Minimum Connecting Time (MCT)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 02. juni 2020.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Er 1t og 22m tilstrekkelig på ORD når man ankommer fra SEA med Alaskan og skal videre til CPH med SAS?
     
    tstone liker dette
  2. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    557
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet ca connecting time på JFK hvist man annkommer med sas 15:40,en vanelig tirsdag i jan,og skal videre med delta fra T4.
    Og må man gjennom secutety på nytt.Når er det "trygt" å ta et delta fly videre.
    Tar også tips om tilbake-veien,hvist man annkommer med delta på T4 og reiser videre med sas kl 19:00.
    Vurderer JFK framfor EWR siden sas i 2025 vil være i skyteam,så det blir delta videre fra JFK istedenfor united fra EWR,men vet godt hvordan EWR funker,men vet ikke stort om JFK.
     
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med som har mulighet til å sjekke mct på IST. Ankommer med turkish fra CPH og skal videre med thai til BKK. På forhånd takk.:)
     
  4. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    798
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på en mulig booking, lander 20:55 i Frankfurt fra Oslo og skal videre 21:35 til Hongkong med Lufthansa first class. Skjønner det ikke blir tid til noe first class terminal, men er det innenfor i forholdt til mct?
     
  5. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    939
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Nei.
     
    Magnus77 liker dette
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    798
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Regnet med det, takk for svar:)
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen praktisk mulighet til å rekke dette.

    Du må gjennom passkontroll i FRA, og bevege deg over en god distanse i tillegg.
     
  8. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, forsøkte å søke i denne tråden og andre tråder her, men finner ikke MCT på VIE. Noen som kan søke opp hva som er mulig? Er for å benytte VIE-trikset og ankommer fra ZRH og skal videre til CPH.
     
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen sjekke MCT på ADD? Inn og ut med ET.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    30 minutter for det meste av internasjonale forbindelser:

    Code:
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .30  1.00  1.00   .45
    OFFLINE   .30  1.00  1.00   .45
    ** OR * ARE ALL
    ET-ET II  1.00 CDS N/A -  **
    ET-ET II  1.00 CDS  ** - N/A
    ET-ET II   .30 FLT  100 -  999 - FLT  100 -  999 01OCT22 - INF
    ET-ET II   .30 FLT 2000 - 2999 - FLT  100 -  999 01OCT22 - INF
    ET-ET II   .30 FLT  100 -  999 - FLT 2000 - 2999 01OCT22 - INF
    ET-ET II   .30 FLT 2000 - 2999 - FLT 2000 - 2999 01OCT22 - INF
    ET-ET II   .30 ALL - FLT 8000 - 8999 01OCT22 - INF
    ET-ET II   .30 FLT 8000 - 8999 - ALL 01OCT22 - INF
     
    Rapolo and btm like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.
    Interessant at SAS sitt *A-søk da ikke viser kombinasjonen av segmenter med ~2 timers connection. Kan selvfølgelig være O&D-begrensninger, men tviler på at det gjelder 'alt' av flighter fra ABJ-ADD og videre til AMM.

    Det er i grunn rart at de har så kort MCT all den tid det er litt avstander og man må gjennom ny sikkerhetskontroll.
     
  12. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, har du mulighet til å sjekke MCT på VIE for meg også innfra ZRH med OS og videre med OS til CPH?
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,145
    Likes mottatt:
    114,664
    Bonuspoeng:
    350
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE .30 .30 .30 .30
    OFFLINE .30 .30 .30 .30
    ** OR * ARE ALL
    OS-OS II .45 CDS BT - EW
    OS-OS II 1.30 CDS KM - EW
    OS-OS II .45 CDS OU - EW
    OS-OS II SUP CDS TP - EW LIS - ALL 27OCT19 - INF
    OS-OS II 1.30 CDS EW - KM
    OS-OS II .45 CDS N/A - AI
    OS-OS II .45 CDS ** - EW
    OS-OS II .45 CDS N/A - EW
    OS-OS II .30 CDS BT - N/A
    OS-OS II .45 CDS EW - **
    OS-OS II .45 CDS EW - N/A
    OS-OS II .50 CDS KM - N/A
    OS-OS II .30 CDS LG - N/A
    OS-OS II .30 CDS OU - N/A
    OS-OS II .25 REGION SCH - REGION SCH 15JUN24 - 15SEP24
    OS-OS II SUP FLT 220 - 220 - FLT 25 - 25
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 430 - 430 - FLT 25 - 25
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 506 - 506 - FLT 25 - 25
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 174 - 174 - FLT 87 - 87
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 184 - 184 - FLT 87 - 87
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 230 - 230 - FLT 87 - 87
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 360 - 360 - FLT 87 - 87
    31MAR24 - 26OCT24
    OS-OS II SUP FLT 570 - 570 - FLT 87 - 87
    31MAR24 - 26OCT24
     
  14. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33

    Mange takk!
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette gjeldende også for TG-TG (VIE-BKK -> BKK-DAC)
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Av nesten helt vilkårlige grunner prøver jeg å kombinere denne:
    IMG_7303.jpeg

    Med SK1474 kl 23:00, slik som jeg har fått til her med en tidligere flight:

    IMG_7302.jpeg

    ExpertFlyer sier MCT er 45 min mellom LO/SK for I/I, eventuelt 50 i noen tilfeller, så kombinasjonen skulle være mulig.

    Er MCT egentlig høyere eller er det noe annet ikke ser?
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Finner da denne kombinasjonen på sas.no på samme dato som den andre bestillingen din. Om du ikke finner på en annen dato selv om hver enkelt flight har ledige plasser så kan det være pga. begrenset tilgjengelighet mellom SAS og LOT til å selge hverandres billetter. Mulig det fortsatt er mulig å kjøpe via f.eks. Berg Hansen i så tilfelle.

    upload_2024-6-24_18-48-40.png
     
    Chrisljo liker dette
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Hadde ikke tenkt å søke på SAS :) har prøvd Egencia og Google Flights, men ingen hell.

    Da virker det som det er billettregler og ikke MCT som er hindringen. Prøver egentlig å se om det går å sette samme. KRK-WAW-CPH-OSL.
     
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,099
    Likes mottatt:
    7,308
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har mulighet for å sjekke MCT på DFW innkommende domestic med AA og ut internasjonalt med BA? Hadde en time og er nå nede i 40 min, og ønsker å bytte til et tidligere innkommende fly for god tid i First Dining.
     
  20. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    2,515
    Bonuspoeng:
    113
    Står på trappene til en reise fra Trondheim til Mumbai om noen uker.

    TRD-BOM er rimelig grei med KLM via AMS, rundt 3 timer på AMS.

    På retur viser det seg at morgenavgangen AMS-TRD har forsvunnet når man går inn i vinterplan rundt midten av oktober, slik at første direkteavgang opp til Trondheim først er 14:20, med dertil transfer på 6:30.

    Alternativet er å reise via enten OSL eller CPH fra enten AMS eller CDG hvor transfer er ca. 2:00 på både AMS og CDG.

    Det er 10 år siden jeg var utenfor Schengen på AMS, og CDG har jeg ikke vært på siden 1991. Så er litt usikker på om jeg skal safe med 6:30 transfer eller om man skal forsøke å komme seg litt raskere hjem, med fare for å miste connection...

    Begge alternativ skal være innenfor MCT, men hva er erfaringen til folk med tanke på ankomst fra Asia og avgang internt Schengen siste tiden for AMS og CDG? Ligger det an til en stressende connection?
     

Del denne siden