise med 45min connection, men blir mistenkelig når hverken Aegean selv eller OTAs selger reiseruten.
     
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    5,113
    Bonuspoeng:
    163
    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at ATH
    Incoming airline A3
    Outgoing airline A3
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .45   .45   .55   .45
    OFFLINE   .45   .45   .55   .45
    ** OR * ARE ALL
    A3-A3 II   SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS  EK -  EK
      EWR - DXB 10JUL23 - INF
    A3-A3 II   SUP FLT 3411 - 3416 - FLT 3411 - 3416 CDS  EK -  EK
      DXB - EWR 10JUL23 - INF
    A3-A3 II  1.00 CDS  ** -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .55 CDS  ** -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 CDS N/A -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .45 FLT  901 -  901 - ALL CDS N/A -  ** 31MAR24 - INF
    A3-A3 II   .55 CDS N/A -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 CDS  ** - N/A REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** - N/A ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 CDS  ** - N/A REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .55 CDS  ** - N/A 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II  1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    A3-A3 II   .45 FLT  901 -  901 - ALL 31MAR24 - INF
    A3-A3 II   .55 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.00 CDS N/A -  ** REGION SCH - REGION SCH
      30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 CDS N/A -  ** REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II   .55 CDS N/A -  ** 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.00 REGION SCH - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 ALL - REGION SCH 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II  1.05 REGION SCH - ALL 30MAR25 - 31OCT25
    **-A3 II   .55 30MAR25 - 31OCT25
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II   SUP CDS  VY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    **-** II   .40 REGION SCH - REGION SCH
    .
     
    UngSpire liker dette
  4. turaga008

    turaga008 EBD | OWS | *AG

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har en tur fra Osaka KIX - CDG - OSL hvor den siste OSL leggen dessverre er tidlig dagen etter.

    Vi lander kl 19:00 på CDG, og det er en AF flyvning videre til OSL 21:10 som det dessverre ikke er bonusbilletter tilgjengelig på enn så lenge, og jeg får ikke kombinert betalt og bonusbillett i samme reise (som hadde dekket oss i tilfelle forsinkelser). I tillegg ville betalt billett på ny itinerary skapt trøbbel og forsinkelser mtp innsjekket bagasje.

    SAS har derimot en 20:10 avreise til OSL med mange ledige bonus seter. Så det er da avgang 70min etter planlagt landing ved CDG. Noe knapt så klart, men jeg skulle heller forsøkt å rekke 20:10 enn å måtte ta hotell over natten.

    Første agenten jeg spurte om å legge på SAS reisen sa at det var umulig, og det stemmer vel. Men jeg spør likevel her om noen skulle ha noen innspill eller tips til løsning her. Agentroullette? Bare bite i det og ta en natt på flyplasshotell? Sutre litt til Diamantmailen?

    Setter stor pris på alle innspill! :)
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    670
    Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke MCT på 90 min fra AF til SK? Da skal det ikke være mulig å få lagt til flyvningen kl 20:10. Systemet tillater det vel ikke.
     
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS | *AG

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ja mener det er 90min ja, så hvis systemet rett og slett låser det så blir vel «løsningen» å vente og se om AF 21:10 avreisen får ledige bonus seter nærmere, eller bite i det sure eple og koste på med hotell.
     

Del denne siden