Når Adam og Eva tar første bit av Eple på jomfru turen i TG F Japan del 1

Tråd i 'Reisebrev' startet av drsyk, 01. juli 2019.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    6,974
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Dette blir stas. I din ånd fyller jeg på med smileys, selv om @Tore etter hvert har begrenset deg til 2 pr. innlegg :cool::cool::p:p:D:D
     
    SAJblue, Misterix, drsyk and 2 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da har en landet og sjekket inn hotellet, mer om der senere først:

    For en service, servering etter servering på løpende bånd, champis glasset ble aldri tomt


    Første bobler onboard kan ikke skrytes av, var noe lokale greier fra Frankrike, boblene på *A smakte bedre. Flyverten vår forsikret oss Dom P kommer for resten av turen

    1.DP, blir klargjort for snacks
    6D0A9D00-BD1F-421F-A720-0B6ADAE49E1E.jpeg
    32C3B33D-9B17-4CDC-841B-32129D4C02D4.jpeg
    254422A1-C0AA-46E3-BD08-496070521881.jpeg 20E4597E-1ED6-49F5-84A9-756DDD675E08.jpeg
    Aldeles nydelig kaviar.
    Blanding sjømat salat.
    FABBED66-9D6B-4B22-8317-B68D32990EDE.jpeg
    Biffen var helt innafor og mer enn forventet, da allerede hadde lave forventninger til en biff steik i lufta,
    50D4E6DB-CB08-4E7E-952D-E84647A30397.jpeg EDEA8D12-4354-45EF-8F44-69FF1AEDF7AD.jpeg
    Ost og frukt fat. Jordbær og fly passer ikke, savner de norske jordbærene, ellers gikk Dom P på 4. Glasset antar jeg, fordi før jeg tømte glasset, var det fylt opp igjen :D F5EBC93A-25B7-47EF-8FAB-956EE73E9311.jpeg
    Dessert til slutt og kan vel si med meget god margin, det er IKKKE mer plass i magen! For en opplevelse.

    PS jamfør menyen for å se hva jeg spiste, @jgroneng beklager påforhånd, for manglende mat anmeldelse.:rolleyes:


    En må ikke glemme 3 runder på *A loungen og 4/5 glass til nå hehehe må passe på å være edru nok til frokosten og BKK Royal First lounge, ikke minst neste avreise mot NRT
     
    CKe, Avixlo, Stuttfeiten and 30 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da var første F av 4 utført. For en opplevelse.:D Får en til å glise fra øre til øre, hvorfor skal jeg fortelle for de som ikke allerede er kjent med dette:

    Der en ble kjent med medpassasjer, meget hyggelig folk. En høyere militær offiser med ektefelle på vei hjem, staten betaler?

    En businnes reisende. Og en annen IT dude på vei til ferie. Tror 15 seter er okkupert om ikke tar feil.

    Alle smilte og hadde god stemning. Mye Dom P. på dem oxo. Var dessverre ikke flere på bonus tur enn meg og sjæfen.

    Bare folk kunne vært like vennlige på VY...

    First har 16 setter i 1-2-1 konfigurasjon. Jeg og sjæfen har en elektrisk skille vegg, vel for å si det sånn, den ble ikke brukt, jeg prøvde kona dro den ned igjen. Ingen kommentar :rolleyes:


    En mini sitte plassen foran gardinen, motsatt side der litt snacks og toalettet(vel mener eget rom med sitte plass og toalett, helt standard som forventet i alle fly og klasser.
    378D38C0-E445-46BA-A158-F900C4BF7D58.jpeg 62A45AEE-36EC-41A3-B006-88536D310B22.jpeg

    Ved samtlige anledninger ble en tiltalt med etternavn, gjentatte ganger ble en spurt om diverse. For en standard, tom. Håndbagasjen ble lempet på plass og fulgt oss til sete vår. Hva kan en si til sånt?


    Inflight entertainment var litt treg, men hadde det en trengte. En forsøkte seg på en film, men var under servering, fikk med meg halvparten Marvel et eller annet?Noise kansellering var ikke mye å skryte av. Bose du ruller!
    C69A9812-7EF9-4CF8-BBA9-BC29ADF119EE.jpeg

    Sete ble nesten en komfortable seng, madrassen noe tynn, men kan ikke klage, et par celcius for varmt i fuglen, men kan det være min forbrenning som er på høy gir etter et par glass med bobler og mat i mengder en ikke kan forestille seg?


    Fra sengen kunne en bare se opp i taket. Og innså hvor god plass vi har i F, ingen nakkesleng og rygg prolaps givende vridninger ut ifra seter hos Intraneuropeiske Flights. Alt er Royal Silk.


    For en ekte Royal First opplevelse, glemte jeg pysjen?Silkemyk og akkurat passe i Medium, totalt klø fri. Amenty KIT fra Porsche. En trenger ingen fordypning.
    761F4184-B19B-4ED7-A184-DE7559881EB2.jpeg 928F048E-8D16-4E53-9F28-88E127DD1EE2.jpeg

    For første F får de 9/10 poeng fra en uerfaren F reisende. Gjenstår 3 segmenter igjen
     

    Attached Files:

    HrJensen, CKe, Avixlo and 44 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kler pysj, @drsyk



    (og den svarte var finere en min beige)
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,893
    Likes mottatt:
    8,138
    Bonuspoeng:
    183
    for en mann @drsyk ! kan å kose deg:)
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,445
    Likes mottatt:
    62,250
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nesten så man ønsker seg tilbake til å ikke ha fløyet i F, så man kan oppleve første turen en gang til. :cool:
     
    Avixlo, ArthurDent, Kristian and 3 others like this.
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    3,935
    Bonuspoeng:
    113
    Frekt reisebrev, keep it coming:cool::D

    Veldig fin Speedmaster du har også:)
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  9. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Det mistenkes at doktoren har inntatt for meget av musserende alkohol..Eller er det rusen av førstereis i First som gjør at du har talt 15 passasjerer og 16 seter når fasit er 12 seter? :D
     
    ArthurDent, furlong, drsyk and 2 others like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Det var 16 gordon setter i first. Veldig spesielt.
     
    ArthurDent, holmen, drsyk and 2 others like this.
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan vera ein god deal å få resepter av @drsyk !
     
    ArthurDent, Kristian, drsyk and 2 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk @paramberg!

    Øko long haul ække mulig nå vettu!

    Denne sykdommen, håper jeg aldi blir kurret og varer livet ut!

    Tusen takk, forventer aldri å bli frisk.

    Livsforlengende behandling, kan man trygdt si.

    Tusen takk!

    Takk for for, allerede forelsket. Hmmm vi har kl. formiddags fly kan annen servering da? Uansett blir det 747 og det gledes!

    Nettopp, anbefalles på det sterkeste på blåresept.

    Tusen takk!
     
    Stuttfeiten and ArthurDent like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    F står ikke for FEIL, F er fornøyelse og bare helt fantastisk! Gled deg! Det er ingen vei tilbake...

    Tusen takk.

    Tusen takk, det er det, det gjør! Vedder 1000 YEN på dette.

    Trenger ikke tippe, gir topp avkastning og takker!

    Tusen takk, ble bare 2 frokoster. Skal huske på 3 neste gang.

    Tusen takk.
    Tusen takk, eleverte klasser, hørste bare herlig ut, spes.når reiser på bonus poeng.

    Tusen takk! Sjefen har blitt frelst til den "andre siden", øko finnes ikke lenger i hennes ordforråd.

    Tusen takk, snacks var det virkelig mye av.

    Jepp, stemmer, ble nektet adgang med SAS sin utskrevet boarding billet.

    Tusen takk! Dette er 100% helsebringende.
    Tusen takk, det skal jeg love deg!

    Tusen takk, min GURU! DP og Kaviar ahhhhhhh nydelig

    Tusen takk! Ja har mye å se på nå!

    Tusen takk, ingen grunn til å være misunnelig, trenger bare EB poeng og ledig tid.

    Tusen takk, har en knall tur du også!

    Tusen takk, barne spes. skal bli! Bobler og Donald gjør susen. Gledes til å forske Japan.

    Tusen takk!

    Tusen takk, skal gjøre det!
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @drsyk Hvordan går det på tur? :D
     
    drsyk and ValdresBjarne like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da har en omsider litt tid til å følge opp tråden igjen:)

    Flyet ankom BKK rundt 30-40 min forsinket og dermed ble også oppholdet på BKK kortet ned noe, ryktene sa det var samme fugl videre til NRT. Ja vi måtte av fuglen.




    Tok farvel med de der noe bekjentskap ble stiftet, nei det var ikke et trist syn. Ble personlig ifra flyvertene ønsket lykke til og takk for turen, på gjensyn igjen. Ja absolutt skal nok det, TG F leverer et meget godt produkt.De bukker og neier til en får forlatt flyet.

    IMG_5905.JPG IMG_5906.JPG


    Det stod en ung mann ved exit like før går inn i selve terminalen. Ja visst det oss! Han tok håndbagasjen og geleidet oss fram til Bentley’n vår. 2 til i F i egen Rolls Roice. Bentley’n vår fikk glane kø hele veien, nei vi er ikke kjendiser...Bare bonusholiker på Dom P rus.




    Kjørte med et behagelig tempo. Fulgte oss igjennom securty clearece og vipps før vi viste det var det ankomst Royal First Lounge.




    IMG_6264.JPG IMG_6265.JPG IMG_6266.JPG Han tok arvel og vi ble videre hilst på av litt flere ansatte enn gjester! Kunne velge fritt hvor ville sitte. Var 2 andre gjester her.




    Gjestfriheten var ikke noe mindre på ground!


    IMG_5907.JPG IMG_5908.JPG

    Ble litt suppe, te og alkolhfritt! Var en personlig, som var der hele tiden og passet på, helt til en dro da vi omsider etter korte 30min, ble hentet av en ny ansatt.


    IMG_5909.JPG IMG_5910.JPG IMG_5911.JPG IMG_5912.JPG IMG_6272.JPG IMG_6274.JPG IMG_6275.JPG

    Ved utgangen av loungen ventet enda ny unggutt, han skulle følge oss til Gate. Ruslet vel i 10 min før vi ankom, ingen Bentley denne gangen...må gå som andre dødelige.




    Flyet var det samme som tok oss ifra CDG-BKK, denne gangen fikk jeg tatt en bilde i farten.
    IMG_5913.JPG
     

    Attached Files:

    Avixlo, Stuttfeiten, Gullars and 24 others like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    BKK-NRT var klar til avgang, samme A380 dog vi var plassert en sete rad lenger bak, dog opplevelsen var den samme.

    En blir hilset velkommen, bukket og neie, geleidet til sine respektive plasser, baggasje ble lempet på plass. Ble presentasjons runde hvem var hvem, og hvor godt en skulle bli tatt vare på reisen.

    Her fikk jeg Rimowa kit, NICEEEEEEEEEE:

    IMG_5914.JPG IMG_5915.JPG IMG_5917.JPG IMG_5903.JPG
    Frokosten gikk i samme stil. Høfligheten like topp, og Champis med sjokolade. Bukker og neier til en nesten får vondt av det. IMG_5865.JPG

    Vi følte oss i en helt annen verden, der vi ble oppvartet til kongelig status, dette var over alle forventninger og dessverre fare for tilvenning og bortskjemthet faktoren var stor...

    Vi fikk dessverre erfare delvis oppstykket søvn fra CDG-BKK (selv inntatt store doser bobler og innsovning. Dermed valgte vi å ta en høneblund. Før vi viste ordet av det, ved et toalett besøk, etter frokosten inntatt, var stolen omgjort til en seng. En falt til ro på "tempuren" og drømme seg vekk, lyset ble dimmet i samme epoke.

    Behovet for søvn falt perfekt i smak, vi har aldri sovet så godt på et fly før, og ble vekket 1 time før ankomst, tiden fly av gårde. Vi ble tilbud samme måltid, vi stod over, magen hadde ikke mer plass til mat, dog tok en siste Dom P. for å "lande" ankomsten.

    Hvilket Amenty kit er best? Likte begge to jeg:rolleyes:
     
    Avixlo, CKe, Stuttfeiten and 32 others like this.
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    6,974
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, godt å se at det fortsatt er liv i doktoren. Har jo vært stille så lenge at jeg begynte å bekymre meg for om du hadde kost deg glugg i hjel :p
     
    Gullars, drsyk, mathiasfe and 3 others like this.
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,366
    Bonuspoeng:
    183
    Fant du den skyldige?
     
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,366
    Bonuspoeng:
    183
    Du snakker om meg nå. Jeg er fortsatt F-jomfru, men i oktober/november er det min tur, og da blir det 4 forskjellige selskaper i F på jomfruturen, CA (byttes i LH hvis det åpner seg), SQ, TG og NH. Gleder meg allerede som en 5-åring på julaften og det blir ikke bedre av å lese alle disse herlige reisebrevene. :D
     
    Avixlo, Gullars, Chrisbgg and 6 others like this.
  20. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    kult at dere har fått to forskjellige amenity-kits.
    PD er vel også litt mere uvanlig, så det ville jeg vært fornøyd med.
    Takk for reisebrev
     

Del denne siden