Ble akkurat oppringt av sas som mente 1 time og 25 min ikke var innenfor mct på osl, ankommer fra IST og skal videre til SVG, dette er i april. Trodde 1 time og 25 min var innenfor? Noen andre som har opplevd det samme?
Aha skjønner. Da gir det mening. Litt surt at en time og 25 min nå ble til 6 timer, men det får jeg bare leve med. Takk for svar!
Spm om MCT i Madrid. Flyr med Avianca til Madrid og skal videre med Lufthansa. Dessverre har Avianca endret avgangstiden fra Bogota og transittiden i Madrid gikk fra nesten fire timer til 45 minutter. Jeg lander i terminal 4S og skal videre fra terminal 1. Etter litt søking på nettet mener mange at 45 minutter ikke er nok hvis man skal bytte terminal. Så jeg lurer på om noen som har EF kan sjekke hva MCT er i mitt tilfelle?
Uten være ekspert så tyder jeg EF slik at det som standard er 1.30 på MAD Når det gjelder 4S til 1 så ser det ut som det er 2h45 min(!) Noen må gjerne korrigere meg om jeg tyder dette feil
Hva er minimum connecting MAN (Manchester) Fra samme terminal. Flydd hit mange ganger men aldri videre. Har 40min her til sommeren og Tap videre til Lisboa og videre til Cancun. Sover allerede dårlig Godt vi har okkupert rad 1 på SK.
Tja… fra gate til immigrasjon, immigrasjon, fra immigrasjon til security/emigrasjon, videre til gate. Jeg tror jeg ville sovet dårlig og.
MCT for internasjonal transfer er 40 minutter. Skal du videre innenlands er den 45 minutter, så er nok lagt opp til at du kan holde deg i internasjonal sone. Spoiler: MCT SK/TP MAN Results from https://www.ExpertFlyer.com Code: Minimum Connect Times: Connecting at MAN Incoming airline SK Outgoing airline TP Flight type International to International STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE .30 .40 .45 .40 OFFLINE .30 .40 .45 .40 ** OR * ARE ALL **-** II GLSUP CDS AA - 2D **-** II GLSUP CDS AA - 2Z **-** II GLSUP CDS 2D - AA **-** II GLSUP CDS 2Z - AA **-** II GLSUP CDS AD - AA **-** II GLSUP CDS AR - AA **-** II GLSUP CDS BC - AA **-** II GLSUP CDS BT - AA **-** II GLSUP CDS D8 - AA **-** II GLSUP CDS DY - AA **-** II GLSUP CDS EK - AA **-** II GLSUP CDS EW - AA **-** II GLSUP CDS F9 - AA **-** II GLSUP CDS H2 - AA **-** II GLSUP CDS HX - AA **-** II GLSUP CDS KC - AA **-** II GLSUP CDS MX - AA **-** II GLSUP CDS NK - AA **-** II GLSUP CDS O2 - AA **-** II GLSUP CDS PC - AA **-** II GLSUP CDS PD - AA **-** II GLSUP CDS QS - AA **-** II GLSUP CDS RO - AA **-** II GLSUP CDS SY - AA **-** II GLSUP CDS TR - AA **-** II GLSUP CDS TS - AA **-** II GLSUP CDS UX - AA **-** II GLSUP CDS VA - AA **-** II GLSUP CDS VB - AA **-** II SUP CDS VY - AA **-** II GLSUP CDS W6 - AA **-** II GLSUP CDS XP - AA **-** II GLSUP CDS Y4 - AA **-** II GLSUP CDS AA - AR **-** II GLSUP CDS AA - BC **-** II GLSUP CDS AA - BT **-** II GLSUP CDS AA - D8 **-** II GLSUP CDS AA - DY **-** II GLSUP CDS AA - EK **-** II GLSUP CDS AA - EW **-** II GLSUP CDS AA - F9 **-** II GLSUP CDS AA - H2 **-** II GLSUP CDS AA - KC **-** II GLSUP CDS AA - MX **-** II GLSUP CDS AA - O2 **-** II GLSUP CDS AA - PC **-** II GLSUP CDS AA - PD **-** II GLSUP CDS AA - QS **-** II GLSUP CDS AA - RO **-** II GLSUP CDS AA - SY **-** II GLSUP CDS AA - TR **-** II GLSUP CDS AA - UX **-** II GLSUP CDS AA - VA **-** II GLSUP CDS AA - VB **-** II GLSUP CDS AA - W6 **-** II GLSUP CDS AA - XP **-** II GLSUP CDS AA - Y4 **-** II GLSUP EUR CDS N/A - TR ALL - SIN .
Kjenner jeg blir småsvett allerede. Prøvde meg på Tap dra OSL men tap har married segments. Så lenge SK holder ruten og at jeg har rad 1 føler jeg sjansen er 90/10. Her gjelder det gå rett vei. Innsjekket baggasje derimot er 50/50
Jeg må innrømme at jeg ikke har vært på flyplassen i MAN, summerte bare kjapt opp fra mine erfaringer på Heathrow. Men, som du sier, hvis SAS mener det skal gå så har jo de utfordringen om det skjærer seg.
Prøver å sy sammen en reise for 3 stykk til Dallas nå til januar, ifølge AF så er det bare 2 ledige direkte til DFW fra Frankfurt og dermed krever reisa litt mer planlegging. Er 1 time og 40 nok på EWR fra LH til UA? Prøver å få til en reise uten overnatting for gjengen som skal på tur.
EB-kundeservice sier at MTC på vei ut fra OSL, altså fra innenriks (KRS) til OSL-FRA er 1 time, siden en må plukke opp bagasjen og sjekke inn igjen fra OSL. Jeg trodde dette kun var transfer fra utland til innenlandsflygning. Noen som vet om dette stemmer? Altså, at ikke utestasjonene klarer å gjøre gjennomgående innsjekk?
På vei ut sendes bagasjen alltid gjennomgående. Expertflyer sier at MCT for SK til LH på OSL er 35 minutter, så ville gjort et nytt forsøk der.
Ikke sant, slik har det jo alltid vært. Ringte den engelske linjen, og denne agenten kunne fortelle meg at grunnen til at jeg må ta ut bagasjen på OSL og sjekke inn igjen nå er at Ground Service er understaffed. Hadde visst ikke noe med MCT å gjøre. Litt mystisk det der, men mulig de har permitert for mange?
Noen kloke hode som kan gi meg et godt svar på min lille reise case (TK er ikke enkle, så da må man finne alternativer). Ikke ringt CT telefonene ennå. Er dette en lovlig rute trd (sk)-arn(a3)-ath(a3)-ist med 50 min connection i Arlanda.