MR til LHR for å hente en reparert koffert

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 28. febr 2019.

Tags:
  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ærede medpassasjerer.

    Jeg leverte min koffert til reparasjon i Rimowa-butikken i New Bond Street i London da jeg likevel var i nærheten 5. februar.

    Jeg fryktet at de ikke ville klare å reparerer den i tide, og selv ikke da jeg var i MAN den 12.2. var kofferten ferdig. (Rimowa tilbyr fri levering på UK mainland for garantireparerte kofferter).

    Heldigvis hadde jeg en billig-billig eco-billett fra OSL-LHR-OSL på lur slik at jeg kunne ta en dagstur til London for å hente kofferten i dag.

    Bud på oppgradering for poeng gikk selvfølgelig igjennom ca 44 timer før avreise og 44 timer før hjemreise, men kl 2 i natt fikk jeg sms om at min flight kl 07:45 var kansellert, og at jeg derfor kunne gå og legge meg igjen, og heller fly kl 13:10.

    Dette innebærer at jeg rakk et par timer på jobb før jeg nå sitter in-air og ser at svenskene bryter stafett-seiersrekka, mens jeg nipper til en Mikkeler og gleder meg over hyggelig kompensasjon for kansellert fly.

    Det blir litt mindre tid i loungen på vei hjem, men så lenge jeg rekker min favorittbokhandel, et lite pub-besøk og å hente kofferten, så er alt såre vel.

    En begivenhetsrik dag uten at noe som helst egentlig skjer, med andre ord.

    /koffert.
     
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    2441 kr på vei inn på konto og bor_i_en_koffert på vei hjem.
     
    Kristian and view like this.
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    SK812 går i dag fra B31. Burde tatt med sparkesykkel....eller visst det litt før, så kunne jeg hengt hos SQ istedenfor.....
     
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde sete 1D og oppdaget da jeg boardet, til min store forbauselse, at det satt en fyr i samme kaliber som meg selv (0,1 tonn) i midtsetet, mens vindussetet var ledig.

    Jeg installerte meg og utvekslet noen høflighetsfraser før jeg ikke kunne styre min nysgjerrighet og spurte:

    «Fikk du virkelig utdelt sete 1E? Da må flyet være smekk fullt. Så bra for SAS!»

    Min medpassasjer kunne avsløre at han selv, med viten og vilje hadde valgt nettopp sete 1E, selv om 1F var ledig, fordi det var kortere vei til utgangen fra 1E!

    Etter at vi hadde begynt å takse, forstod han at det var litt teit, og flyttet seg over til 1F.

    Vel fremme brukte snabelmontøren 10 minutter på å kople gaten til flyet, og selv da han anså seg som ferdig, var det hele ganske på halv tolv.

    Da jeg til slutt måtte vente så lenge på kofferten min at jeg trodde de hadde glemt den, og jeg hadde reist meg for å gå den lange veien til koffertsutreskranken, var dagen fullkommen ved at jeg mistet nest siste flybuss til Østfold, og må vente 90 minutter på den siste.

    Dette var mye strev for nye hjul, ny ramme, nytt håndtak og mye popnagler på kofferten min.

    Vellykket, iallfall.

    Nå sitter jeg hos Carlzon og venter på bussen..... med nyreparert koffert.

    08D4F9E7-BA16-4105-8EE6-EDA7BAF0330C.jpeg
     
    SAJblue, Earl, Chrisbgg and 7 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Den må være utrolig bra den kofferten :)
     
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Rimowa-mannen var iallfall imponert over alle skrammene; "It looks like you live in it, Sir!"

    I rest my (brief)case.

    /bor_i_en_koffert
     
    jgroneng, Earl, RoadKing and 2 others like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo sånn de svarte koffertene (red.anm.) ser ut etter turen hjem fra butikken :p
     
    Last edited: 01. mars 2019
    veeegard and Chrisbgg like this.
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Tror kanskje jeg ville lagt til "koffertene" et eller annet sted i den setninga der. Bare sånn for ordenhets skyld :p
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det der har skjedd meg og. Det er ganske irriterende at gate kommer opp så seint på LHR. All den tiden man gikk glipp av i bedre lounger!
     
    bor_i_en_koffert liker dette

Del denne siden