De er ikke på samme pnr nei. Ser at MIA-ARN er Ci og ARN-OSL Mm. Den ene er klasse I bonusbillett og den andre klasse M betalt billett. Det går jo ikke å kombinere i samme bestilling
Noe poeng i å prøve på ARN - OSL, eller er løpet kjørt der også når jeg fikk nye billetter i første omgang uten ekstra kostnad?
Nope. du får heller ta det som læring... Neste gang du booker for eksempel MIA-ARN så for poeng så ringer du inn når eventuelle tillslutninger (ARN-OSL, ARN-TOS, ARN-OSL-AES eller whatever) er ledig, og får kunderservice til å legge det til i samme bestilling som longhaul. Da er alt på gjennomgående billett... Det over fungerer også fint hvis du booker bonusreise med andre selskaper i Star Alliance.
Ingen lovgitte rettigheter her, men SAS har en policy om å rebooke på seperate billetter, så lenge begge har SK/WF-flightnr og er utstedt på 117 eller 701 dokument. Dette er ren goodwill/service, og ikke noe man har krav på. https://www.sassalesinfo.com/irregularity-procedures/scenarios/handling-of-separate-tickets
Gravd litt mer i mine dokumenter etter reisen, og ser nå at ARN-OSL ble kansellert flight pga mangel på personell. Trolig derfor vi ble ombooket. Prøver meg på diamant mailen
Men hvis man kommer forsinket hjem over 3 timer altså slutt destinasjonen kan man da søke kompensasjon fra SAS? har et tilfelle der en reiste fra chicago via københavn og skulle til stavanger, flyet fra chicago var forsinket halv time og dermed rakk han som reiste ikke flyet videre til stavanger, men ble booket om til neste fly, det gjorde at han kom forsinket 3,5timer.
Stemmer. I mitt tilfelle var det to ulike bestillinger og således derfor jeg ikke fikk komp. Har som nevnt søkt litt i ettertid og funnet ut at reisen ble kansellert, og da har jeg rett på komp som følge av forsinkelsen.