Mobilabonnement i USA

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TOSflyer, 10. juni 2019.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Som den bonusnissen man er har jeg nettopp flyttet hele familien over til Ice for å fylle opp Trumfkontoen. Har en planlagt reise til USA i september, og ved første øyekast virker ikke
    Ice spesielt billige her. Ikke ser det ut til at de har noen datapakker for USA heller, kun tale og SMS. Bør man bytte leverandør igjen før avreise, eller finnes det andre løsninger? Har iPhone Xs med mulighet for E-sim. Lokal leverandør man kan bruke for noe slikt?

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Gudbrandsdalen Energi Mobil har USA med i sitt abonnement slik Komplett hadde ...

TOSflyer liker dette
  3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Gigsky er kanskje ikke den billigste løsningen, men fungerer bra på iphone Xs og man slipper simkortstyr.

4. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
  5. joachimrs

joachimrs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Sjekk ut www.mintmobile.com.
    Bruker TMobile sitt nettverk. Har ikke e-sim tror jeg, men det har du kanskje på ditt norske abonnement?

Koster USD 15/20/25 pr mnd for 3/8/12 GB pr mnd og ubegrenset tale/sms.
    Må kjøpe pakke for 3 mnd.

Også billig å ringe til Norge, 1 cent/1,5 cent i minuttet for fasttelefon/mobil.

6. elthorro

elthorro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Happybytes har data for 0,10 øre i USA (Billigere enn i Norge). Har tidligere brukt ulike varianter både Komplett mobil, og å kjøpe SIM med T-Mobile eller ATT ila oppholdet. Foretrekker dog å ha et simkort som kan benyttes med en gang slik at man kan bruke telefonen til GPS med mer.

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp passende abo hos Gudbrandsdalen, som @Eddie47 nevner over. Bruk en telefon i husholdningen som wifi i feks bilen. Og sørg for at div familiemedlemmer lærer litt megabyte hygiene, har lastet ned både div serier og googlemaps med mere. Og bruk wifi der det er trygt. Så har dere tilgang fra dere lander og hele veien hjem.

8. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Var på vestkysten i høst, LA-SFO og var overrasket over hvor lav hastigheten på mobilnettet var, og hvor dårlig dekningen er utenfor allfarvei. For navigasjon anbefaler jeg derfor en løsning med offline kart, iallfall som reserveløsning :)

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg kjørte LA -SFO brukte jeg Komplett Mobil og TomTom til navigasjon ...

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg kjørte SD-SFO brukte jeg kartbok :D:p
    Helt suverent. Gikk aldri tom for strøm, ingen problemer med dekning. Helt uavhengig av avtaler mellom operatører. Forutsigbar økonomi (les:ingen utgifter)
    :cool:

jgroneng and Eddie47 like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Komplett mobil hadde roaming i USA inkludert i abonnement og nå har jeg skiftet til Gudbrandsdalen E. Mobil hvor USA også er inkludert.
    TomTomen har inkludert kart for USA, øyene i Indiske hav og Europa ...
    Men ja ... jeg har også kartbok 10$ hos Walmart

RoadKing liker dette
  12. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er erfaringene dine med GE mobil (dekning i Norge/utland, kundeservice, evt. priser i utland som ikke omfattes av EU+, osv)? vurderer å bytte til dem, men har ikke hørt et kløyva ord om dem annet enn her inne. Blir også litt usikker når de kaller abonnementet for "beta"...

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt abb. i Norge og Frankrike ... fri roaming selvfølgelig, slik skal det også være i USA, Thailand og Sveits .. samtaler, Internett, SMS og MMS ..
    Det er full Telenor dekning. Dette er et poeng for oss, mor har Telia og jeg har alltid hatt Telenor-dekning. Vi har mer enn en gang vært steder på kloden hvor Telenor har dekning og ikke Telia ....og omvendt.

Artig historie: På La Reunion hadde ikke mor dekning med sitt Chess abonnement og vi ringte Chess kundeservice. De måtte frem med Google og globus for å skjønne hvor vi var.
    Etter en god stund ringte de tilbake med en god og en dårlig beskjed, det var dårlig med avtaler på La Reunion, men hvis vi stilte oss slik at vi så over til Madagaskar fikk vi sikkert kontakt for der hadde de dekning.
    Hurra for kundeservice ... avstanden er omtrent som fra Bergen til Aberdeen ...

ordnetseg, jgroneng and Kalsnes like this.
  14. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er glad i T-Mobile og kjøpte e-sim mnd abb når jeg var i Nashville.

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,386
    Bonuspoeng:
    113
    ordnetseg liker dette

Del denne siden