De gjør ny security check der på alle som skal i transfer. Det tar litt tid, men 95 minutter burde gå helt fint om du blir på samme terminal. Hvis du skal bytte terminal i tillegg blir det for knapt. Da må du legge på minst 20 minutter for terminalbyttet også, og ofte mer. Men også dette er avhengig av hvilken terminal du bytter fra og til, feks er det underjordiske walkways mellom T2 og T3 (og T1, men den er ikke i bruk). Mens T4 og T5 ligger helt for seg selv og langt fra både hverandre og T2/T3.
Noen som har vært i en situasjon der en schedule change gjør at man kommer i brudd med MCT? Jeg har en booking hjem fra TPE, der en SC gjør at jeg får 75 min på CDG, der MCT I/I ser ut til å være 90 min. SAS har sendt den klassiske "We have tried to find alternative flights close to your travel dates but have not been able to rebook you." Kan SAS finne på å kansellere min TPE-CDG-billett? Hvis ikke er det jo fristende å bare satse på at det går - og hvis det ikke gjør det er det vel fortsatt flyselskapets ansvar, som har utstedt billetten? Takk!
Hadde litt under 2 timer i går på LHR; T3 til T5 og så tog ut til T5C. Det var ikke flust med tid for å si det sånn ….
Hei. trenger hjelp til MCT: Ankomst SFO med SK. 18:35 Går det bra med videre fly innenriks (UTEN innsjekket bagasje) kl 20:41 Altså rett over 2 timer to forskjellige pnr...
Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Avhengig av kø i immigration kan du fort ha brukt opp all den tiden på å stå i kø. Noen ganger har jeg brukt 5 minutter i immigration (oftest i LA), mens på IAD og EWR har jeg brukt opp mot to timer. Så det kan gå, men personlig ville jeg ikke tatt sjansen.
ok . nytt spm: Lander i LAX (terminal B) 11:45 Nytt domestic fly (terminal 6) 14:40 Ingen bagasje. Noen med erfaring?
Mine erfaringer på LAX siste året er at det går fort i immigration. Men, det kan jo selvfølgelig være masse kø akkurat den dagen du ankommer.. Jeg hadde tatt sjansen på den der.
Interessant statistikk finnes på CBP sine sider. Hent ut representative ukedager, men tidsrommet du kommer inn på ser ikke ut som det verste. https://awt.cbp.gov/
Noen som vet / kan sjekke MCT for LH -> ANA på FRA (altså schengen til non-schengen). Fikk booket om etter en kansellering og første agent ville ikke booke den løsningen jeg har nå, hun påsto jeg må sjekke inn bagasje på nytt i FRA, men det er en gjennomgående billett, så jeg tenker det neppe kan stemme? Neste agent booket meg om uten flere spørsmål. Har 2:30 til rådighet og tenker det burde holde i massevis, men er alltid greit å være sikker
Bestilte tur for noen med 1:10 i Bangkok, innkommende flight er TG C og utgående er ANA C. De er litt bekymret for tiden, så prøver å berolige dem. Men hva tenker folket?
MCT er 1.15, så det er nesten litt rart at du fikk booket. Det kan vel bli litt tight, men det er jo vær og føreforhold som rår. Med gjennomgående billett og business drar de jo fordel av fast track og at bagasjen er lastet. De venter nok på dem.
1t 10m er akkurat innenfor med TG->NH: Results from https://www.ExpertFlyer.com Code: Minimum Connect Times: Connecting at BKK Incoming airline TG Outgoing airline NH Flight type International to International STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE 1.15 1.15 1.15 1.15 OFFLINE 1.15 1.15 1.15 1.15 ** OR * ARE ALL TG-NH II .55 ALL - FLT 5941 - 5999 CDS N/A - TG TG-NH II 1.10