I dag er det Aftenposten som har funnet ut at SAS igjen lokket bonusmedlemmene sine ut i synden. Det vises til et FB-forum i artikkelen, og ikke dette forumet.
Et selskap kjører en kampanje som fører til at kundene bruker produktet deres oftere.... direkte sjokkerende ja, dette må vi få slutt på!
Dette er mitt favorittavsnitt: Tor er ikke «Tors» virkelige navn. Han synes det er greit å snakke med Aftenposten om bonusjakten – men vil være anonym når han får vite vinklingen på saken. Han har en lederjobb i en offentlig etat med mål om å kutte klimagassutslipp. Så en slik eksponering tar seg ikke så bra ut, mener han.
Moro! Gjett én gang hvem som finansierer "Tor" hvis han reiser mer og dyrere (Norwegian er oftest billigere enn SAS feks) i jobb enn det nødvendige Jeg betaler nå 48% skatt med siste skattekort. Takk, Tor! EDIT: var nysgjerrig på saken, og kjøpte access til å lese det hele. Slik det fremstår, kan det godt tenkes at "Tor" reiser på egen regning. I så fall trekker jeg tilbake at han får gull-kortet ved å reise på offentlige penger. Dette er uklart, uansett.
Måtte lese artikkelen i Aftenposten, artig å lese .. I alle år har SAS hatt tilsvarende kampanjer «fly mer enn x flygninger i et tidsrom å få doble poeng» , SAS Challenge «fly 20 flygninger før 01.03 og få 30 000 poeng» …. Det er vel kanskje slik at SAS som alle kommersielle aktører ønsker å få høyere salg og flere penger i kassen, det heter reklame! KIWI er en butikkjede som reklamerer med 15% Trumf på frukt og grønnsaker, noe som gjør at jeg handler hos KIWI slik at jeg kan fly business med fruen til La Reunion på søndag .. Alltid kjekt med sånt, den gangen jeg fløy i jobb nådde jeg dette hver gang, reiste et par ganger ekstra hjem i stedet for å overnatte i Oslo eller …kjekt både for meg og familien. Noen betalte, ikke jeg, i 15 år jobbet jeg i Oslo og hadde TravelPass Unlimited (Sør-Norge) og reiste når det passet meg. Ja ja … noe skal man være for og imot og diskutere. Ikke skal vi ha usunn reklame rettet mot barn, kanskje Frøyseter skal foreslå forbud for reklame som er rettet mot bonusnisser? Jeg vil med hånden på hjertet innrømme at jeg vil reise på en ekstra reise eller to eller tre dersom det gir meg ekstra bonuspoeng selv om jeg nå må betale reisene selv! Det er jo gøy å fly!
Mitt spørsmål til hele artikkelen, er hvor mange som har meldt seg på alle extra poeng og reis hit og dit i julekalender faktisk gjennomfører eller booker seg turer? Tror ikke alle på dette forumet en gang kommer seg gjennom, og vi er jo idioter i utgangspunktet Har venner og bekjente som har meldt seg på de fleste luker, men kan telle på en hånd de som faktisk klarer å få til noe Måtte melde samboer på de forskjellige luker, da hun ikke kunne bry seg mindre(selv om hun liker gullkortet hun kvalifiserer for hvert år). Egentlig litt lur kampanje fra SAS,da de klarer å suge ut mere penger fra oss bonusnisser med å sette biz og premium som krav for doble poeng