Mor-far og born på 7 og 12 vil gjera Asia på 3 veker... Innspill mottas med takk!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ValdresBjarne, 02. april 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    No har familien ValdresBjarne bestemt seg for at reisemålet sumaren 2019 går til Asia, og då nærmare bestemt... Sør-Aust Asia! Ynskjene er ganske beskjedne, og så langt så står håndlagde nudler, litt strandliv(med dykking), Kinesiske mur og Japan på ynskjelista. I tillegg så står det også SQ-F og OZ-F der, iallefall for to stk, men me overlever også TG-F og C i eit brukbart flyselskap som SQ.

Spørsmålet er kva må me få med oss, og kor lenge må me vera på kvar plass?
    Me reknar med å ta ein Open Jaw, og kva to flyplasser er best å satse på?
    Booker ein billetter lokalt i Asia i januar? Er det sal der då(veit at SQ har det)?
    Me satsar også på å reise rundt 20 juni, og er det ok tilgang med fly då? Har også Flypremium topp status med SAS, så eg kan prøve å fly med dei.

Me veit me er litt tidleg ute, men det vårast og då må ei planlegge litt når alt i 2018 er grovplanlagt og for tidleg og detaljplanlegge
    Edit: Har nok poeng og minst 2 CT

Last edited: 02. april 2018
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Forutsetter at dere bruker to stk CT siden du i overskriften skriver familie på fire.

Det er mulig å få tak i fire billetter OZ F om dere er tidlig ute når de slippes. TG F hender det de først slipper to seter, for så å slippe to til i etterkant. Sjekk at OZ ikke har black out dates når dere skal reise.

SQ F med fire stykk tviler jeg sterkt dere får til, er vel maks to seter som slippes. CPH-SIN har vel bare fire seter i F totalt. Men om dere får tak i to seter F kan dere jo booke to C på samme flighten.

Så man må booke i etapper, helst F og C på samme flighter, for så å følge med om F slippes, så booke om. Expertflyer er glimrende til å settes opp med seat alert.

Salg vanlige billetter: Meld deg opp på nyhetsbrevene til hvert enkelt flyselskap, følg med på de lokale sidene for regionale salg i Asia, sjekk ukentlig.

3. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Har to CT, så det går fint, og bør ha 500k poeng til sumaren.

Skal melde meg på alle *A nyhendebrev, er berre med på TG og SQ så langt!
    Alle saman vil ha *A gold når me reiser, så greit å bruke *A.

Det er ikkje så farleg om alle får F, sjølv om mor vil at alle skal sitte saman, så kan eg klare å sitte for meg sjølv om det ikkje dukker opp noko i siste lita. Skal også sjekke lounge policy, då eg veit at nokre selskap tillet gjester inn på FCL.
    Eg har expertflyer, så eg skal sette på varsler der eg kan. Usikker på om det fungerer på SQ-F, men å fylle alle 4 seter i F CPH-SIN med award er vel heller tvilsomt... Får håpe dei opner opp i 380 til då.

Men eg trur eg skal klare å få til avgangene, men det viktigaste er om nokon har erfaring med destinasjoner og overordna rute for 3 veker i Asia for to vaksne og to ungar som ynskje å oppleva meir enn ei strand, og helst 2-4 land.

4. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore! Makan til by!

ValdresBjarne liker dette
  5. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Skal down under i desember og har 3 dager i Singapore i januar 2018!

6. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!
    Litt av utfordringen er vel at mye av Asia ikke har det beste været om sommeren. Vi prøver alltid å kombinere strand med kultur og by.
    Her er mine Asia familie favoritter som godt kan kombineres. Tror det primært blir utfordrende å finne en bade destinasjon:)
    Kultur/ opplevelse:
    Siem Reap, Kambodsja
    Luang Prabang, Laos
    Bhutan( enkelt å komme seg til fra Singapore)

Mentawai øyene og Aloita Resort,
    Palau ( Micronesia) eller
    Bali for sol og bading. Maldivene/ Sri Lanka er en kort flytur fra Bangkok og er også en mulighet. Lykke til! Hold oss oppdatert:).

Chrisbgg liker dette
  7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore – Paro er 6:20 via Kolkata (CCU) en A319 fra Drukair?

8. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    :) når vi reiste var det direkterute. Tror fortsatt det er det men har ikke sjekket i det siste.
    Edit: ser at det nå er kun direkterute fra Bangkok.
    Men et fantastisk land og verdt å besøke.

Last edited: 02. april 2018
    Edvard liker dette
  9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Me er ikkje så bortskjemte med badedestinasjoner, då me kjem i frå Valdres, og alt som ikkje er kampesteiner er definert som strand.
    Men får vurdere om me skal gjera dette i to omganger, og dermed ta Beijing på ein eigen tur, då det er brukbar tilgang på C med SAS på Flypremium, også kan me reise inn i Sør-Aust Asia og deretter komme oss østover og fly ut derifrå. Eller omvent, og ende opp på ei strand i Bali...

jgroneng liker dette
  10. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Hanoi! Alltid Hanoi! Masse flotte steder ellers i Vietnam, feks Da Nang. Vi fløy inn via BKK, det kostet under en tusenlapp pp å fly de forskjellige strekkene innad i Vietnam.

Kan også anbefale Langkawi for strandliv, én times billig flytur fra Singapore.

Generelt er det billig å fly de kortere strekkene innad i Asia, jeg har ikke prøvd feks Tokyo-Singapore.

Ellers tror jeg at jeg skal driste meg til å råde dere til ikke å bite over for mye. Det kan kanskje ende med at man bare tar de største turistattraksjonene, og ikke egentlig får med seg de litt mer skjulte perlene?

ValdresBjarne, jgroneng and Reisegal like this.
  11. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Vietnam i 2002, og det frister å ta med borna dit.
    Ser ut til å bli sør-aust asia fyrst, og øst asia seinare!

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Har du noen nettsider / linker for å starte å lese seg litt opp mot besøk i Buthan?

13. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskaper å vurdere for betalt intra-asia i en slags prioritert rekkefølge:
    Singapore Airways/Silk
    Cathay Airways
    ANA
    Thai Airways
    Bangkok Airways
    Vietnam Airways
    Cambodia Angkor Airways
    Air Asia (low cost, endel kanselleringer og forsinkelser)

15. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ville definitivt besøkt Japan, det er eit fantastisk land på alle måtar. Kva med og fly inn til Tokyo. Deretter ta tog (Shinkansen) og fly ut igjen frå Fukuoka?
    De kan jo au besøka Fuji Q:
    https://www.fujiq.jp/en/attraction/

Som du kanskje veit så er det billigare for oss og bestille f.eks 1vekes tog-pass før me kjem til Japan enn kva dei må betale sjølve.

16. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Henger meg på @Reisegal sine tips om Laos og Cambodia, fantastiske land..

Luang Prabang, koseligste lille byen i hele sør-øst Asia...
    Elvecruise langs Mekong Elven gjør noe med sjelen...

MekongElven i Laos:
    CIMG1961.JPG

Og 4000 Islands, på gresen mellom Laos og Camboadia..
    CIMG2374.JPG

Og Phnom Phen er smekket med historie.. Kanskje ikke alt passer seg for en 7 åring, men en 12åring nærmer seg vell alderen hvor det kan være greit å lære seg litt om de værre sidene av menneskeheten.. med Pol Pot og Røde Khmer...
    Eller bare ta inn byen..

3 Ukers reiserute kan jo innebære å bruke CTer til BKK, et par dager i Bangkok, reise nordover til Chiangmai, inn i Laos, videre nedover til Cambodia, og så reise innover til Angor Wat, før man reiser mot bangkok igjen..

Da har man fått med seg 3 fantastiske land, hvor 2 ikke er så vell besøkt som det siste...

C

Del denne siden