Mulig å kjøpe grunnpoeng hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersB, 05. okt 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det går det. Men det koster mye poeng, husker ikke hvor mye, dessverre. Men hvis du mangler lite grunnpoeng, og har mye ekstrapoeng er det jo en grei deal.
     
    Kenneth82 liker dette
  2. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, det er jo bra. Hvis det er noen som vet hvor mye ekstrapoeng grunnpoeng koster så skrik ut.

    Jeg har både Amex Elite og SAS MC Premium så jeg vil mangle 13 000 poeng til gull, jeg får nok ikke flydd mer enn en tur til Brussel og en til Nürnberg før opptjeningsperioden min er over, så hvis jeg kunne sikret meg gull med kun poeng uten at det hadde tappet EB kontoen helt så hadde det vært gull (pun intended).
     
  3. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Tror man kan kjøpe opptil 15 000 basispoints som gull, og det koster vel en krone pr poeng hvis jeg husker riktig. Har ikke sjekket i det siste.

    Sorry, så nå at du spør om hvor mange ekstrapoeng det koster for grunnpoeng. Det husker jeg ikke, men tror kanskje 100 pr poeng.
     
    Kenneth82 liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    1 grunnpoeng koster 10 ekstrapoeng. Du finner all info om dette her.
     
    Kenneth82 liker dette
  5. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk ikke opp noe siden jeg ikke har fått grunnpoengene fra hverken Amex eller SAS MC Premium enda. Men takk for svar :)
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Bare hyggelig, det er jo derfor vi er her, for å hjelpe hverandre. :)
     
    holmen and Kenneth82 like this.
  7. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mangler ca 1300 poeng for å opprettholde gull. Har frem til 31. mai med å opptjene de siste poengene. Problemet er at jeg ikke har noen flere reiser i mai.

    Er det slik at hvis man kjøper de siste grunnpoengene, så starter man på nytt med opptjening av Lifetime Gull? Hvis man gjør det, så blir det vel å finne seg en MR asap.
     
  8. Mysil

    Mysil Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hva tror folket om å kjøpe grunnpoeng for poeng opptjent i jobb-sammenheng ? Skatteplikt, verdifastsettelse eller vil det kunne ansees som "oppgradering jobbreise/praktisk nytte ?
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Uten at eg er 100% sikker, så meiner eg at kjøpte poeng og kredittkortstatuspoeng er sidestilt, og at det då teller med i lifetimegull. Det bør vera slik. Det einaste som eg veit ikkje teller, er mjuk landing frå EBD til EBG
     
  10. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Egentlig betaler du bare 9 poeng pr grunnpoeng! Jeg kjøpte 3100 poeng i februar for å bikke grensen for Diamant. Jeg ble ganske fornøyd da jeg så at saldoen bare gikk ned med 27900 (31000 - 3100)! Det står på aktivitetesoversikten på sas.no at jeg ble trukket 31000 poeng. De 3100 grunnpoengene som kom inn synes ikke, men saldoen ble altså bare redusert med 27900 poeng!
     
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg valgte å tolke det akkurat slik som du nevner; spesielt grunnet dette punktet:

    "Videre kan det at man har sølv- eller gullkort innebære at man får tilgang til en rekke fordeler uten ytterligere betaling/bruk av bonuspoeng mv. Dette gjelder for eksempel oppgraderinger av flybilletter eller hotellrom, mat, inngang til lounge, "fast track" osv. I mange tilfeller er det ikke angitt en pris i kroneverdi fordi fordelen bare kan kjøpes med bonuspoeng, alternativt fremvisning av kort med en bestemt status. Av praktiske årsaker skal slike fordeler ikke innrapporteres eller skattlegges."

    Jeg forhørte meg også med meg selv før jeg gjorde dette, og jeg var helt enig med meg at dette var innenfor.
     
    Mysil liker dette

Del denne siden