Mulig å kjøpe grunnpoeng hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersB, 05. okt 2013.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så herved kan vi kalle deg kjøpe-EBD? :)
     
    RoadKing and no-backpacker like this.
  2. Keanwolf

    Keanwolf Guest

    Takk for informasjon, svært nyttig.
     
  3. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Vil bare advare folk mot å stole på dette ved overgangen til ny opptjeningsperiode!

    De nye sidene til Eurobonus lar deg bare kjøpe grunnpoeng hvis du har mindre enn 15.000 grunnpoeng til gull (eller 30.000 til diamant). I begynnelsen av en ny opptjeningsperiode nullstilles tellingen, og dermed kan man ikke kjøpe grunnpoeng...

    Jeg hadde tenkt å kjøpe en håndfull poeng siden jeg mistet EBG 1. juni, men kjøp av grunnpoeng er ikke en mulighet når jeg er innlogget, slik det var før 1. juni.

    EBG-mailen har foreløpig bare kommet med et standardsvar, så får vi se hva som skjer når jeg ber dem lese e-posten nøyere.

    Hvis ikke... har noen et billig EBG til salgs? :oops:
     
    flying_all liker dette
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kan du kalle meg kjøpe-EBD også....

    Etter helgens MR til HKG manglet jeg 267 poeng til EBD. Har en MR til GDN liggende, men fant ut at det å bruke en Plus-tur som gir 5.624 poeng for å hente de siste 267 poengene er litt bortkastet, spesielt siden jeg kjøpte den som fullpris med mulighet til å booke om. Så da flyttet jeg den til litt uti september med en kostnad på 6(!) kroner og kjøpte 300 grunnpoeng for 3.000 ekstrapoeng.

    Så får jeg også en grei start på neste periode. :)

    Men det er altså kjøpt og betalt. :p
     
  6. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer kanskje i samme situasjon selv. Avhengig hva type billett og selskap jobber bestiller neste uke. EBG i såfall.
     
  7. mowi

    mowi Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, mha info'n i denne tråden fikset jeg idag nok grunnpoeng for og beholde EBG med minste margin.

    Mha tips i dette forum blir det enkelt og holde EBG/EBD fremover. Takk!
     
    Travellingalf liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde gjort et samme siden det sto bare om 267 poeng :)
     
  9. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mangler 350 poeng til diamant og vurdere å kjøpe 400 grunnpoeng for 400 kr. Vil egentlig nå diamant uten å kjøpe om 3 uker, men ønsker å kjøpe pga følgende:
    Min mor skal fly SAS Business neste uke over dammen. Hvis jeg kan kjøpe meg til diamantststus nå denne uken så kan jeg gi bort et gullkort til min mor og hun vil opptjene 25% mer poeng på reisen sin til uken. Spørsmålet er om jeg vil få statusen umiddelbart når jeg kjøper den og om jeg "rekker" å gi henne et gullkort før hun reiser til torsdag til uka? Eller tar det litt tid før alt er på plass?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jo lenger du venter på svar jo mindre sjanse er det for at det går :)

    Her svarer jeg med sånn 99% sikkerhet at det rekker du, så det er like greit å få kjøpt med en gang.

    Men du er innafor regler i forhold til å gi bort kort? du har ikke gitt bort i nåværende opptjeningsperiode?
     
    Supersergei and Wiolenze like this.
  11. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Kjøpte meg opp den siste 1k med grunnpoeng for gull for noen dager siden og gullkortet var aktivt på kort tid. Tok ikke akkurat tiden, men var ikke mange minuttene så vidt jeg husker. Kjøpte poengen 8. mars og nå har jeg i værtfall muligheten til å gi bort sølvkort. Regner med det også var på plass nesten med en gang, men sjekka ikke.
     
    Supersergei liker dette
  12. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ga bort et sølvkort i forrige opptjeningsperiode, så skal vel gå greit i denne?
     
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Du får vel gi bort et gullkort som EBD selv om du allerede har gitt bort et sølvkort som EBG? Jeg fikk ihverfall det i august ifjor.
     
    Supersergei liker dette
  14. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Gjennomførte kjøpet av 400 grunnpoeng nå og profilen ble umiddelbart oppdatert med EBD profil og gullkortet lå klart til å gis bort. Nå har hu mor gullkort i ca 2 år...opptjenigsperioden hennes starter i mars så full utelling etter hva jeg kan forstå av tråden.
     
    Travellingalf, Bolle, Upsaker and 5 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Da gjenstår det bare å fakturere mor for de 4-5k som div gullkort blir solgt for rundt forbi. Hun får handle dutfyree:) og levere varene. Så har du fått full pott for kjøp av 400 grunnpoeng!

    Edit: Forutsetter at du valgte korrekt kredittkort for selve kjøpet......:D
     
    Last edited: 11. mars 2019
    Supersergei and jgroneng like this.
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis perioden hendes starter 1 mars, mener jeg du må vente til April med å gi hende gullkort for at det skal gjelde i 2 år - så vidt jeg husker det....
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Under "pinsediamant"-perioden (for de som husker det) ble jeg plutselig gull, ga bort et sølvkort, deretter diamant og ga bort et gullkort. Mottakeren av sølvkortet aksepterte sitt først, og da var det ikke mulig for mottakeren av gullkortet å akseptere sitt lengre.

    Hvorvidt dette skyldtes at jeg hadde gitt et sølvkort som gull, eller at jeg hadde gitt et av to sølvkort som diamant (selv om jeg var gull når det faktisk ble gitt bort) vet jeg derimot ikke.

    Som de som var med på dette vet varte jo ikke gleden så lenge for hverken giver eller mottaker, men litt morsomt var det jo. :)
     
  18. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha...skal presentere dette for henne:D
     
  19. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk fint å gi i mars allerede og få full "utelling". Hennes SAS MC kom oppdatert med gullfarge i dag, gyldig 05/21.
     
    trygveat and holmen like this.
  20. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man kjøpe grunnpoeng med ekstrapoeng eller er det kun cash som gjelder?
     

Del denne siden