Nå som SAS ødelegger EB, hva er alternativene?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lost Viking, 16. des 2016.

1. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,424
    Bonuspoeng:
    183
    AA har a321t på JFK-Lax. De er meget smud med både f og C

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke det mest behagelige når man kan fly direkte. Tenkte at man sparer seg for tre tur-retur til London i biz som ville koste deg ca 10 000kr ekstra, eventuelt 24 tur-retur i billigste eco, for å få de siste 240 man da mangler. Da tar jeg heller en liten svip tur innom JFK. Riktig nok lengre reise tid noe som ikke alle ser negativt på, og ja man får et par timer mindre i CW. Ville tro man fikk domestic first med AA, men har ikke noen erfaring selv på dette. Her er beskrivelsen full lie-flat seat hos BA av AA flighten fra JFK-LAX. På youtube ser det helt greit ut å fly med A321.

3. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Tydeligvis BA sin side som kuker litt. Ser på ITA at det er utelukkende A321. Booking på BA sier noe helt annet. Men da er jeg med på tanken.

4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    kosvines liker dette
  5. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Sas som EBG er noe helt annet enn sas uten EBG.

Om reisemønsteret ikke tilfredsstiller ebg-status forstår jeg Lost Vikings villrede.

Spørsmålet er; hvordan kan Lost Viking enklest oppnå *A gold?

Aegan?

Lost Viking liker dette
  6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fly SAS pluss til HKG to ganger og oppgrader til C. Reiser han noen små turer til til i Europa så skal han klare 45 000ebp greit.

Tror ikke Aegan er så mye lettere å få, men det er mye lettere å beholde.

To upgrade from Silver to the Gold Tier, all you need to do is fly Aegean or Olympic Air at least four times and earn 24,000 Tier Miles within 12 months or collect a total 48,000 Tier Miles, regardless of which airline you choose to fly with. Whichever you do first will get you there.

To retain your Gold Tier, you have a fixed 12-month period from the date of your upgrade or renewal of your tier to collect 12,000 Tier Miles, including 4 flights with Aegean and/or Olympic Air, or collect a total of 24,000 Tier Miles, regardless of which airline you choose to fly with

Lost Viking liker dette
  7. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Bør merkes at dette er fra sølv til gull, noe som vil si at man må samle total 72 k poeng (24k+48k) for å få gull hvis man ikke tar reisene med Aegean. Men som du også nevner er jo det lave kravet for å beholde gullkortet som er en gulrot.

Som også er nevnt er at man får en del bedre poengopptjening på economy saver og plus saver (100% på alle eco og 200% på alle plus/biz).

Fredrik81 liker dette
  8. Lost Viking

Lost Viking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Har du vurdert club carlson? De har meget ofte 2 for 1 og 4 for 2 netter. Bruker det hele tiden, så jeg betaler bare for litt over halparten av de faktiske nettene mine, blir så og si alltid oppgradert uansett: https://m.clubcarlson.com/mweb/offers/displayDetail.do?offerId=1843488

De matcher Gold Elite med EBG. Alternativt kan du kjøpe noen aksjer i REZIDOR group for å få gullkortet med en gang: http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-sharebenefits

Insomnia4u and Fredrik81 like this.
  9. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,424
    Bonuspoeng:
    183
    Aegean er egentlig genialt for oss i norge så fort man når gull. Jeg fikk gull før de økte kravet, men det p holde på det er egentlig greit.
    En long haul i plus via Arn/Cph og en short i plus via Cph/Arn så er man der. Må kanskje kjøpe 1000 miles, men det er 50€.
    Er nok blitt verre å nå gull, men det er mye billige billetter med a3 via Arn og Lhr som gir deg 4 segmenter.

KRS liker dette
  10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Club Carlson match fra EBG/EBD, kan du få det kun en gang eller flere ganger?

11. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har blitt matchet 2-3 ganger på rad, men var vel noen som meldte tidlig i år at det var slutt på at man ble matchet flere ganger.

12. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Da var aksjene kjøpt. Vet du videre fremgangsmåte? Bør man melde seg inn på vanlig måte først, for så å be om gold? Eller er ikke det nødvendig?

13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dessverre at dem nå kun matcher 1 gang fra EBG+ men har enda ikke fått klart svar på om man med aksjer kan beholde det over lengre tid....

14. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mye må man bruke på aksjer for å kvalifisere for CCG/C, og hvor kan de kjøpes?

15. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjøpte mine gjennom DNB. Må kjøpe minst 200 stk for å få gull. Det tilsvarer ca. 7 laken.

Thomas123 liker dette
  16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge denne linken så må man dessverre re-kvalifisere på vanlig vis for å beholde Gold...

http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-sharebenefits

17. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Litt off-topic her, men jeg sendte en mail til Radisson i går og fikk innen noen timer innvilget GOLD. Har EBD og Hilton Gold som jeg vedla til de. Så løp og få!! ;)

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Den er rapporter (om ikke her, så på businessclass) at folk har fått fornyet aksjegull opptil flere ganger. Ting selvfølgelig ha endret seg, på samme måte som med EBG matching.

19. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Var dette din første statusmatch his Club Carlson?

20. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var min første match. Dog har jeg hatt 3 overnattinger siste 3 måneder (5 døgn) og har 5 døgn i bestilling for januar. Kanskje det kan ha påvirket.

Del denne siden