Misvisende regler for Go Flex

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 18. jan 2021.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte nettopp noen Go Flex-billetter til 549 pr stykk (O-klasse), som jo er en god deal. Da har man jo muligheten til å endre billetten inntil 1 time før avgang uten gebyr. Ingenting å si på det!

Men det som irriterer meg litt, er det som sies under endringer: "Endring er tillatt innen samme prisnivå. Hvis du endrer til en høyere pris, vil differansen mellom prisen du har betalt og den høyere prisen bli lagt til."

Ut fra dette tolker jeg det slik at man kan endre en Go Flex-billett til en Go Smart-billett. Hvorfor?
    Jeg sjekket prisene en måned senere bare for en test, og da ser jeg at en Go-Smart billett (O-klasse) ligger på 599. Dette er innenfor samme prisnivå ifølge mine beregninger. Men når jeg skal prøve å endre billetten til den datoen, får jeg et påslag på 200 kroner per vei fordi Flex-billetten da koster 749 (T-klasse).
    Skjønner dere noe av dette? I så fall burde det jo stått i reglene: "Endring er tillatt innen samme billettklasse/bookingklasse" eller noe lignende.

2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel som når man bestille pluss i friends and family. Umulig å endre når reisen nærme seg fordi det ikke er ledige billetter i den klassen utenom kampanjen

3. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    du må ringe sas

4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte sas og spurte. Og han jeg snakket med, kunne bekrefte at det ikke gikk an å endre en fleksibel billett til en ikke-fleksibel billett (f.eks fra Go Flex til Go Smart). Så da risikerer man i mitt tilfelle å betale en god del ekstra hvis man må gjøre endringer i siste liten. Men man slipper i alle fall endringsgebyret på 600 kr som man jo må betale hvis man har en Plus Smart-billett. Så sånn sett er jo Go Flex å foretrekke framfor Plus Smart hvis man kun tenker fleksibilitet.

Del denne siden