Mongol Rally

Tråd i 'Reisebrev' startet av Anders88, 21. jan 2017.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Da er 100,- overført til kontonummer: 9713.56.02071
     
  2. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk dette kommer godt med :D
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan ligger dere an med donasjoner egentlig? Er dere i rute så det faktisk blir tur? :D
     
  4. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Tur blir det uansett, startskuddet går den 11.07 fra Norge og 16.07 fra London. Donasjonene hjelper utrolig mye på å begrense den personlige utgiften, gir oss muligheten til å kjøpe utstyr og forbedre bilen slik at muligheten for suksess blir større.
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Okay. Har merkelig nok drømt om McDonalds mat to netter på rad nå så da tok jeg hintet etter og ha lest på nettsiden deres. Da er dere fire BigMac og en runde igjennom Drive Thru i Ukraina rikere :)
     
    milehigh, Stuttfeiten and henrikvd like this.
  6. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Haha - fantastisk :-D
     
    Misterix liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kjører dere innom Oslo 11.7. så skal jeg fiske frem noen bagtags til turen :)
     
    Misterix and milehigh like this.
  8. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Kjører fra Stavanger (Hundvåg) 11. juli kl 1100 med strak kurs mot danskebåtens avgang kl 1615:)
     
  9. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    @henrikvd flyr ned noen senere, de kan eventuelt postes til han med A post.... Kult med noen bagtags ;)
     
  10. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det endelig min tur til å starte reisen!

    Sender derfor en hilsen fra en trang og varm plus-kabin på SK809 på vei til LHR. Lite plass og høye temperaturer en nok noe jeg bare må vende meg til. Reisefølget har imidlertid blitt reduser fra 4 til 3, så nå blir det double seatblock i baksetet. Altså ikke så trangt som først fryktet.

    I dag fikk jeg også testet den nye SAS-kuben. Røkelaks og kikerter er ikke helt min favoritt, men med tanke på de neste ukene må jeg vel vende meg til litt diverse utvalg. men selve boksen var bra. Når man har sansen for praktiske og plasseffektiv løsninger synes jeg kuben tok seg godt ut som et "serveringsbrett".

    Nå bærer der videre med buss og tog via Woking til Chichester.

    (Monilnettet/-batteriet var ikke så samarbeidsvillig så jeg fikk ikke lastet opp bilder, men det skulle vært "trangt og klamt i kabinen", "Klarvær over Oslo" og "SAS sin nye matkube fint dandert på klappbordet". Så - use your imagination ;-) )
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å gjøre klar doen. Laksen ga meg magesjau i natt:)
     
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
    Heiv over nokre kroner via Vipps slik at de i alle fall får kamelpølsene dykkar og noko attåt.
     
    milehigh liker dette
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Helt sjef å se at dere endelig er i gang og rotet dere inn på offentlige veier.

    10/10 for "potteplante" på dashboard.
     
  14. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Sender en liten hilsen fra Iran :) Her Er folk veldig gjestfrie, men vi får ikke tilgang til Facebook og blogg. Det er derfor lite bilder der, men vi prøver å laste opp litt bilder på Instagram @misplacedvikings . Vi har opplevd å få servert brød og frukt gjennom bilruta på motorveien i 120 km/t.

    Hadde også en spennende opplevelse i kveld i Mashad hvor vi ble hanket inn av noe form for politi. Utenfor byens største moske ble én av oss stående utenfor for å passe på kameraene(som vi ikke fikk ha med inn) og VHFen, mens to av oss gikk inn. Dette vakte naturlig nok mistanke. Etter 2 timer fikk vi gå.

    Ellers kan vi melde om at vi holder på å gå tom for dollar (og kan ikke ta ut i minibank med utenlandske kort). Heldigvis skal vi snart inn i Turkmenistan, og håper vi har nok dollar til visum og tax road...

    Alle bidrag som har kommet inn har vært til stor nytte, og vi takker så meget for det. Vi har nå vært 3 uker på tur og har ca 3 uker igjen.
     
    petterel, anders82, haakonks and 8 others like this.
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye måtte dere ut med i road tax i Iran? Tror vi betalte 5-600 usd eller noe. Avsindig sum siden det var dieselbil. Og det går en del dollar inn i Turkmenistan og.

    Moskeen i Mashdad var fantastisk! Pilgrimsmål.
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
  17. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Kjekt å se bilder fra turen deres på Instagram. Ser også frem til å finne et par postkort i kassen, men ingen ting foreløpig.:(
     
  18. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    De som er interessert i å se flere bilder fra turen kan nå ta en titt på "The very best of"-albumet vi har lagt ut på facebook med 200 bilder.

    [​IMG]

    Når det gjelder postkort så har vi ikke fått rapporter om at noen av postkortene som ble sendt fra Usbekistan har kommet frem, ogsom du sikkert så på instagram var det ganske mange vi skrev.
     
    TigerTravel, NoLimit, mhsalv and 4 others like this.
  19. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Herlig å følge dere! God tur videre - og kan melde om at da jeg sendte postkort fra Usbekistan tok det godt over tre måneder før de kom frem :)
     
    henrikvd liker dette
  20. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått et fint postkort fra Mongolia
     
    henrikvd liker dette

Del denne siden