Någon som många här skulle vara oenig med

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PCR, 03. okt 2015.

  1. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Från dagens VG
     

    Attached Files:

  2. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmmm....den er vrien...jeg har både enig og uenig i meg! Noen med oppdatert statistikk her inne? Med utallige årlige flyvninger i mange år, dog ikke klassisk charter, kan jeg ikke huske en eneste episode, utover stinkende, sovende "Russere" eller fjåsete damer på jentetur. Er dette et problem på alle typer flyvninger eller i all hovedsak charter? Jeg er også av den oppfatning at de som er på grensen til overstadig, stort sett blir flaue ved tilsnakk og later som de sover resten av turen. Savner en mer nyansert diskusjon rundt temaet! Husker tidligere innlegg hvor personen som skrev påpekte at de som går bananas på fly, burde vært mulig å stoppe ved gate....Det er et fåtall som klarer å drikke seg drita fra servering starter til den slutter, på korte turer. Så vidt jeg har fått med meg, er de fleste oppslag i avisen om turister på tur med flyreise opp mot 3t?

    Hva gjelder barn og alkohol er min personlige oppfatning at det ikke hører sammen, kos eller ikke, men selvfølgelig avhengig av alder og erfaring (sier han som bor i trøndelag ;))

    Hvis alkohol+fly=bråk, hva med å forby charterturer i stedet for alkohol :p

    Personlig er jeg mest redd for de som flyr i mange timer, lage dager på jobb, tar seg et par vin på flyet og setter seg i bilen for å kjøre hjem fra flyplassen!
     
    Last edited: 03. okt 2015
    Scandi and MadsVaHa like this.
  3. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke problemet er stort i det store og hele, men problemet blir fort stort når det skjer. Det er ikke så lett å se fulle folk under ombordstigning, og spesielt ikke nå hvor dette blir automatisert, man må plukke de ut fordi de "overkonsentrerer seg" når de passerer (nå er det også de som totalt har mistet evnen til å orientere seg, men de dukker ikke opp i det hele tatt som regel). Det er også de som reiser i grupper, typisk firmatur - men vet ikke om vi har nektet hele slike grupper.
    Jeg tror ikke forbud løser så mye, mange drikker f.eks. medbrakt. Det må heller "voksenopplæring" til, grunnen til at det er mer vanlig på charter og andre særlige avganger er fordi det er en mer "akspetert" setting for å være beruset. På buss, tog, rutefly, så er det mindre fordi det er mindre akseptert, bortsett fra på kvelder fordi man er på vei til fest og uteliv.
    For de som har et stort alkoholproblem, så tror jeg ikke noe annet enn rehabilitering hjelper uansett.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det er klart at dette kan være ett problem for enkelte og det skal man selvfølgelig respektere. Personlig så reiser jeg nesten utelukkende med rutefly og selv om jeg nok ikke har like mange flyvninger som mange andre her inne, så blir det likevel en god del på mer enn 15 år med intensiv reising og det er ekstremt sjelden jeg legger merke til ubehagelige situasjoner ombord pga alkohol.
    Det har vært noen få episoder på vei hjem til Ålesund eller andre steder, gjerne en sen fredag, der jeg har endt opp ved siden av en godt skjenkt øst-Europeer eller to som er på vei på jobb, men det har aldri blitt annet enn litt sjenerende.

    Jeg har selv vært svingstang og vel så det på ett par turer (som jeg kan huske), men jeg er av den typen som da bare blir stille og faller i søvn. Og jeg tror ikke jeg er den eneste av denne sorten.

    For min del så må man gjerne kutte ut alkohol-servering på charter og forbedre statistikken på den måten, men det er selvfølgelig lett for meg å skrive siden jeg "aldri" reiser på denne måten.
     

Del denne siden