Som den bonusnissen man er har jeg nettopp flyttet hele familien over til Ice for å fylle opp Trumfkontoen. Har en planlagt reise til USA i september, og ved første øyekast virker ikke Ice spesielt billige her. Ikke ser det ut til at de har noen datapakker for USA heller, kun tale og SMS. Bør man bytte leverandør igjen før avreise, eller finnes det andre løsninger? Har iPhone Xs med mulighet for E-sim. Lokal leverandør man kan bruke for noe slikt?
Gigsky er kanskje ikke den billigste løsningen, men fungerer bra på iphone Xs og man slipper simkortstyr.
Nede på denne siden finner du hvem som er billigst i USA: https://www.tek.no/artikler/komplett-mobil-forsvinner-dette-er-de-beste-alternativene/461894 Lokalt: Selv skal jeg til USA nå i juli og skal skifte fra Telia til Talkmore. Billig på det meste, SMS, datapakker. Jeg betaler ikke 4kr per SMS eller 7kr per ringeminutt hos Telia as.
Sjekk ut www.mintmobile.com. Bruker TMobile sitt nettverk. Har ikke e-sim tror jeg, men det har du kanskje på ditt norske abonnement? Koster USD 15/20/25 pr mnd for 3/8/12 GB pr mnd og ubegrenset tale/sms. Må kjøpe pakke for 3 mnd. Også billig å ringe til Norge, 1 cent/1,5 cent i minuttet for fasttelefon/mobil.
Happybytes har data for 0,10 øre i USA (Billigere enn i Norge). Har tidligere brukt ulike varianter både Komplett mobil, og å kjøpe SIM med T-Mobile eller ATT ila oppholdet. Foretrekker dog å ha et simkort som kan benyttes med en gang slik at man kan bruke telefonen til GPS med mer.
Kjøp passende abo hos Gudbrandsdalen, som @Eddie47 nevner over. Bruk en telefon i husholdningen som wifi i feks bilen. Og sørg for at div familiemedlemmer lærer litt megabyte hygiene, har lastet ned både div serier og googlemaps med mere. Og bruk wifi der det er trygt. Så har dere tilgang fra dere lander og hele veien hjem.
Var på vestkysten i høst, LA-SFO og var overrasket over hvor lav hastigheten på mobilnettet var, og hvor dårlig dekningen er utenfor allfarvei. For navigasjon anbefaler jeg derfor en løsning med offline kart, iallfall som reserveløsning
Da jeg kjørte SD-SFO brukte jeg kartbok Helt suverent. Gikk aldri tom for strøm, ingen problemer med dekning. Helt uavhengig av avtaler mellom operatører. Forutsigbar økonomi (les:ingen utgifter)
Komplett mobil hadde roaming i USA inkludert i abonnement og nå har jeg skiftet til Gudbrandsdalen E. Mobil hvor USA også er inkludert. TomTomen har inkludert kart for USA, øyene i Indiske hav og Europa ... Men ja ... jeg har også kartbok 10$ hos Walmart
Hva er erfaringene dine med GE mobil (dekning i Norge/utland, kundeservice, evt. priser i utland som ikke omfattes av EU+, osv)? vurderer å bytte til dem, men har ikke hørt et kløyva ord om dem annet enn her inne. Blir også litt usikker når de kaller abonnementet for "beta"...
Jeg har brukt abb. i Norge og Frankrike ... fri roaming selvfølgelig, slik skal det også være i USA, Thailand og Sveits .. samtaler, Internett, SMS og MMS .. Det er full Telenor dekning. Dette er et poeng for oss, mor har Telia og jeg har alltid hatt Telenor-dekning. Vi har mer enn en gang vært steder på kloden hvor Telenor har dekning og ikke Telia ....og omvendt. Artig historie: På La Reunion hadde ikke mor dekning med sitt Chess abonnement og vi ringte Chess kundeservice. De måtte frem med Google og globus for å skjønne hvor vi var. Etter en god stund ringte de tilbake med en god og en dårlig beskjed, det var dårlig med avtaler på La Reunion, men hvis vi stilte oss slik at vi så over til Madagaskar fikk vi sikkert kontakt for der hadde de dekning. Hurra for kundeservice ... avstanden er omtrent som fra Bergen til Aberdeen ...
Skal du bytte får du Trumf hos Talkmore, som også har utenlandspakke for USA. https://talkmore.no/datapakkeutland